handdator

Visa fullständig version : Så var det äntligen bokat


Janérik
2006-06-18, 22:55
Så kom jag äntligen till skott och lyckades boka mej en resa _B-anana
Vi hade ju funderat lite på Karpathos tidigare men nu fegade vi ändå ur och köpte en tvåveckors till Aten, 16-30 september så får vi i vanlig ordning se vart vi hamnar.
Även denna gång höll bokningen på att stupa på tröskeln. Flyget ner går lördag morgon 07.00, då är det bara att konstatera att det blir övernattning på Arlanda. Då vi kommer hem så ska vi landa 14.55 på Arlanda, också det en lördag. Bara på kul kollade jag hur det skulle passa med flyget vidare till Umeå. Till min förvåning upptäcker jag att SAS har inga flygningar till Umeå på lördagar snyft_drop . Nåväl, det finns ju andra bolag, vidare till Malmö Aviation, visst, man får åka till Bromma då men det är inte så långt. De har inte heller flygningar så sent på lördagen snyft_drop . Sedan visste jag ju att det finns ett bolag till som flyger på Umeå, med hjälp avv Google hittade jag till Fly Nordic, lätt darrande på handen matar jag in uppgifterna även där, efter en lång väntan :eek: får jag så upp på skärmen att de har ett flyg kl 17.00 _B-anana så det löste sej till slut.
Nu är det bara att börja planera, Naxos ska naturligtvis vara med i planeringen, kanske Amorgos (Egiali förstås) och så får vi se hur bra lilla Emma då 8 månader trivs på båtarna och planera utifrån det. Det blir ju en helt ny erfarenhet för oss att börja resa med barn nu men det ska säkert bli roligt det också. En annan ny erfarenhet blir att resa så sent på säsongen men det tror jag ska bli jätteroligt, varmt och skönt i vattnet och lämpliga temperaturer på land.

Mvh Janérik

inkfish
2006-06-18, 22:59
Men vad lustigt! Jag tänkte på dig förut i dag - "undrar vart Janérik ska". Jag hade ju sett din fråga om incheckade barnvagnar.

Och när jag funderade som bäst på det höll du förmodligen på att boka.

Grattis:)

Janérik
2006-06-18, 23:05
Hmm, faktum är att jag hållit på att boka hela dagen. Jag är ensam hemma då resten av familjen är i Finland, efter några dagar ensam så börjar man klättra på väggarna. Jag hade alltså fram en hel drös med bokningsalternativ i många fönster på webbläsaren, har suttit och studerat dem från och till mest hela dagen och tänkt boka. Till slut så blev det det dagliga telefonsamtalet där jag i förbifarten kunde nämna vad jag höll på med. Eftersom hon inte blev arg så har jag nu bokat detta alternativ i stället.

Mvh Janérik

inkfish
2006-06-18, 23:19
Jo, bokning är en mödosam process. Och rolig.

Innan jag åkte till Karp satt jag och slökollade läget på biljettfronten och hittade EN enda plats till Santo kring de datumen jag kunde åka i september. Så det var ju bara att slå till, trots att jag inte var mentalt framme vid den planeringen ännu.