handdator

Visa fullständig version : Skala Rachoni


Paula
2006-06-27, 14:08
Är det någon som har varit i Skala Rachoni. Vi åker dit med Airtours i augusti och kommer bo på Akti Belvedere. Verkar vara ett mysigt mindre ställe med bra standard. Lite nyfiken på mysiga tavernor och vill veta goda matställen och sist men inte minst badplats med härlig vit sand finns det? Ja,ja lite ska man väl upptäcka själv det är ju det som är resan! Längtar!!!

Lovisan
2006-11-13, 10:27
Jag har varit i Skala rachoni i somras, i juli. Och det var verkligen jätte mysigt och otroligt kul och fin by. Fanns mycket att göra, väldigt fin strand men jag rekomenderar att använda badskor. För det finns mycket elaka djur på botten. Annars är byn en riktig pärla, jag var som sagt där i två veckor och de var bland de två bästa veckorna i mitt liv. Jag rekomenderar tavernorna Gekas som var väldigt trevlig och fin taverna med MYCKET trevlig personal, väldigt god mat och en mycket söt servitör som hette Armando, haha. Jag vart förälskad direkt och han var i 18 års åldern :p . Jag skulle bli väldigt glad om någon har kontakt med honom idag, isåfall skulle jag gärna vela veta lite hur han har det idag. Eller om ni har någon bild. Jag skulle bli väldigt tacksam för bild. :confused:
Men jag skulle väldigt gärna vilja åka tillbaka till Thassos.
/ Lovisa _B-anana

Christin
2007-02-24, 09:06
Hej,
Vi bodde på Akti Belvedere en vecka i somras. Toppenställe för den som vill ha lugn och ro. Hotellet ligger i ett område där det mest är greker som semestrar. Och man bortser från reseledaren som kom på besök till hotellet, så stötte vi inte på några svenskar under hela veckan.
Stranden precis vid hotellet är stenig vilket gjorde att vi istället valde den härliga poolen. Att promenera till Skala Rachoni tar omkring 30 minuter, men man behöver inte ta sig in till byn för att äta. En bit bort längs stranden ligger några tavernor där man äter gott till bra priser. Den längst bort (i riktning mot Skala Rachoni) har ett kanonläge precis vid strandkanten. Inte riktigt lika långt bort finns en större taverna som ligger mellan vägen och stranden och på den åt vi mycket gott.
Går man 5-10 minuter åt andra hållet från hotellet kommer man till en liten mysig strand som är som tagen ur en turistbroschyr. Där finns också en taverna. Vi tyckte inte att maten där var bra, men det är värt att gå dit för att få uppleva denna semesterdröm.
Gjorde lite bussturer under vår vecka på Thassos. Turistorterna på den södra delen av ön kändes på tok för kommersiella för vår smak. Golden Beach på andra sidan ön är dock helt underbart.
Av de närmare 20 grekiska öar som jag har besökt hör Thassos helt klart till de öar som jag har trivts bäst på. Enda minuset är getingarna. Hade läst om dem innan vi åkte dit och tyvärr stämmer det att man blir ganska besvärad av dem under såväl frukost som lunch och middag. Men allt det positiva övervägde, så jag åker gärna till Thassos igen.

inkfish
2007-02-24, 13:51
Tråden är gammal och resan (förhoppningsvis) genomförd. Därför låser jag tråden.

Men starta gärna nya trådar med fler frågor om Thassos.

inkfish/moderator