handdator

Visa fullständig version : Meteora


mary
2006-06-16, 16:01
Hej!

Har hittills varit i Parga 3 ggr och älskar stället! Ska återvända nu i aug/sept och har då funderingar på att ev. åka till Meteora som verkar vara något utöver det vanliga. Skulle gärna få synpunkter från någon som varit där. Hur länge varar utflykten? Ungefärlig kostnad? Åker denna gång med Airtours och tror inte att de har någon arrangerad tur dit.

TAck på förhand! :)

Frappe
2006-06-29, 18:17
Hejsan,
Jag har själv varit till Meteora idag och detta är min andra gång, finns inga ord för hur vackert och storslaget det är. Dock har jag åkt med bil och fått guidad tur av en vännina som bor här, vet inte hur det fungerar med arrangerade turer. Man besöker istort 2-3 öppna kloster och inträde kostar 2 euro. Helt klart bäst besök är klostret som heter Megalo Meteora! Titta på klostret där en av Bond filmerna spelades in STORSLAGEN natur du tappar andan. Bra museum väl ordnat! Så har du möjlighet kanske hyr en bil och åk du kommer aldrig att ångra dig! _B-anana

Hälsningar Camilla

Hasse
2006-06-29, 19:45
Jag och sambon åkte på arrangerad utflykt med Ving från Parga till Meteora redan 1999. Det var i och för sig vår första gemensamma resa till Grekland över huvudtaget så vi var kanske lätt euforiska över allt den resan.

Men vad jag tänkte säga var i all enkelhet detta:

Det finns inget att tveka över - Meteora är en absolut magisk plats väl värd att besöka.

Det finns ingen anledning att tveka över vad det kostar. Det man får se och uppleva kan inte mätas i pengar.

Det är så udda att besöka denna plats jämfört med vilken ö som helst som över huvudtaget går att besöka. Bara resan dit från just Parga var värd pengarna, bara den !!

Lyrisk ? Ännu mer euforisk ?? Ja, men jag menar varje ord !!



Hasse :cool: flabb_flab klapp_klap

mary
2006-07-27, 14:46
Tack för svaren :) Låter ju definitivt som något man vill uppleva!bye_bye