handdator

Visa fullständig version : Hotell René


Buckskin
2006-07-05, 15:48
Hej alla glada Skiathosfantaster.

Jag tänkte bara höra om någon har erfrenhet av Hotell René? Är det bra? Är det långt till de centrala delarna av Skiathos stad? Är det långt till stranden? etc. Ja ni vet, de vanliga frågorna. Hoppas att alla har det bra. Vi ses på Skiathos!..._B-anana

jeabys
2006-07-06, 08:24
Hej!

Det ligger ovanför Megali Ammos (stranden i byn). Hotellet är fräscht med mysig omgivning. Det som kan upplevas som jobbigt är nivåskillanderna, då hotellet ligger ganska högt upp och det är brant. Men i gengäld får du en fantastisk utsikt. Man kan välja att gå "stora vägen" eller via Megali Ammos till byn.

Hoppas ni får en toppen semester. Själv har jag varit på ön i över 10 års tid och ser framemot att åka dit om ett par veckor. Då ska vi bara sitta på Yannis fiskebåt och dricka Ouzo och äta hans goda friterade fisk.

/Jeanette

Buckskin
2006-07-06, 08:52
Hej igen!

Jag tackar för svaret. Det låter som vi gjort ett bra val av hotell. Man får väl betrakta nivåskillnaden som lite semesterträning, det behövs nog för att förbränna den Mythos vi tänker svalka oss med...flabb_flab . Nu återstår bara att avverka de 7 arbetsdagar som är kvar till semestern.

Buckskin
2006-08-15, 12:54
Hej!

Kom tillbaka från Skiathos för exakt 2 veckor sedan, längtar något sanslöst tillbaka. Hotell René kan jag verkligen rekommendera, trots den smått krävande stigningen upp till hotellet. Mycket familjärt och trevlig atmosfär, den fantastiska utsikten gör att man snabbt glömmer backen.

klapp_klap _B-anana klapp_klap

Eva L
2006-08-15, 13:01
Vad fick ni betala per natt?

Eva

Buckskin
2006-08-15, 16:19
Det har jag faktiskt ingen koll på, eftersom vi åkte som klassiska charterturister med Ving....:) Men du kan säkert komma i kontakt med dem via deras hemsida.

Eva L
2006-08-15, 16:41
Nej det är inte intressant med charter. Jag har ett par kompisar som har köpt flygstol och vill ha tips på små välskötta, mysiga boenden för den som reser på egen hand. Deras första tur till Grekland annars har de mest åkt runt i Asien.

Eva

Buckskin
2006-08-16, 08:18
Tyvärr kom inte länken till hotellets hemsida med i mitt föregående inlägg. Man kunde ju nästan uppfatta det som om jag menade Vings hemsida, men så var inte fallet...flabb_flab Hotellet är verkligen mysigt och tar även egna bokningar förutom de platser de säljer till resebolagen.

Sefirah
2006-08-17, 16:38
Vi bodde på hotell René förra året. Det är ett jättebra hotell, trevlig personal, vacker utsikt och fantastisk frukost!! De har olika frukostmenyer man kan välja bland. I den ena ingick riktigt goda varma smörgåsar med fetaost och tomat på, färsk frukt och underbar yoghurt med valnötter och honung. mums. Det måste ni prova!

FredrikV
2007-03-05, 18:25
Hej! Att se era positiva omdömen om Hotell Rene glädjer mig verkligen.
Jag och Sambon är ytterst sugna på att boka detta Hotell i sommar.

Verkar dock lite dåligt att Hotellet saknar Deponering enligt Apollos hemsida. Har ni några synpunkter eller tips om detta?

/Tack på förhand

Kalimera
2007-03-06, 11:16
Verkar dock lite dåligt att Hotellet saknar Deponering enligt Apollos hemsida. Har ni några synpunkter eller tips om detta?Är knappast ett problem. På ställen jag brukar bo på saknas det i regel alltid deponering. Vi lämnar det mesta hemma på rummet. Jag har under mina otaliga Greklandsresor aldrig blivit av med något. Men någon garanti finns förstås inte.

Eva L
2007-03-06, 11:28
Vid två tillfällen har jag haft bankfack på rummet i Grekland. Det ena var hos Pension Sofi på Naxos och det andra ett boende i Parga som jag glömt namnet på Della kanske. Har ni speciella värdesaker med er kan hotellägaren säkert förvara dessa i sitt kassaskåp.

Eva

Elisabet
2007-03-06, 12:26
Vem behöver bankfack när det finns frysfack!!?

Janérik
2007-03-06, 19:08
Jag kan bara hålla med alla andra, det är knappast ett problem.
Jag har använt safeboxen en gång, då glömde vi att tömma den då vi checkade ut, fick åka tillbaka för att hämta pass och pengar och missade båten.

Mvh Janérik

ares
2007-03-08, 00:30
Bodde der for 4-5 år siden.
Ligger opp en bratt bakke fra Akropolis. Ikke langt å gå fra sentrum.
Stort flott basseng, koselig bar. Veldig trivelig sted!

FredrikV
2007-03-20, 15:06
Efter lite efterforskningar på bl.a hotellets egna hemsida visar det sig att Rene faktiskt har deponeringsmöjligheter i lägenheterna.

Hursomhelst, nu är en vecka i Augusti bokad och nedräkningen påbörjad._B-anana

danny
2007-04-13, 14:13
Verkar dock lite dåligt att Hotellet saknar Deponering enligt Apollos hemsida. Har ni några synpunkter eller tips om detta?

/Tack på förhand

Vi hade en underbar vecka på René i maj 2002, och så vitt jag minns det så fanns det då deponering på rummet. Det har ju dock hunnit bli ett antal hotellrum på olika ställen sedan dess, så jag törs inte lova säkert. Vi planerar att återvända hit i mitten av maj, så jag kan återkomma med definitivt besked om en dryg månad.

Jag hoppas att både Skiathos och René kommer vara precis lika underbart som jag minns det, men att backen upp till hotellet i verkligheten inte är riktigt lika lång och brant som i minnet...

Buckskin
2007-04-18, 11:29
Vi var där i fjol och jag kan säga att backen fortfarande är en utmaning men att hotellet är en riktig pärla, väldigt trevlig personal och utsikten är ju säkert densamma...flabb_flab