handdator

Visa fullständig version : jag måste bara fråga...sterling?


lina
2006-06-15, 20:43
har precis bestämt (ungefär) när jag ska åka till grekland och sitter och söker efter billiga biljetter till Aten. det billigaste jag hittils har hittat är Stearling, men jag har liksom aldrig hört om dom tidigare... visst vet jag att dom finns, men är det någon som har flugit med dom? :confused: är dom tillförlitliga? eller kanske finns rekomendationer om något annat flygbolag...??Ang_elx börjar brinna i knutarna nu, åker nog om ca tio dagar...
någon som vet något?

ciakoohler
2006-06-15, 21:05
Vi åkte till Kreta i Maj och de höll tiderna o var helt ok!
[

Joppan
2006-06-15, 21:58
Vi åxå för första gången bokat Sterling hem för där hittade vi en hyfsat billiga biljetter för 4 pers, Apollo ligger ju på drygt 10.000:- fortfarande
så det blev Sterling men som jag har läst här på Kalimera så verkar dom
vara ok.

//Joppan

Zanét
2006-06-16, 09:24
Vi har flugit med Sterling några gånger och allt har bara varit till belåtenhet :)

//Zanét bye_bye

Anna Pernilla
2006-06-16, 11:06
Jag jobbar med bla Sterling och de är som vilket annat flybolag som helst.De är dock väldigt noga med vikten!Allt över 20 kilo skall man betala för+specialbagage.

Janérik
2006-06-17, 02:07
Jag jobbar med bla Sterling och de är som vilket annat flybolag som helst.De är dock väldigt noga med vikten!Allt över 20 kilo skall man betala för+specialbagage.
Hmm, lite trögtänkt ikväll kanske men..
Menar du att man ska betala extra för specialbagage? En ryggsåck checkas ju ofta in som special och då vi åker i sommar så ska vi ha en barnvagn med oss. Ska vi då betala extra för dessa om vi åker Sterling?

Mvh Janérik

Anna Pernilla
2006-06-17, 15:42
Ryggsäck betalar du inget extra för, barnvagnen däremot kostar en hundring eller två(sitter inte på c/in så jag kan inte priserna i huvudet.Kan kolla upp till nästa v).Pass oxå på att Sterling stänger c/in 40min före avgång!Nytt för i sommar.

Janérik
2006-06-17, 19:39
Ryggsäck betalar du inget extra för, barnvagnen däremot kostar en hundring eller två(sitter inte på c/in så jag kan inte priserna i huvudet.Kan kolla upp till nästa v).Pass oxå på att Sterling stänger c/in 40min före avgång!Nytt för i sommar.
Hmm, det hade jag ingen aning om. Är det flera bolag som tar extra betalt för barnvagnen? Måste man säga till om detta vid bokning då förresten?

Mvh Janérik

Anna Pernilla
2006-06-17, 23:29
Tror inte det är ngt annat bolag som tar betalt för barnvagn.Annat specialbagage, tex skidor, är det flera som tar betalt för.Ni behöver inte säga till om barnvagn vid bokning.

AnnaÖrebro
2006-06-21, 08:53
Nyss hemkommen från Naxos, vi flög med sterling från arlanda. Barnvagnarna kostade 200 kr tur och retur, även mindre varianter som paraplysulky. Kom i håg att ta med sopsäck att lägga vagnen i, annars tar dom betalt för även den. 25 kr/säck. Sterlingpersonalen ville ha både barnvagnar och ryggsäckar i sopsäck. Så där rök en hundring för vår del. När vi flög hem från Aten, var det däremot inget noga med detta.(sopsäckarna alltså) Mvh AnnaÖrebro

Anna Pernilla
2006-06-21, 12:06
På Gardermoen är påsarna gratisklapp_klap . Ryggsäckarna ber vi bara passagerarna att knyta ihop alla långa remmar, så går det så bra så utan påsar på de:) .200 kostar barnvagnarna t/r.

Bluesea
2006-06-26, 14:10
Vi kom nyss (i lördags) tillbaka från en resa med Sterling. Smidigt. Vi beställde platser på nätet, betalade och fick en bekräftelse. När vi sedan checkade in, räckte det med att lämna passen, så var det klart. Inget annat papper behövdes. Något mindre att slarva bort, med andra ord. Vi hade ryggsäckar, och det var heller inga problem. Handbagaget kunde vara 10 kg, fast de vägdes aldrig. Men när det gäller resor till Atén, kan ingen alkohol, (förutom det man dricker på esan) köpas, vare sig på dit- eller hemvägen. Snopet. Och de där små 5 cl-rackarna som man gärna vill ha på planet, kostar 45:- styck. Plus extra för dricka, om man vill ha en drink. Kändes bättre att avstå.

Så hittar du en billig resa, så slå till. Sterling är helt OK.

Bluesea

Janet
2006-06-26, 20:53
Men när det gäller resor till Atén, kan ingen alkohol, (förutom det man dricker på esan) köpas, vare sig på dit- eller hemvägen. Snopet. Och de där små 5 cl-rackarna som man gärna vill ha på planet, kostar 45:- styck.

Bluesea

Men, vaddå, kan man inte köpa taxfree alltså?

Hellen
2006-06-26, 21:18
Men, vaddå, kan man inte köpa taxfree alltså?

Är det inte så att all taxfree försäljning på planen av alkohol och tobak försvann när vi gick med i EU? För att kunna handla taxfree på Landvetter krävs biljett som bevisar att man skall flyga utanför EU.

// Helén

Elisabet
2006-06-26, 21:37
Är det inte så att all taxfree försäljning på planen av alkohol och tobak försvann när vi gick med i EU? All taxfree-försäljning inom EU är borta, både på flygplanen och flygplatserna (och förståss även på båtar mm). Däremot kan man köpa alkoholvaror och tobak på många flighter och på flygplatserna, ofta till billigare priser än i vanliga butiker, men som sagt inte momsfria.

Bluesea
2006-06-27, 11:00
Just det. Det är inte tax free-sprit som säljs, utan billig skattad sprit. Men just till Atén går det alltså inte att köpa något (vare sig på nervägen eller tillbakavägen). Däremot till andra destinationer.

Fast det spelar ingen större roll, tycker jag. Det är kuligare att kolla in lite ovanligare ouzosorter i Grekland än att köpa en flaska whisky på planet. Fast det går kanske lika bra med selleri, vad vet jag?

Bluesea

karinafp
2006-06-27, 11:10
Det är kuligare att kolla in lite ovanligare ouzosorter i Grekland än att köpa en flaska whisky på planet. Fast det går kanske lika bra med selleri, vad vet jag?

Håller absolut med! Ouzo går ju att dricka! :p Whisky duger bara till att flambera i. Selleri kan man varken dricka eller elda upp...;)

För att återgå till själva tråden, så är ju Sterling ett gammalt välkänt bolag. Åkte med dem till Spanien redan för över 20 år sedan.

Karin
8 dagar kvar till Karpathos! _B-anana

Ioslina
2006-06-27, 13:36
kom hem igår från ett hett grekland! flög tor med sterlings, inga problem! 2226:- för oss två t o r borta i 19 dgr! inte fy skam det heller!

mkh
2006-06-27, 15:28
Vi åkte med Sterling ner till Aten från Arlanda.

Det jag tyckte var bäst var deras generösa (jämfört med Apollo som vi flög hem med) handbagageregler, 10 kilo och stora mått. Både barnens 30 l ryggsäckar och min 40 l säck gick som handbagage. Det var bara makens 60 l säck som fick checkas in. Den har regnskydd och det drog vi "baklänges" över alla remmar och det var ingen som sa något om sopsäck, utan vi checkade in den som vanligt bagage.

Det sämsta är deras priser för mat och dryck. Inte prisvärt!

Annars gick allt i tid och fungerade smidigt!

/Marianne

Ioslina
2006-06-27, 15:36
ja 65 sek för en frukost och 20 sek för vatten..........dottern var hungrig så vi köpte en frukost... men andra flygbolag tar ju 150 sek för en lunch och då menar jag flygplanslunch. det vet ju vi alla vad den kan bestå utav!? i bland supergott ibland något alldeles oätligt som man inte ens vad det är!?flabb_flab

Ann
2006-06-27, 16:59
Visst vågar man åka med Sterling. Angående s k taxfree är det endast Athen där man inte kan förbeställa, till Chania funkar det har jag för mig.

Se bara upp med bagage, har under vår vistelse i Grekland nu hört att fyra pers inte fått sitt bagage vid ankomst till Athen. Det gäller avgångar från Kastrup.
Då vi checkade in fanns ca 10 olika diskar med alla deras destinationer att välja på, så visst det har blivit större chans att bagaget blivit skickat till fel destination.

Är man två, kan man ju dela upp sitt bagage, då kan man ju underlätta lite för sig.
Hälsar Ann

lemon
2006-07-04, 00:29
Kom hem från Malaga igår, dit vi flugit med Sterling. Det mesta rätt ok, men ta, som tidigare nämnts, med sopsäck för ev. barnvagn vid avfärden från Kastrup. Spara 25 pix, men fr.a. undvik ännu en kö... För det var det sannerligen gott om på Kastrup. Var absolut ute i god tid.
Vi var där 05.20 och planet skulle lyfta 07.10, men incheckning och säkerhetskontroll tog så lång tid att marginalen till ordinarie boarding blev minimal.
Sen var planet försenat både dit och hem. p.g.a. av strul med inlastning av bagaget, men det är en annan historia.
/Magnus

Hellen
2006-07-04, 14:54
Se bara upp med bagage, har under vår vistelse i Grekland nu hört att fyra pers inte fått sitt bagage vid ankomst till Athen. Det gäller avgångar från Kastrup.


Har aldrig åkt med Sterling men har vid två tillfällen stått utan bagage i Aten, __D
Därmed inte sagt att även Sterling kan slarva bort väskor.

// Helén

Zanét
2006-07-04, 15:29
Se bara upp med bagage, har under vår vistelse i Grekland nu hört att fyra pers inte fått sitt bagage vid ankomst till Athen. Det gäller avgångar från Kastrup.
Kastrup har i dagsläget enormt stora problem med allt från incheckning, bagagehantering och säkerhetskontroll. Senast i torsdags hade Sydsvenskan en artikel http://sydsvenskan.se/varlden/article168737.ece om problemen.

Det är inte de enskilda flygbolagen, ex Sterling, som handhar bagagehanteringen utan detta tas omhand av personal anställda vid flygplatsen. Efter incheckningen röntgas och sorteras bagagen utifrån de olika destinationerna.

//Zanét bye_bye