handdator

Visa fullständig version : Transport från flygplatsen


Elizabeth
2005-04-19, 11:05
Hej, ni som varit på Rhodos!
Är det någon som vet hur man tar sig från flygplatsen till Lindos (eller egentligen Haraki). Taxi fungerar ju alltid, men jag har inte lust att lägga en stor del av reskassan på en så lång taxiresa.
Går det flygbuss? Eller kan man åka flygbuss till någon annan ort och sedan byta till vanlig buss?
Vi anländer till Rhodos vid lunchtid den 1 maj, dvs grekernas påskdag.
Hoppas att någon kan ge mig tips.
Det är första gången Rhodos får besök av oss och det känns lite osäkert.

Är det kanske så att någon av er t.o.m. varit i Haraki?

Thalassa
2005-04-19, 15:14
Hei

Du kan ta buss inn Rhodos by og bytte buss i Mandrakihavnen. Herfra går det busser til praktisk talt hele øya.

Jeg har aldri bodd i Haraki - har kun besøkt stranden der, hvor jeg synes det er helt OK å bade. Det ligger en(fiske) taverna ved stranden, men denne besøkte vi ikke. (Det sies at den holder ganske stive priser.) Litt ovenfor stranden ligger ruinene av borgen Feraklos. Den synes jeg er verd et besøk. Og utsikten er prima! God reise. Håper du får et vellykket opphold på Rhodos. :)

Thalassa

Elizabeth
2005-04-19, 17:17
Tack för tipset, Thalassa! Det låter bra!

Nickan
2005-04-21, 11:00
Det kan nog vara så att bussarna inte går på 1:a maj, så var det på Kreta när jag var där för några år sedan. När det dessutom är påskdagen, så...Kanske något att kolla upp innan du åker?

Elizabeth
2005-04-21, 18:04
Oj, då! Kan det vara så illa?
Är det någon som har erfaarenhet av hur det är med bussarna på Rhodos nästa söndag, dvs den 1:a maj. Eller är det någon som vet hur jag kan ta reda på det?
//Elizabeth