handdator

Visa fullständig version : samos - turkiet?


emil
2006-07-03, 22:12
hej! har bokat en flygstol 2 veckor till samos i aug! tänker göra resan till ett litet äventyr... staden kokkari som verkar intressant. är även sugen på att ta båten till turkiet och besöka kuasdisi sen cesme och senare ta båten till chios och sedan vidare till samos... eller nått liknande. hur är det med båtar till turkiet? någon som har gjort en liknande tur? tacksam för tips!

Ella
2006-07-04, 07:16
Vi tänkte åka till Turkiet från Samos förra året, men mest som dagsutflykt. Det blev inget av, vi tyckte att det var alldeles för dyrt. Jag tror att det kostade ungefär 50 euro/pp, och det beror visst på tullavgifter eller nåt. Men det går båtar, och ska man vara i Turkiet i mer än en dag är det kanske inte så farligt.

emil
2006-07-04, 17:46
50 euro!! för tur och retur såklart? det var dyrt. då är det nästan billiagre att hyra en egen båt och åka över själv haha!... men det är nog inte så fritt att åka mellan länderna.

tack för svaret

emil
2006-07-04, 18:15
var ifrån går båtarna? vilka tider? finns det bara dagsutflykter?

Ella
2006-07-04, 18:43
Jag tror att de går ifrån Samos stad, men jag är inte bergis. Man kan lösa enkel biljett. Det finns nog olika bolag, men jag postar en länk till din inbox - jag är rädd att den blir bortplockad här.

maggione
2006-07-11, 14:38
Hej! Båtarna till Turkiet går både från Samos stad och från Pytagorion till Kusadasi. Man kan åka tidigt på morgonen och komma tillbaka på kvällen. Det finns både grekiskt och turkiskt rederi. Lycka till!
Maggan