handdator

Visa fullständig version : Sticker iväg om 11 timmar/Hjälp


Wilkman
2006-06-27, 17:45
...flyger till Santorini, hade tänkt mig Dounossa, Anafi & Amorgos, men jag hamnar alltid på dessa öar...är nog lite trist...funderar på Serifnos & Sikinos...bra tips mottages tacksamt

Ioslina
2006-06-27, 18:13
På Amorgos, bor du bra i Katapola på Panorama. Ligger alldeles nedanför Eleni Rooms, precis vid vattnet. Vi hade TV, AC, pentry med fläkt!! dusch med draperi!!, WC, härlig utsikt från vår uteplats med bra möbler, torklina mm. Bodde i dubbelsäng 20€. Städning varje dag tror jag. Farbrorn som har stället, har lägenheter uppe i Chora. Men säg att du vill bo i Katapola. Han finns oftast i hamnen, men tror ej han hade någon skylt, däremot bil längre bort. Farbror var medellång, medeltjock och grå svart hårig. Schysst prick!

Wilkman
2006-06-27, 18:21
Tack Ioslina...Var du på Amorgos i år?

Själv har jag inte varit där på tre år, älskar ön, men det känns verkligen som jag borde vidga mina vyer.

Söker efter ngt lungt, vackert & inte allt för stort.

Ioslina
2006-06-27, 19:12
var på amorgos nu i mitten av juni...........

Wilkman
2006-06-27, 19:17
Nu är det nio timmar kvar...

Skulle behöva lite boende tips, vad jag söker att ett litet rent rum, gärna i en liten by, AC, TV, duschdraperi & kokmöjligheter är mig helt likgiltigt.

Vill ha nära till en fin strand med inte allt för mkt folk.

Har tidigare alltid hamnta på Donuossa, Iraklia, Anafi & Amorgos...

Känner att jag måste tänka om, söker först & främst info om Serifos & Sifnos, ev Sikinos, men där har jag hört att det ej finns fina stränder.

Bryr mig ej om öar som typ Antiparos eller Koufonissi, har inga barn...

Jätteglad för all seriösa tips.

Eva L
2006-06-27, 21:44
Hamnar du på Sifnos och vill bo i Faros har Pension Irene fina, enkla och relativt prisvärda rum med kylskåp och stor gemensam altan med fin havsutsikt. Äldre värdpar som inte pratar engelska men är väldigt trevliga. Ligger strax bakom baren Gorgona nära Aperantos som har högre standard och rekommenderas av Janne.

Eva