handdator

Visa fullständig version : Första gången i Grekland, Kreta!


cherise
2006-06-29, 15:18
Underbart att jag snart ska å resa iväg på välbehövlig ensamsemester!
Det har varit en lååååååång höst och vår med en sjuk son inliggandes på Östra månader i sträck .. men ÄNTLIGEN verkar han må bra igen efter så mycket shuntkrångel.. han har ryggmärgsbråck och vattenskalle bla .

Men som sagt... jag tog en sista minuten till Kreta där jag aldrig har varit innan, faktum är att det är min första Greklandsresa någonsin!
( I alla fall i detta livet! När jag var liten påstod jag till min mamma att jag kom från grekland .. att jag hade varit ute och skulle flyga med min pappa och min syster från thessaloniki och sedan helt plötsligt hamnade här i sverige hos dem!
Tittade bara på grekiska barnprogram när jag var ca 4 år!! Hihi.. så jag är så klart både förväntansfull och spänd samtidigt! kanske får dejavue upplevelser?? :D :p )


Jag har tagit reda på en del redan via internet och har reseplaneringen utstakad i stora drag eftersom jag bara har 1 vecka där, och 2 dar går ju i stort sett bort på resan.. eftersom jag kommer dit så sent på lördag kväll.

Kan rekommendera ett jättebra forum på engelska där ALLA är jättetrevliga och hjälpsamma och svarar på alla dina inlägg!
Super! Om detta är en fingervisning om hur min Kretaresa kommer att bli så kommer jag att ha det mer än fanatastiskt!




Hoppas Ni alla andra också får det trevligt på er resa! Om någon ska resa till Kreta mellan 1-8 juli får ni gärna skriva en rad.. kanske kan träffas och ta en kaffe eller kanske rida i geourgiopolis tillsammans!


/Yvette

l8
2006-06-29, 15:42
Jag önskar dig en jättetrevlig resa. Jag har varit på Kreta en enda gång men det var för 10 år sedan.
Ta dagen som den kommer och bara njuuuut.

Lotta_B-anana _B-anana _B-anana

Stinab
2006-06-30, 08:03
Ha det fantastiskt skönt! Kreta är ett underbart resmål där det finns precis allt för alla smaker...

Stinabbye_bye