handdator

Visa fullständig version : Sunwing Kallithea Rhodos


Suss
2006-06-13, 11:28
Är det någon som vet om det finns gym på Sunwing Kallithea? Vi ska ev bo på Triton, lägenhet med terass mot trädgård. Hur ser det ut där i omgivningen? Vi reser med barn. Är det ngt vi bör tänka på. Hälsn. Suss

Gita
2006-06-13, 12:16
Vi har bott på Triton juni 2001, vi hade balkong mot havet, vilket var nog det bästa läget på det hotellet. Huskropparna ligger ganska nära varandra, så det blir inte så väldigt mycket trädgård...

Vi tyckte att hotellet var bland de bästa vi har bott på. Fräscht, välplanerat, nära havet (ca 20 meter), tillräckligt långt borta från huvudbyggnaden så att man slapp stojet runt poolen. Vår yngste son var 6 år och trivdes väldigt bra.

Stranden är fin, mycket att titta på när man snorklar. Det finns en Minimarket där man kan handla det mesta. Vi åt en gång på Vings egen restaurang, det var inte särskligt bra. Istället tog vi bussen till Rhodos stad på kvällen och taxi hem. Bussresan var väldigt billig, taxiresan går nog på ca 10 euro.Tydligen finns det restauranger och affärer i närheten av Sunwing, men vi tyckte det var härligare att åka till stan, särskilt Gamla Stan.

Läs gärna mer under Dodekaneserna, Rhodos, där diskuteras både Sunwing och Rhodos...

Trevlig resa!

Joppan
2006-06-13, 13:54
Hej !
Vi var på Sun Ving Kalithea 2003 och tyckte det var bra, dom hade gym, aerobic pass, vattengympa så det är bara att ladda med energi.
Har nog inte bott så bra och bekvämt med barnen tidigare faktiskt.

Vi tyckte att Royal Grill (den lite "finare" restaurangen) hade supergod mat, åt där några gånger och var aldrig missnöjd. Lite dyrare dessutom men gott!!

Jag tror att jag har svarat någon annan ang Sun Ving, kolla under Rhodosfliken.

//Joppan

Suss
2006-06-14, 14:46
När jag mailade Ving fick jag till svar att de inte hade gym?? /Suss

Joppan
2006-06-18, 09:32
Kan jag minnas så fel :o :confused: men ingen är ju fullkomlig. Det kanske var bara aerobic pass och vattengympa 2 ggr/dag i stora poolen, tennisbanor finns det då helt säkert för vi såg dom från vår balkong.

Ett litet "lekland" med mini go-kart, uppblåsbar rutchkana, små "minibåtar" i en liten pool som man körde runt med kanske nåt mer som jag inte kommer ihåg, detta fanns utanför ingången till Sun Ving vid biluthyrningen men om det finns kvar vet man ju inte detta ju var 2003.

//Joppan