handdator

Visa fullständig version : kackerlackor


monica
2006-06-19, 11:11
Jaha, nu har jag sett första kackerlackan för iår.snyft_drop snyft_drop snyft_drop Det är nu de jäklarna börjar komma.

Hade skurat mattorna på balkongen, och igår tog jag in dem och la dem på golvet.
I förmiddags skulle jag rulla ihop dem och förvara dem till hösten igen.

Ut springer en stor rackare och jag får panik och hoppar upp i soffan , som tur är var min son hemma så han letade upp den och slog ihjäl den med gympaskon._B-anana _B-anana _B-anana

Min son som är den största djurvän man kan skåda frågar,
Varför mamma är du så rädd för dem, de är ju vanliga smådjur.
Ja, barn är ju logiska och med en hysterisk mamma är det inte lätt.

Det blir att ringa den grekiska anticimex så de får komma hit och spruta runt hela huset och källare.

Monica

inkfish
2006-06-19, 12:41
Jag såg fyra-fem stycken under senaste resan och kände att jag faktiskt släppt min fobi för dem. Skönt!

sahar
2006-06-25, 21:14
Herre gud!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tur att jag inte var i närheten då. Jag hade nog svimmat innan jag hann ta skydd:eek:
Såg inga k....or i Votsalakia i alla fall men vi försökte infinna oss på rummet strax innan det blev mörkt, höll dörrar och fönster stängda, tryckte in en handduk i springan under dörren och täckte alla möjliga avlopp och håligheter i badrummet så de hade inte en chans. I och för sig såg jag nå't konstigt djur på balkongen en kväll när jag stod INNE på rummet och tittade ut med balkongdörren stängd. Det var nå't stort svart kackerlacka liknande men mycket större och det hade hamnat på rygg och kunde inte vända sig. Jag ryser bara jag tänker på det. Varför finns dem? uuuäää.
Jag önskar att jag var rik nog och ha ett privat plan som tog mig till Grekland på morgonen och tog mig hem på kvällen så jag slapp ligga vaken och oroa mig hela nätterna.flabb_flab Jag svimmar i alla fall inte när jag ser alla bananflugorna som kommer in här så fort vi öppnar fönstren:o
Sahar