handdator

Visa fullständig version : Dodekaneserna väntar...


Kalimera
2006-06-14, 11:05
Snart bär det av mot Dodekaneserna. Det har varit ganska hektiskt den senaste tiden, och mycket uppmärksamhet. I lördags hade jag ett reportage i Aftonbladets resebilaga (jag var med på bild på löpsedeln!), i måndags var det en intervju med mig i gratistidningen Stockholm City, samma dag omnämndes Kalimera i tidningen Metro, igår chattade jag med Aftonbladets läsare om Grekland i en timme, idag är det en intervju med mig i Aftonbladet. Jag kan inte påstå att jag är van vid så mycket uppmärksamhet, det ska bli härligt att fly ner till anonymiteten i Grekland. :D

Det blir inte så många nya öar, har redan sett de flesta öarna i Dodekaneserna, men en och annan hoppas jag kunna klämma in. Med all säkerhet Agathonissi. Förmodligen Symi. Några av öarna som kommer att återbesökas är Patmos, Leros, Lipsi och Tilos. Och måhända någon till, eller någon färre. Vi får se.

Med i packningen finns två nya kameror, fyra batterier och 4 GB minne. Plus min kära IPod på 60 GB som jag kommer att använda för att tömma minnena i. Det lär nog bli en annan bild under resan. Ang_elx

Ännu återstår några dagar i den svenska värmen. På fredag äter jag den första greksalladen. Äntligen! bye_bye

Athanasia
2006-06-14, 11:39
Ha en trevlig resa Janne,sitter redan och funderar över hur och om vi ska ta oss ner till Kreta i höst(kom hem i torsdags)bye_bye

Lissi
2006-06-14, 11:59
Åh vilka öar Du ska till Janne!

Jag är RIKTIGT avundsjuk vad gäller Patmos, Lipsi, och Tilos...Agathonissi VET jag av hörsägen är en underbar ö....
Symi äe ju också fin...Hoppas ni inte får över 40 grader som vi hade..
Det ska bli kul att höra Din åsikt om prisläge och antal turister där....Där var ju väldigt dött när vi var där i månadsskiftet juni/juli förra året...


HA EN RIKTIGT SKÖN SEMESTER!

Lissi

Sunflower
2006-06-14, 12:00
Hej Janne!

Trevlig läsning om den Grekiska ö världen i aftonbladet! Har försökt läsa mig till om allt om Grekland. Själv har jag och min familj bara 5 dag kvar till vi åker till Thassos för att vistas 2 veckor där nere. Nu ska det bli skönt och väldigt kul att få se det vackra Grekland som alla talar om...

Vad jag förstår så finns det inte så mycket inf om denna ö här inne men jag ser att vi är flera stycken som ska dit i sommar och hoppas att alla vill dela med sig om sin vistelse där nere efter det dom har kommit hem!Vore väldigt intressant att få höra andra berätta om sitt smultron ställe...

Mvh Marie

Pst! Ha en härlig vistelse där ner nu!

kirtor
2006-06-14, 12:08
HA en fantastisk deilig ferie. Skulle ønske du kunne legge inn lenker til de mediene du skriver om, Aftonbladet osv. Vi nordmenn får ikke med oss de svenske avisene, men lenkene...............Da kunne vi også glede oss over de artiklene vet du.

Marianne
2006-06-14, 12:13
... ska bli härligt att fly ner till anonymiteten i Grekland.
Det har alltså blivit precis tvärtom nu då, Janne:D - det är inte många år sen du skrev om den främmande känslan av att bli igenkänd i Grekland. Nu är du "kändis" i bägge dina "hemländer". Och väl värd all positiv uppmärksamhet!

Hoppas du hittar något riktigt mysigt boende på Lipsi, vi har haft svårt att hitta något bra boende där (är kanske inte riktigt påläst, ska kolla under dina Resmål...).

Tack för tipset om att tömma minnet till iPod'en! Men min är förstås redan ganska fylld med det mesta av den grekiska musiksamlingen;).

Ha nu en riktigt skön och avkopplande semester!!!bye_bye

NewAnn
2006-06-14, 12:53
Ha en jättetrevlig resa!bye_bye Mvh Ann

ciakoohler
2006-06-14, 13:12
På Agathonissi kommer ni att få det så lugnt o skönt att ALL stress försvinner.Ha det så jättebra !!!!! Cia

Riitta
2006-06-14, 13:44
Ha det så jättebra Janne:) Ser att du har glömt en ö på din lista:eek: ;)
Eller 2 som börjar på K:D

Riittabye_bye

Zanét
2006-06-14, 14:25
Önskar dig en riktigt härlig och efterlängtad semester :D

Med tanke på både kameror och Ipod i bagaget lär det ju bli en hel del fotande och det vore därför kul om du någon gång sådär kunde skicka oss en bild eller två ;)

Kalo Taxidi/Trevlig Resa!

//Zanét bye_bye

Peter
2006-06-14, 15:29
Ha en go´ resa Janne. Hälsa Maik.

Peter

Nora
2006-06-14, 17:08
Ønsker deg en riktig god tur! bye_bye
Margrethe

CarinaN
2006-06-14, 18:08
Trevlig resa Janne!!!

bye_bye bye_bye bye_bye bye_bye

Kalimera
2006-06-14, 19:08
Tack alla!

Får passa på att önska er andra som är på väg ner en underbar semester!

Till Kirtor
Det är inte alltid Aftonbladet lägger ut reportagen på internet, ibland är de bara i tidningen, men denna gång finns hela jobbet på nätet. Just nu hittar det här... (http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/42_normal.html) Sidan kan komma att flyttas.

Till Marianne
Hoppas också hitta ett bra boende på Lipsi. Har varit där två gånger tidigare men jag har aldrig hittat ”det-där-boendet”. IPoden är fantastisk. Om du har en som kan hantera bilder är det lätt att ladda över bilder, du måste ha en adapter till. Finns att köpa i vissa affärer.

Till Riitta
Det blir säkert några dagar på Kalymnos också, om allt går som det ska bor vi några nätter på Telendos.

Till Peter
Jag lovar att hälsa till Maik!

Till Zanet
Jag ska försöka skicka lite bilder. Bara jag kommer ihåg hur man gör. ;)

Hellen
2006-06-14, 19:15
Trevlig resa!

Läste chatten, det var ju som ett litet Kalimera Forum, flabb_flab Jag Tycker att man träffar på fler och fler som är sugna på Grekland och nämner man ö-luffning blir frågorna ännu fler. Kul, tur att det finns plats för många i grekiska övärlden.

//Helén

Riitta
2006-06-14, 19:29
klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Riittabye_bye

Peter
2006-06-15, 00:44
Till PeterJag lovar att hälsa till Maik!
Glömde en sak! Du måste hälsa Thanasis också, allas vår döve vän på Tilos. Han är så härlig. Obeskrivlig egentligen, men så fantastisk. Du kan ju tillbringa första delen av resan med att fundera på hur du ska lyckas överbringa den hälsinigen från mig. :D Eller så kan du ju ta med ett foto... Ang_elx

Peter

kari
2006-06-15, 22:59
Ønsker dere en uforglemmelig DEILIG ferie i Dodekaneserne, Janne :D

bye_bye Kari