handdator

Visa fullständig version : Relativt bra bad mellan Piraeus och Athen ?


Ioslina
2006-06-27, 14:37
Många gånger har man tänkt stanna till och bada innan flygplatsen. Eftersom man oftast kommer lite för tidigt till Piraeus än vad man själv vill. Någon som kan tipsa om något bra badställe mellan Piraeus och Athen. Hur man lättast tar sig dit och sen såklart lätt tar sig vidare till flyget eller Athen Syntagma square? Nr på buss eller metro. Nu stannade vi en liten bit utanför Piraeus stadskärna med buss 904. Dög väl...
Om man ska ta sig till Akropolis och Parthenon templet, någon som har tips på bagage inlämning där??

Peter
2006-06-27, 15:30
Ni skulle kunna ta er till Glyfada. Där, och även längre söderut finns ett antal hyfsade ständer varav en del är "betalstränder" Det går spårvagn dit numera men jag vet inte var man kan hoppa på den. Annars kan ni ta flygplatsbussen direkt i Pireus och hoppa av i Glyfada eftersom den passerar där. Kolla bara med chauffören innan, att det verkligen finns en hållplats där, men jag har för mig det. Sedan är det ju bara att hoppa på bussen till flyget, eller ta en taxi när det är dags att åka hem.

Peter

Ioslina
2006-06-27, 15:34
Ja, det var något sånt som jag själv tänkt, hoppat av själva flygbussen och sen klivit på, på samma ställe åt rätt håll. Såg själva Glyfada, såg även många "betal"stränder... Men jag är också osäker om bussen stannar överallt, såg i o f s flera som bara vinka in bussarna till kanten och klev på.
såg några andra ställen på vägen som såg bra ut, kan dessa vara något att stanna till på?
PAVAHn
KALAMAKI
EAEM
TZE
AG. KAMOS BEACH
med risk för ev stavfel, du vet grekiska!??!

Peter
2006-06-27, 17:43
Jag känner tyvärr inte till några fler ställen än Glyfada på den sidan. men det fungerar säkert bra om ni bara ska doppa er några timmar innan ni ska hemmåt.

Peter