handdator

Visa fullständig version : boka hemifrån


netzz
2006-06-19, 07:11
Vi som är nybörjare i luffarvärlden undrar om man ska boka hotell hemifrån?:confused:
Kan säja att vi åker 2 vuxna och 2 barn 4 och 7 år gamla.
Startar i athen den 12 sep och ska vara iväg 2 veckor._B-anana

Vi har fått ett bra pris tror jag på ett tillsynes fint hotell på Naxos
(golden sun?) 40 euro/natt och det är en lägenhet med två rum.klapp_klap

mattias
2006-06-19, 08:31
Vi som är nybörjare i luffarvärlden undrar om man ska boka hotell hemifrån?:confused:
Kan säja att vi åker 2 vuxna och 2 barn 4 och 7 år gamla.
Startar i athen den 12 sep och ska vara iväg 2 veckor._B-anana

Vi har fått ett bra pris tror jag på ett tillsynes fint hotell på Naxos
(golden sun?) 40 euro/natt och det är en lägenhet med två rum.klapp_klap

I September på Naxos kan jag till 100% garantera att ni får massvis av "rumsraggare" som möter er i hamnen. På Naxos finns fler rum än det finns turister och i September som räknas som lågsäsong så har ni massor av alternativ att välja mellan. Ni får dessutom bättre priser om ni bokar på plats än om ni bokar i förväg.

Ia
2006-06-19, 08:37
I utgangspunktet så trenger man ikke å booke hjemenifra i den perioden. Hoteleierne nærmest "sloss" om kundene.

Hotellet så veldig flott ut, bedere enn mye annet jeg har sett, men klarte ikke å finne ut hvor det lå i forhold til stranden??
40 Euro er jo ikke så mye for en familie på 4, men det er ikke noe problem å få noe til 25-30 Euro om dere må spare på kronene.
Fordelen er jo at det er to rom, og det så virkelig flott ut!
Så vil dere vite hvor dere skal, synes 40 Euro er en pris dere har råd til , er det nærme stranden, og dere blir sikkert hentet på fergen..., så hadde jeg booket og vært ferdige med det. Det er jo godt å vite hvor man skal havne når man reiser med små barn.... og det så ut for at dere får mye for pengene. (om det er nære stranden og ikke langt oppi "lia")

Ia_B-anana

Janérik
2006-06-19, 08:40
Jag kan bara hålla med Mattias, det finns ingen anledning att boka i september, speciellt inte på Naxos där man egentligen aldrig behöver boka. Vi åker 16 sept med en 8-månaders tjej, flyger till Aten och troligen ut till Naxos direkt, ingenting på vår resa kommer att förbokas.

Mvh Janérik

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;0;126/st/20060916/e/Greek+Islands/dt/18/k/15a2/event.png

Ia
2006-06-19, 15:45
Jeg er også helt enig at det er unødvendig å booke på forhånd, men om de ville absolutt til dette stedet så var det jo ikke avskrekkende dyrt selv om det er i september. (hvor alt er veldig billig)
Det er tilogmed med frokost!

Tipper de fortsatt har rom der om dere ikke booker på forhånd og drar direkte... Kanskje får dere det for 35 pr. natt, men det er ikke mange kronene å spare (40-50 kr pr.natt) og de må i tilegg koste på taxi selv om de ikke står/finner dem på kaien....

Men som Jan Erik og Mattais sier før her det er plenty å velge mellom..., men kanskje ikke med denne koforten som er på dette hotellet.

Som jeg sa tidligere....finn ut hvordan det ligger i forhold til stranden, hadde det vært nære synes jeg det er rart de ikke nevner det på hjemmesiden dems. DE nevner bare den flotte utsikten..."Faren" kan være at det ligger 8-900 meter fra stranden og da ville jeg ha valgt noe annet, eller ventet til jeg kom ned :)


Ia_B-anana

netzz
2006-06-19, 20:23
Tack för tipsen. När jag läser om hotellt så har man havsutsikt från hotellet.
Så det kan ju inte vara allt för långt till stranden.
En liten promenad gör ju faktiskt ingenting...

Ia
2006-06-19, 21:27
Ja, man har jo godt av en spasertur..., men jeg synes det er deilig å bo i nærheten av starnden, spesielt når man reiser med barn (toalettbesøk, lunsj ol.)
Havutsikt kan man jo ha selv om man bor et par km. unna om man bor i høyden...;)

Ia

Janérik
2006-06-19, 21:43
"klipp"
Vi har fått ett bra pris tror jag på ett tillsynes fint hotell på Naxos (golden sun?) 40 euro/natt och det är en lägenhet med två rum.klapp_klap
Jag började titta lite på detta hotell men nu är det lite för länge sedan jag var på Naxos så minnet sviker mej.
Som jag förstår det så är hotellet i Stelida, Agios Prokopios. För mej känns det som att detta är då man kommer från Naxos stad mot Agios Prokopios. Det blir alltså en bra bit ner till stranden längs den smala och hårt trafikerade vägen mellan Naxos stad och stränderna, kanske inte den roligaste vägen att promenera om jag nu har rätt i mitt antagande.
Om ni vill bo i Agios Prokopios så finns det många hotell att välja på, både med och utan pool. Ett som många trivs väldigt bra på är hotellet som heter just Agios Prokopios och som även har annonser här på Kalimera. Det är inte havsutsikt därifrån men hotellet är fint och välskött med en fin pool och framförallt så är det trevligt folk som äger det.

Se nu till ni som minns om Naxos att korrigera mej om jag har fel om Stelida så att vi inte lurar netzz alldeles för mycket.

Mvh Janérik

Ia
2006-06-19, 22:49
Ja, om jeg ikke husker feil så er Stelida det området som er mellom der hvor St.georgstranden slutter og helt mot Agia Prokopios. Området mener jeg strekker seg, som du sier Janerik, opp på oversiden av hovedveien (et godt stykke fra stranda, men gangavstand) og ut på neset som er på høyresiden for Agia Prokopios. Ligger hotellet på denne "pynten" ut mot havet så ligger det ok til, men ligger det på oversiden av veien som går fra Naxos til Agia Prokpios/Anna ville jeg ha vurdert å finne meg noe helt annet... (ikke noe spesielt koselig område...)
Aggeliki Studios i Agia Anna ville vært et bedere valg etter min mening. Ligger rett ved stranden og har pool. Tipper de ligger på en pris på
ca. 30-35 Euro....
Hotel Prokopios er også fint, men har ikke havutsikt noe som Aggeliki har.


Ia_B-anana

Jonas E
2006-06-20, 20:37
Jag skulle inte tveka att boka för det priset, med tanke på att det finns pool. Även fast stranden är underbar på Naxos så brukar ju barn trivas bäst i pool. Finns det på hotellet kan man alternera.
Jag åker själv iväg och båtluffar den 27/7 i drygt tre veckor med familj (2 vuxna 2 barn, 4 och 8 år), vi har förhansbokat på de tre första öarna och sedan lämnat det hela öppet.

Hur lyckas ni att få ledigt 2 veckor från skolan för 7-åringen?:rolleyes:

/Jonas

netzz
2006-06-21, 07:24
Vi har faktiskt inte fått det beviljat än, men rektorn på skolan verkar inte helt omöjlig... jag vet var hon bor__D skämt och sidor hon är min gamla chef och jag har i 1 års tid förberett henne på att vi kommer att åka i september.
Jag tror faktiskt att vi kommer att boka på Golden sun(40 euro). Kollade in Agia prokopios, han skulle ha 60 euro. ;)
/Netzz:D

Hellen
2006-06-21, 09:24
Jag hade valt ett mer strandnära boende, inget kul att gå längs den ganska hårt trafikerade gatan.

// Helén

O.T.
Förhopnningsvis är det en sund rektor, mina barn hade en period en rektor som hävdade att semesterresa med familjen i dagens stressade samhälle gav så mycket mer, han nekade aldrig någon ledighet och för en sjuåring finns det ju massor att uppleva, tänk vilka teckningar och berättelser det blir. Tycker även om när barnen får perfekta uppgifter med sig, min son fick bl.a i uppgift att räkna antal liftåkare och därefter göra ett stapeldiagram av detta när vi åkte till fjällen på icke lov tid.

Jonas E
2006-06-21, 20:40
Jag hade valt ett mer strandnära boende, inget kul att gå längs den ganska hårt trafikerade gatan.

// Helén

Håller fullständigt med när jag tittade lite nogrannare på avståndena:
"Agios Prokopios beach ligger cirka 4 km från Naxos stad".
Inte så kul att behöva ta taxi varje kväll om man vill in till Naxos stad och äta med två trötta barn på kvällarna.

/Jonas

Hellen
2006-06-21, 21:10
Håller fullständigt med när jag tittade lite nogrannare på avståndena:
"Agios Prokopios beach ligger cirka 4 km från Naxos stad".
Inte så kul att behöva ta taxi varje kväll om man vill in till Naxos stad och äta med två trötta barn på kvällarna.

/Jonas

Fast jag föreslår att bo ännu längre bort från Naxos stad, och den hårt trafikerade gatan jag menar är den biten som går ner mot stranden där busshållplatsen och taxistationen i Prokopios ligger.
Det är visserligen "bara" en liten gata, men vissa bitar saknar trottoar och där den finns är den belamrad med div "trottoar pratare", och bilarna kör fort!
Vi kommer i år att ta taxi ut och på egen hand leta boende, så gjorde vi i mitten av juli förra året och jag tror inte det tog mer än 20 minuter så hade vi hittat boende.

// Helén

netzz
2006-06-21, 21:15
Om jag läste rätt om Prokopios så finns det lite tavernor och barer där, eller? Man behöver ju inte åka in till Naxos stad varje kväll utan även fixa käk hemma.
Vi tar tacksamt för alla tips vi kan få. :confused:
//Netzz

Hellen
2006-06-21, 21:20
Inga problem att hitta tavernor i Prokoipios området, man behöver absolut inte åka in till Naxos stad för att äta. Glasscafét i stan bör man inte missa, ligger snett upp mot höger om man står i hamnen och har havet i ryggen.

// Helén

netzz
2006-06-21, 21:24
Tack, det lutar att vi bokar Golden sun.
Vi får väl ut med barnen på E22 och promenera varje dag.:rolleyes:
//Netzz

Hellen
2006-06-21, 21:34
Blev nyfiken och kollade in hemsidan, det ser ju kanonfint ut!!
Ni kommer säkert bli helnöjda

// Helén

monica
2006-06-21, 22:33
Jag hade min systerdotter här i Grekland 3 veckor förra året.
Då var hon 11 år.
Hon fick med läxor typ matte och svenska som jag hjälpte henne med.

Hon var här under den grekiska påsken så hon fick också i uppgift att skriva om den, samt en dagbok. Dagboken skulle vara lite minnesanteckningar från varje dag. När hon kom tillbaka till skolan fick hon göra en muntlig redovisning av allt detta samt visa foton, klasskamraterna tyckte var jättespännade.

Tror säkert att ni kan få ledigt, lycka till

Monica

Jonas E
2006-06-22, 20:19
Om jag läste rätt om Prokopios så finns det lite tavernor och barer där, eller? Man behöver ju inte åka in till Naxos stad varje kväll utan även fixa käk hemma.
Vi tar tacksamt för alla tips vi kan få. :confused:
//Netzz


Alla är vi ju olika!:)
Halva nöjet för oss är att gå ut och äta något gott för att sedan på kvällen vandra omkring och se oss omkring._B-anana

Jonas