handdator

Visa fullständig version : Hvordan vasker dere klær underveis?


Admirala
2006-07-01, 18:33
Vi skal på tre ukers øyhopping, til Kea, Serifos, Sifnos, og Syros (pluss Athen), i august, og jeg har ikke tenkt å ta med hele garderoben. (Selv om det frister flabb_flab )

Å vaske klær underveis er et problem. Pluggene i vaskene holder jo aldri tett. Jeg har kjøpt universalpropp, men den funker sjelden. Ofte går det jo heller ikke å fjerne originalproppen i vasken.

Vi reiser som regel rundt med bil, eller har én øy som base, og da kjøper vi en billig plastbøtte til å vaske klær i. Men vi gidder ikke dra med oss plastbøtte på øyhopping...

Så hvordan gjør dere det, dere erfarne "hoppere"? Låner bøtte på hotellet? (Hvem vet hva den er brukt til før...?) Går på vaskeri? Eller hva?

Hellen
2006-07-01, 19:15
Vi lämnar in tvätten. Om det är möjligt så har vi även kört manuell tvättmaskin i plastpåsar vilka vi har med i packningen hemifrån, det fungerar inget vidare att tvätta i de tunna prassliga grekiska påsarna såvida man inte vill kombinera detta med att själv duscha samtidigtAng_elx :)
Underkläder har vi med oss tillräckligt, de tar ju ingen plats i packningen.

// Helén

Janérik
2006-07-01, 20:04
Vi (eller kanske inte riktigt) brukar tvätta kläder lite eftersom då det behövs, det är ju bara att fråga efter ett tvättfat där man bor så kan man använda det utan strul med korkar och elände. Det svåraste (för min del) brukar alltid vara att komma på vad tvättfat är på grekiska eller engelska.

Mvh Janérik