handdator

Visa fullständig version : Delad tråd från Fickpengar 2006


Mats Fredsson
2006-06-27, 13:51
Solstolar...?!
Jag är nog för sniken för att hyra såna... :rolleyes:

Å andra sidan brukar vi sällan sola o bada bland en massa andra, söker hellre upp "den där privata viken".. där man får vara ifred. :p

11 dagar kvar till Leros! _B-anana

inkfish
2006-06-27, 13:52
Fast för mig har solstolar inget med snålhet att göra, jag tycker bara inte om dem. De förstör min naturupplevelse av en strand. Just Karpathos frestar på den där naturkänslan hårt för mig, de har ställt ut solstolar på lite för många stränder för min smak:o

Mats Fredsson
2006-06-27, 14:09
Tror nog att vi är inne lite på samma linje här....
Tycker inte om att "ligga som sillar", hellre då en naturligt skön strand..
Inte alltid så lätt att hitta kanske, men...lite får man väl leta?:rolleyes:

Tycker dessutom att man förstör lite av den vackra naturen med masstillverkade plaststolar.. kan ju vara Böda Sand likaväl...:cool:

inkfish
2006-06-27, 14:13
Fast har man krämpor kan jag mycket väl förstå att man väljer solstol. Jag älskar att bädda åt mig i mjukt grus - men det kan säkert vara tufft för nån med ledproblem exempelvis. Och har jag bara min uppblåsbara kudde med mig kan jag (än så länge:rolleyes: ) ligga på hårda klippor.

Jag har inte haft solstol tidigare men hade det två dagar den här resan, jag var tvungen att ha skugga och då blev det både parasoll och stol. Men jag gillade faktiskt inte att ligga så, det blev för tråkigt.

Eva L
2006-06-27, 16:04
Får man migrän utan babymatning, alltså mat var fjärde timme, är valet lätt;)


Sista gången jag hade ett riktigt migränanfall var för 15 år sedan. Hade stressat och hoppat över lunchen och det räckte för att utlösa ett anfall. Är man sedan som jag ganska kort och älskar god mat kan en överhoppad måltid
innebära större risk för övervikt. Bästa sättet för mig att hålla min idealvikt eller något över är förutom bra motionsvanor att äta bra mat regelbundet tre ggr om dagen. Säger dessutom som Inkfish att det ger fler tillfällen att smaka av alla favoriterna.

Den som besöker Fourni i sommar bör inte missa den första strandtavernan vid stranden på andra sidan berget. Här serveras underbar grekisk husmanskost. Inte många rätter att välja bland men allt smakar perfekt.
Några bord finns nere vid vattnet och träden ger behaglig skugga.

Eva

Eva
2006-06-27, 16:55
Fast för mig har solstolar inget med snålhet att göra, jag tycker bara inte om dem. De förstör min naturupplevelse av en strand. Just Karpathos frestar på den där naturkänslan hårt för mig, de har ställt ut solstolar på lite för många stränder för min smak:o
---------------
Hehe..har blivit en aningen bekväm bör jag nog erkänna.:o
Kan tänka mig att vissa dagar blir det solstolar inne i "stan", och vissa dagar drar vi på äventyr till mindre stränder. Dom där "mattorna" man kan köpa är suveräna!

ciakoohler
2006-06-27, 17:46
Den som besöker Fourni i sommar bör inte missa den första strandtavernan vid stranden på andra sidan berget. Här serveras underbar grekisk husmanskost. Inte många rätter att välja bland men allt smakar perfekt.
Några bord finns nere vid vattnet och träden ger behaglig skugga.

Eva[/quote]
Där var jag 2002 o 2003 oxå o skulle ha beskrivit den på samma vis.Kul att den är kvar.Cia

Hellen
2006-06-29, 21:52
Vi köper luftmadrasser, kostar från E 2,50-6, dessa tycker jag är perfekta, används som solsäng och när man badar har man den i vattnet.

// Helén

inkfish
2006-06-29, 23:23
Ja det är ju superskönt! I synnerhet om man förtöjer den och ligger och solar ute i vattnet.

Men det är ju hopplöst att kånka omkring på den, bara.

Maeta
2006-06-30, 07:27
Eva skriver...
"Den som besöker Fourni i sommar bör inte missa den första strandtavernan vid stranden på andra sidan berget. Här serveras underbar grekisk husmanskost. Inte många rätter att välja bland men allt smakar perfekt.
Några bord finns nere vid vattnet och träden ger behaglig skugga."

Perfekt beskrivet!
Bara en vecka kvar till vi reser till Kreta/Karpathos. Längtan till Fourni blir stark när jag läser en sådan beskrivning! Ett annat år.......

Maeta