handdator

Visa fullständig version : En ny båt

Riitta
2006-06-14, 16:59
Enligt en del av familjen som kom hem igår så går det en liten båt mellan Pothea och Mastihari sådär 7 gånger om dagen:) Man slipper och passa tiderna för dom där stora båtarna om man skall till flyget tex.

Riittabye_bye

Janérik
2006-06-14, 18:27
Enligt GTP går det sammanlagt 10 turer per dag de dagar det går mest, 4 av dessa är med en Flying Dolphin.

Mvh Janérik

Riitta
2006-06-14, 18:33
Det var Flying Dolphin jag tänkte på.Fast det är inte av den vanliga stora sorten som far fram med väldig fart, utan den här såg ut och vara en liten variant. Såg väldigt gullig ut:)

Riittabye_bye

Rasmus
2006-06-14, 19:08
Kan det vara denna, månne...???
Och den är bara SÅ snygg och SÅ snabb och SÅ bra... :D
Och så går den SÅ ofta.
Den heter "Kalymnos Star" och går förstås från Pothea till Kos.

After the success of "Kalymnos dolphin", A.N.E.K (the municipality) decided to build a new ship for 125 passengers & 10 bikes.
Some info:
Length: 24 meters
Width: 6 meters
Engines: 2 V8 cylinder
Maximum Speed: 25 knots
Kalymnos to Mastichari: 15-20 minutes

R :)

Hjalta99
2006-06-14, 19:31
Det var Flying Dolphin jag tänkte på.Fast det är inte av den vanliga stora sorten som far fram med väldig fart, utan den här såg ut och vara en liten variant. Såg väldigt gullig ut:)

Riittabye_bye

Det var nog den vi åkte med från Pothea till Mastihari i början på oktober när vi skulle hem efter en underbar vecka på Kalymnos. Det kostade bara 3,5 euro enkel resa och den var fullpackad med greker och annat löst folk. Den var nästan lite mysig att åka med i stället för den stora färjan...... flabb_flab Trångt var det och stolarna var inte så sköna och det gällde att hålla i sig i det man fick tag på. Det var lite guppigt.....

Eva

Riitta
2006-06-14, 19:41
Det var säkert den båten:)
Det tar sin lilla stund att komma hem från Kalymnos:o
5.30 hämtade taxin från Melitsaha och 22.30 var dom hemma i Uddevalla:o
Det blev en del sittande och väntande på diverse flygplatser:(

Annat var det när man kunde flyga från Landvetter till Kossnyft_drop

Riittabye_bye

MIAS
2006-06-16, 09:21
Det var Kalymnos dolphin vi åkte med! Kaptenen var mycket hjälpsam när vi kom fram till Mastihari. Han sprang in till byn och skaffade taxi till oss, och sa till oss att vänta vid piren. Biljetterna kostade 3.50 euro. Vi var nog mindre än 10 personer 5.45 på morgonen. Båten avgår mitt emot det stora hotellet i Pothea.

Miabye_bye

micke
2006-06-28, 22:15
Hur lång tid tar det att åka båt från Rhodos till Kalymnos och vad kostar det ungefär?

MIAS
2006-06-30, 02:38
Hur lång tid tar det att åka båt från Rhodos till Kalymnos och vad kostar det ungefär?

Funderar själv på att flyga till Rhodos och ta båten till kalymnos nästa gång vi åker. Har kollat på båttidtabellen som finns på startsidan här på Kalimera och det finns snabbbåtar så kallade flying dolphins som tar tre timmar, och vanliga färjor som tar ungefär fem timmar. Vet inte riktigt vad det kostar, men tror inte det är så dyrt. De går flera gånger om dagen också så det verkar smidigt tycker jag.

Miabye_bye

Bossew
2006-06-30, 08:13

27.80 kostade det i september 2005 med en Dolphin.

bosse

Astri
2006-07-02, 11:47
Enligt en del av familjen som kom hem igår så går det en liten båt mellan Pothea och Mastihari sådär 7 gånger om dagen:) Man slipper och passa tiderna för dom där stora båtarna om man skall till flyget tex.

Riittabye_bye

Den båten kan du også bestille hvis du lander på Kos midt i natten og ikke vil vente til første båt går om morgenen. Noen venner av meg kom med Norwegianflyet som landet på Kos ca kl. 03.30 på natten. De hadde forhåndsbestillt båten og etter hva jeg forsto har han da en fast pris på 125 euro.

Astri

Rasmus
2006-07-02, 12:02
De hadde forhåndsbestillt båten og etter hva jeg forsto har han da en fast pris på 125 euro.
Astri

Va...??? 125 Euro...???!!!
Personligen skulle jag nog vänta ett par timmar på ett café i Mastihari, tills den ordinarie turlistan börjar gälla. Då betalar man 3,50 Euro, vilket låter som ett avsevärt vettigare pris.
125 Euro räcker till massor av festliga saker på Kalymnos.
:D

malou
2006-07-02, 22:18
[/QUOTE Rasmus]Va...??? 125 Euro...???!!!
Personligen skulle jag nog vänta ett par timmar på ett café i Mastihari, tills den ordinarie turlistan börjar gälla. Då betalar man 3,50 Euro, vilket låter som ett avsevärt vettigare pris.
125 Euro räcker till massor av festliga saker på Kalymnos.
:D

Alldeles for mye for den lille strekningen; om det faktisk gjelder Mastihari - Pothia og jeg ikke har misforstått?? :confused: Bedre med venting på stranden eller taverna. Den store båten tar jo bare en times tid over.

Astri
2006-07-03, 08:42
Er man mange nok så blir det ikke så mye på hver. De var 7 stk + at det var en del andre med flyet som skulle over til Kalymnos. Men det jeg mente var at det var et alternativ hvis man ikke ville vente til morgenen.

Astri

ävapäva
2006-08-28, 11:37
Det där låter ju jättebra skall ner på fredag, dessutom blir man sugen att gå till Nefeli när man ser din visningsbild. Kan det möjligen vara en Nefeli special?flabb_flab

Riitta
2006-08-28, 20:39
Så trevligt att du skall till Kalymnos och Nefeli:) Nefeli special kan se mycket olika ut,men alltid är dom väldigt goda och fina att se på:p
Brukar ingå någon frukt i dekorationen också, så man får lite nyttigt i sig också;)

Hälsa så gott från mig och familjen:)

Riittabye_bye