handdator

Visa fullständig version : tips och råd


cherise
2006-06-23, 20:10
Hej Alla!
Åker till Kreta för första gången 1 juli.
Vill vandra/promenera och även besöka Knossos och andra historiska platser, men också gå ut och dansa nån kväll... Åker ospec. till Chania.
Hur tar man sig bäst runt på ön? Moppe/bil/buss? Kostnad?

Har ni andra tips att dela med er av tar jag tacksamt emot dem!
Kram alla!
/Yvette
:)

cherise
2006-06-24, 13:00
FORTFARANDE tacksam för svar och tips!

ciakoohler
2006-06-24, 13:07
Det finns flera resebrev från iår .Läs demså hittar du mycket nyttigt

Nordlund
2006-06-24, 13:12
Kalimera!

Jag har varit på kreta 2ggr, åker nu i sommar igen. Den ön är så stor att ska man se allt på den ön räcker ej en vecka. Det är därför vi har åkt flera ggr. Knossos måste man ju se första gången, sen kan man välja o välja andra saker. Kolla på bokhandel, dom brukar ha bra rese guider man kan ta med sig. Det skaffa vi oss, finns även kartor i den. Att hyra fordon på kreta går alldeles utmärkt, hyra en liten bil ca 1800 svenska kr för en vecka, vespa ca knappt 1000 en vecka. Det är bra vägar på kreta men livlig trafik på de större vägarna. Lite info till dig, ha en bra semester på kreta det är en ljuvlig ö.

Mvh Micke bye_bye

cherise
2006-06-25, 09:32
Tack för tipsen om bil och vespa!:D
Mycket uppskattat!
jag har förstått att det är " lika bra" att göra Knossos första ggn man är där.. Men också att det är bäst på em när tusisterna börjar ge upp....(såna som mig alltså..turist!:o )

Kreta verkar vara en oehört vacker ö och jag är glad att jag tog vara på mitt infall och tog den resan nu!


Ha det gott Micke och tack igen!

Mvh/Yvettebye_bye

cherise
2006-06-25, 09:35
Vill även höra om fler åker den 1:a juli och vill göra någon vandring på en dag/halvdag under tiden 2-7juli??
Inte för avancerad eftersom jag aldrig varit här förr, utan en skön dag med sol,hav och motion??
/Yvette

Peter_2006
2006-06-27, 00:35
Besök Elafonisis, underbart vackert.

cherise
2006-07-01, 12:42
Ja nu har jag fått ihop alla resplaner!

Och är när som helst på väg! Väntar bara på min skjuts som dyker upp snart hoppas jag!


Kram på er alla och hoppas ni får bra ni också när ni åker!!


Kram Yvette