Visa fullständig version : Mellanlandning på Rhodos
Anna Pernilla
2006-06-16, 10:19
Har inte varit på Rhodos sen jag bodde där i ca 2 år, och det är 14 år sedan... Nu tänkte jag ta mig en titt när jag gör en mellanlandning, Karpathos-Aten.Om jag nu inte får checkat in mitt bagage 2h före avgång, är jag i behov av uppbevaringsboxar.Finns det på flygplatsen? Buss in till stan finns väl? Tar hur lång tid? Landar vid 15 och åker igen vid 22, så om någon har något tips på mysiga ställen för fika/middag, tar jag tacksamt emot:) .Ser väldigt fram emot ett kärt återseende_B-anana .
ciakoohler
2006-06-16, 14:07
Tyvärr är du tvungen att ta med bagaget,om du du inte checkar in till Karpathos från början.Kolla om det går.Sen är det bara att ta en taxi in t stan o vandra runt bland alla gamla kära platser.Taxi pris 15-20
€ vet ej om det går buss.
Anna Pernilla
2006-06-16, 22:43
Vet inte om jag har sådan lust att försöka få mitt bagage checkat in hela vägen.Har hört några stories om bagage som hamnat helt i andra länder efter just en mellanlandning på Rhodos:( .Taxi 2*20€... Inte lust till det heller... Men jag har väldig lust på att strosa runt på Rhodos igen, å då helst utan bagage;) . Vi får se vad det blir.
Hej!
Vet ju inte om du redan åkt, men här kommer lite tips:
Just när det gäller Diagoras flygplats, skulle jag inte lita på den ett dugg. Mer oorganiserad plats får man leta efter!:eek:
Taxi och ta med bagaget är nog det du får sikta på. Om du inte har överdrivet mycket bagage kan jag ge dig följande tips. Vid hotell Naustika (har jag för mig det hette) vid Windy Beach, ligger ett kafé som heter Petras Café. Petra är en jättegullig tjej som kommer från Gävle. Om du frågar så kanske du får ställa av bagaget där och vandra vidare in till stan (tar typ 8 min). Hon har kanongott kaffe och UNDERBARA STORA toast skagen! Man får gärna komma dit och bara sitta, utan att handla något alls. Hon tillhandahåller tidningar, spel, kortlek, ja vad du vill i princip.
Om jag har fel när det gäller hotellnamn så är det "bara backen upp från Blue Sky, runda deras pool" (du fattar den beskrivningen på plats hihi)
/Mia
Anna Pernilla
2006-06-29, 08:39
Nej, jag har inte åkt ännu.Åker i början på august, en hel månad:D .Tack för tipset!Låter bra med hjälpsamma svenskar;) .
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.