handdator

Visa fullständig version : Prisläget


afrodite
2006-06-17, 17:41
Skall till Skiathos i början av augusti och undrar hur prisläget är på ön. Vi kommer att besöka_B-anana little banana och sist låg vi på solsängar. Vet någon vad detta kostar nu? Maten i skiathos stad? Bussresorna? Skiathos är ju känd för att vara en dyr ö, stämmer detta fortfarande? Undrar bara hur mycket i fickpengar som kan behövas.

Evie
2006-06-25, 13:43
Myndigheterna har satt priset på ett set, två solbäddar och ett parasoll till 8 euro. Om det stiger under högsäsong vet jag inte. 4 euro bara för solstol, förstod jag. Oavsett strand.
Hade själv så kasst väder när jag var där i juni att det inte var tal om att sola mer än första dan och då hyrde vi ett set på Kokounaries-stranden.

Jayo
2006-06-25, 14:30
Prisläget i år är ungefär detsamma som förra året. På Skiathos finns det många dyra ställen men också många ställen med bra priser. Tyvärr hinner dom som bara kommer ner en eller två veckor ofta inte upptäcka dom billiga ställena. Några tips:

Strandparasoll: köp eget parasoll och ta med till beacherna. När du åker kan du slänga parasollet. Det blir ändå mycket billigare än att betala 8 euros per dag.

Supermarkets: undvik alla små turistsupermarkets som bara är öppna på turistsäsongen. Dom är dyra. Handla istället på någon av dom fyra stora supermarkets som finns på ringvägen: Asteras, Free Market, Dia eller Baliss.

Barer: undvik hamnen och strippen. Gå istället till Bar Street inne i stan (den ligger parallellt med Papadiamantis). Eller till någon liten bar utanför Skiathos stad, t.ex. i Aghia Paraskevi eller Lake district nära Koukounaries.

Restauranter: läs menuerna och priserna innan du går in. Det finns både dyra och billiga ställen. Sen kan man ju vilja unna sig en riktigt god måltid på ett dyrare ställe någon gång.

Riitta
2006-06-25, 21:03
Fast det behöver väl inte vara den dyraste måltiden som alltid smakar bästAng_elx :)

Riittabye_bye

Jayo
2006-06-25, 21:54
Nej, det behöver det inte. Det finns många tavernor med mycket god mat och mycket rimliga priser. Men sen finns det en del restauranger med mer internationell, utmärkt mat med lite högre priser. Och ibland kan det ju vara gott att variera maten lite.