handdator

Visa fullständig version : KatoStalos


Sandroow
2006-06-28, 10:10
Hej!
Skall åka till KatoStalos v.30. Skall bli jätteskönt att komma iväg ett tag.
Vi skall bo på Tropicana, finns det någon som kan berätta om det?
Hur mycket kostar det att hyra bil 1 dag? (ca-pris)
Har hört om en plats på kreta där sött och salt vatten går ihop, skall vara jättefint, vad heter platsen? Skall ligga på västra kreta.
Vad kostar det ca att åka buss/taxi in till Chania?
Vad kostar det ca att hyra solstol och parasoll på stranden?

MVH_B-anana

nilam
2006-06-28, 12:30
Vi har bott på grannhotellet "Esperides" flera gånger och läget är bra...hoppas ni får en lägenhet mot havet:) Underbar utsikt! Jag har aldrig varit inne på Tropicana men poolområdet är fint med stranden direkt framför. Restaurangen till vänster om Tropicana har bra mat.
Busshållplatsen ligger snett över vägen och buss till Chania kostar ca 8 kr, bussen går varje kvart. Förra året kostade solstolarna 5 euro (2+parasoll) fast om ni ligger vid solstolarna på hotellet som är gratis är ni ju 5 m från stranden så det är en onödig utgift...kanske är solstolarna dyrare i år för vi betalade 8 euro i Rethymnon nu i maj...men det kanske är dyrare där?
Mina favoritrestauranger i området är Marcos och restaurang Kato Stalos. Vi kommer också vara i Kato Stalos v29-30flabb_flab Ska bo på Kato stalos mare som ligger vid restaurang Kato Stalos...så vi kanske ses:D

Trevlig resa!

Malin

Wardakis
2006-06-30, 10:25
Jag och min dotter kommer att bo på Markos 13 juli-5 aug. Ge er gärna till känna om ni stöter på oss.
Gunilla_B-anana

nilam
2006-06-30, 10:44
Då ska jag hålla utkik efter er:) Vi borde ju springa på varandra då ni är där under hela vår resa.

Malin

Sandroow
2006-06-30, 10:46
ja, jag skall tjoa till om jag ser er, ser verkligen fram emot att resa snart. Måste säga att Kalimera är ett fantastiskt sätt att lära sig mer om grekland och att få bra tips. Sitter nu och jobbar och de stunder då jag inte har något att göra så går jag in på Kalimera och läser lite och blir bara mer förväntandsfull inför resan.
:D :D :D

Johannanr2
2006-06-30, 20:24
Platsen du frågar efter heter Preveli.
Jag var där för 10 år sedan och då tyckte jag att det var jättefint.
Det ligger i västra Kreta men på andra sidan så det tar en stund att köra men kommer inte ihåg exakt hur länge :o .

Ha en skön semester!

Sandroow
2006-07-03, 10:12
Tack för namnet eller vad man säger.
Får se om vi tar oss tid att åka dit. Beror på hur varmt det är och hur lata vi är, det är ju faktiskt semester.
Ang_elx