handdator

Visa fullständig version : Kapten Corellis mandolin TV3


Lissi
2006-06-15, 16:52
Jag vill bara tipsa alla som inte sett filmen i rubriken, att den går i morgon fredag TV kl 21 i TV3....TYVÄRR , för det är så gräsligt mycket reklam men man kan ju spela in och sen spola reklamen. Jag läste boken flera år innan jag såg filmen och tycker förstås att filmen är sämre, men det är så fina bilder från Kefalonia och jag hade precis varit där jag såg filmen så helt klart ska jag spela in den för att se den senare!

Lissi - som har Kefalonia bland top3-öarna

CarinaN
2006-06-15, 18:28
Jag har sett den... helt klart sevärd! Eftersom jag inte har läst boken så har jag inget att jämföra med.


Carina - nedräkningen har börjatbye_bye

Lindiz
2006-06-15, 19:23
Ja, den är helt klart sevärd.. jag äger filmen så jag slipper irriterande reklam samt får riktigt fint ljud på dvdutgåvan!:D NÄr stridsvagnen rullar in låter det som den kör rakt genom vardagrummet!:eek:

Fast boken är MYCKET bättre!;)

bopia
2006-06-15, 23:41
Jassas alla.

Jag har sett filmen många gånger,hur många vet jag inte och ska såklart se den imorron igen, bara för att få se dessa fantastiska vyer från Kefalonia,vi var där innan filmen spelades in och sedan dess har vi pratat ofta om att åka tillbaka,är det någon som vet var på ön inspelningen skedde?

Kali nichta/bopia

Carina
2006-06-16, 15:43
Viss del spelades in vid Sami, t ex militärlägret det kan man se när man kör till stranden. Exakt samma vy som i filmen får man när man kommer körande.
Sedan finns huset i verkligheten där de prostituerade var inkvarterade. Myrthosstranden var också inspelningsplats.

Carina

Ruby
2006-06-16, 22:58
är det någon som vet var på ön inspelningen skedde?
Jag ställde samma fråga förra året i den här tråden och fick bra svar:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=444

Ruby

martinifk
2006-06-19, 14:23
[quote=Carina]
Myrthosstranden


Vad jag har längtat tillbaka till Kefalonia och Myrthosstrandensnyft_drop


Martinifk (10 år sen vi var där)

Lissi
2006-06-19, 16:58
Tänk..när jag såg filmen första gången på bio så tyckte jag ju helt klart att boken var bättre, som den ju ALLTID är vilken film man än ser som baseras på en bok...

Denna andra gång tyckte jag filmen var rent dålig jämfört med boken..Förra gången kom jag ju ihåg så mycket av boken så jag "lappade" över alla handlingsluckor med mitt minne...
Miljöbilderna var fina men jag tror att engelsmän och greker hade kunnat göra en HELT annan film! Att all amerikansk film ska vara SÅ ytlig!!!

Lissi - som känner sig gnällig!

AGGE
2006-06-21, 10:42
Visst var boken bättre och bra mycket sorgligare i slutet. Men filmen är ändå sevärd med bra skådisar och sången var fantastisk, den kunde man ju inte avnjuta när man läste boken.
Men det är en sak jag saknar i filmen och det är alla blommor. Det finns ju alltid ett överflöd av bouganvillea, nerium och hibiscus om inte fritt växande så i burkar och krukor. Det om något är väl typiskt grekiskt.
Så som sagt....amerikanare! De skulle konsulterat oss Kalimeror så skulle de fått till den rätta kalimera blå lokalfärgen.
:D
AGGE
-Som vill hem till Grekland bums!