handdator

Visa fullständig version : Om några timmar...


CarinaN
2006-06-17, 09:49
Nu har vi snart packat färdigt! Vi har lovat oss själva att inte ha lika tunga ryggsäckar som förra året. Då var det första gången vi ö-luffade...hu, så mycket onödigt vi släpade på!!
Nu ska man bara sköta om hus och trädgård lite, skriva instruktioner till dottern om vad som ska skötas i trädgården och sen....
Klockan 15.08 går tåget till Lund, där blir vi väl omhändertagna av våra Kalimeravänner. Sedan upp i ottan i morgon bitti (stackars Lissi och Claes!), tåget till Kastrup går 5.31. Vid lunchtid landar vi i Aten. Sedan får vi en lugn eftermiddag i Piraeus fram till 17.30 då vi åker med Blue star till Naxos.
Vi planerar sedan att åka vidare nästa dag till Amorgos... får se om vi följer planeringen, eller om vi får för oss något annat. Det är ju det som är så härligt.... man gör precis som man vill!_B-anana

Så nu kära vänner är det vår tur att säga... HEJ DÅ! NU ÅKER VI!!!bye_bye

Carina och Percy

Hellen
2006-06-17, 10:04
Nu har vi snart packat färdigt! Vi har lovat oss själva att inte ha lika tunga ryggsäckar som förra året. Då var det första gången vi ö-luffade...hu, så mycket onödigt vi släpade på!!
Nu ska man bara sköta om hus och trädgård lite, skriva instruktioner till dottern om vad som ska skötas i trädgården och sen....
Carina och Percy

Trevlig resa!bye_bye

Angående storlek på packning, så har vi efter att vi två gånger fått bagaget "strandsatt", börjat resa med var sin 30 liters ryggsäck, vi tar allt som handbagage. Då prioriterar man vad som får följa med...

// Helén

CarinaN
2006-06-17, 10:21
Oj!!! Varsin 30 liters ryggsäck, undrar om jag skulle fixa det????

Carina

Hellen
2006-06-17, 10:33
Det skulle du säkert, vi tvättar ju en hel del under de två veckor vi är i väg, och det blir ju inte som hemma, att man lägger plagget i smutstvätten för minsta lilla prick, men det fungerar. Lite extra bagage har vi också, var sin strandväska. I min lägger jag min "ordinarie" handväska. Min man är så där lagom road över att behöva stå på sig vid incheckningen och hävda att tidigare nämnda strandväska faktiskt är hans handväska.Ang_elx flabb_flab

De gånger incheckningspersonalen haft synpunkter på vikten, våra väskor väger från 6,5-7,8kg, så har det alltid gått bra då de sett att vi inte checkat in något annat bagage, men det är lite små nervöst inför varje resa.

// Helén

Riitta
2006-06-17, 10:55
En härlig resa Carina önskar vi er:)
Här får vi vänta drygt 3 veckor,men det går fort:)

Riittabye_bye

CarinaN
2006-06-17, 10:58
Tack, tack! Ja Riitta, 3 veckor går fort. Snart är du också på väg!bye_bye

Zanét
2006-06-17, 11:29
Trevlig resa Carina & Percy :D

//Zanét bye_bye

Lissi
2006-06-17, 11:55
Ja, nu väntar vi er!! Kefterdes är nystekta och grekiska smårätter förbereds till kvällen...och grekisk musik flödar och vi har kollat att vi har grekiskt vin ....Kvällen ska helt klart gå i blåvitt!!!;) :p
Bruna shortsen är hämtade som lovat så lämna plats för dem i ryggan!
Vi längtar att se er vid Lunds station kl 17.55!!!
Vi säger inte trevlig resa förrän i morgon på Svågertorp!!

Lissi och cbriss

CarinaN
2006-06-17, 12:45
Ja, nu väntar vi er!! Kefterdes är nystekta och grekiska smårätter förbereds till kvällen...och grekisk musik flödar och vi har kollat att vi har grekiskt vin ....Kvällen ska helt klart gå i blåvitt!!!;) :p
Lissi och cbriss

klapp_klap _B-anana
Så underbart det låter, det vattnas i munnen redan! Om en timme tar vi bussen in till Kalmar.... det blir nog svettigt. Varför känns ryggsäcken så tung fastän jag har packat mindre i år:confused:

Carina

CarinaN
2006-06-17, 12:46
Trevlig resa Carina & Percy :D

//Zanét bye_bye

Tack, tack!!!

bye_bye

inkfish
2006-06-17, 13:29
Vi planerar sedan att åka vidare nästa dag till Amorgos... får se om vi följer planeringen, eller om vi får för oss något annat. Det är ju det som är så härligt.... man gör precis som man vill!_B-anana


Åh vad härligt det låter... Jag ska ägna sommaren åt att gotta mig åt Karpathos som jag precis kommit hem ifrån. Och i september väntar sen en sån resa där man gör precis som man vill!_B-anana

Hoppas ni får det riktigt härligt!bye_bye

CarinaN
2006-06-17, 23:03
Nu sitter vi här i Lund hos Lissi och Claes och laddar inför utresan i morgon bitti. Vi har ätit och druckit gott och sett många härliga Greklandsbilder!
Snart läggdags eftersom klockan ringer kl. 04.15 i morgon bitti.

Carina och Percybye_bye

Marianne
2006-06-17, 23:26
Nämen, har ni inte gått och lagt er än?
Sov gott NU, sju kvart i timen - ni ska ju snart upp!
Riktigt skön semester!

Lissi
2006-06-18, 10:47
Ja, nu kan vi hälsa från Carina och Percy, som vi vinkade av i Svågertorp vid kl 5 i morse..De hann t om med ett tidigare tåg än beräknat, vilket var bra IFALL de skulle checka in på terminal 3 som ligger långre bort på Kastrup.
Deras glädje och förväntan inför resan, den vi alla känner när vi ska iväg, smittade av sig på oss så det var lätt att åka hem och somna om igen! Nu när detta skrivs går de snart ner för landning i ATEN! :D :cool:

Lissi - som nu börjar sin egen nedräkning - 24 dagar kvarflabb_flab