handdator

Visa fullständig version : Svår längtan


Hasse
2006-06-25, 22:00
3 veckor och en natt kvar till vår resa till Skiathos och Skopelos. Ska jobba två veckor till och påbörja semestern en vecka innan resan.

Sitter och drömmer om årets absolut bästa tid, resan som betyder så mycket och som ska innehålla så mycket med upplevelser, vyer, möten fotografier, avkoppling, mat och dryck osv.

Jag har förstått att Skiathos och Skopelos skiljer sig nämnvärt med tanke på Skiathos betydligt mer karaktär av party, shopping, div. turistfällor och stil mot Skopelos trivsamhet, lugn, återhållsamhet osv. Det är i alla fall vad jag hunnit lära mig men jag kan ju i och för sig ha lite fel. Hur som helst lockar båda öarna mycket och själva skillnaden mellan dem är intressant i sig. Skiathos första veckan är nog faktiskt bättre än tvärtom, skönt att få lugnet vecka 2. Att få en mycket tidig morgon till hemresan från Skopelos gör mindre.

Vi har hyfsat bra rutin av Grekland, detta är 10:e resan på 8 år så vi kommer nog inte att gå i fällan vad gäller fel restauranger/tavernor. Det är väl i stort sett det som är risken med att vara orutinerade, allt annat är ju en massa upplevelser som man gör och ser utan att det nödvändigtvis är kopplat till utgifter.

Vi är hur som helst övertygade att dessa två öar, plus Alonissos som utflykt kommer att bli kanonbra på alla vis.

Fortsätt gärna på denna tråd och lovorda Skiathos och Skopelos (och Alonissos för den delen.....) och ge spontana kommentarer, tips och råd - ni som är erfarna med öarna i fråga.

Tiden närmast resan nu är kort och gott en "glidare" som nästan är lika go´ som själva resans början !!!



Hasse :cool: flabb_flab

Jayo
2006-06-26, 06:01
Hej Hasse!

Ni kommer säkert att trivas på Skiathos och Skopelos. I grunden är öarna väldigt lika men Skiathos är mer turistanpassat. Det är väl det faktum att ön har en flygplats som lett till den utveckligen. Men en kombinationsresa låter kanon; då får ni det bästa av båda öarna.


Hur som helst, ha det så skönt på Sporaderna!