handdator

Visa fullständig version : Mimosa


Riitta
2005-04-19, 19:35
Ni som bor där i Grekland, kan ni tala om för mig ifall mimosan blommar nu:)
När jag åkte dit första gången (till Kos) så var det i April månad och glömmer aldrig dessa mimosaträden fullt med härliga gula bollar:)

Härligt med djur och naturrutan igen:D

Riitta

medusa
2005-04-21, 21:17
Japp, blommar på Patmos i alla fall.

Riitta
2005-04-21, 21:30
Tack för det:) Började nästan misströsta:)
Synd att dom blommar så tidigt så dom flesta missar härligheten.

Riitta

Ivi
2005-04-21, 22:40
Hoppas mimosan blommar på Rhodos och Karpathos, då vi är där under första halvan av maj! Ser verkligen fram emot att få se vilda växter i blom. Måste nog skaffa någon bra bok om växter vid Medelhavet.
Någon som kan rekommendera en i lagom storlek att stoppa ner i bagaget?

/Ivi

epiros
2005-04-30, 11:36
Hoppas mimosan blommar på Rhodos och Karpathos, då vi är där under första halvan av maj! Ser verkligen fram emot att få se vilda växter i blom. Måste nog skaffa någon bra bok om växter vid Medelhavet.
Någon som kan rekommendera en i lagom storlek att stoppa ner i bagaget?

/Ivi

Här är 2 titlar som kan vara till hjälp om man vill identifiera växter på resan.

"Europas blommor" av Oleg Polunin Utgiven på Berghs förlag
"Europas Träd" av Bob Press Utgiven av Rabe´n & Sjögren

:) epiros

Ivi
2005-04-30, 12:38
Tackar så mycket! :)
Hoppas jag hinner till biblioteket i dag (mellan strykandet och packandet) för att spana efter dessa!

/Ivi
-rätt så resfebrig nu :D

Riitta
2005-04-30, 17:10
Hoppas du får se Mimosa och många andra fina träd och blommor:)
Jag har hållit på i trädgården ca 7 timmar i dag och inte blev det så mycket finare för det:o

Önskar du får lyssna på trevlig musik också och hittar några bra och billiga skivor:)

Ha en jättebra semester:)

Riitta

Ivi
2005-04-30, 21:27
:D :D Tur att jag inte behöver bekymra mig över blomsterbänkarna än!
Mina 7 timmar (nåja) har gått åt att packa en liten (faktiskt en veckosluts-väska egentligen) resväska på hjul, som jag hoppas är hel när jag väl landar på Rhodos... Däremot blev handbagaget betydligt tyngre (ca 5 kilo) än jag trodde, men det är en annan historia :)!

Musik ska både lyssnas på och inhandlas helt klart. Listan över önskeskivor är riktigt lååång nu :D.

Känns lite overkligt att tänka på att i morgon denna tid är vi nästan framme. I räknaren är det snart bara timmar kvar, underbart :)! Delrapporter kommer nog så småningom...

/Ivi

Riitta
2005-04-30, 21:29
Delrapporten ser vi fram emot:D

Riitta