handdator

Visa fullständig version : Taverna i Samos stad


Kalimera
2006-06-12, 20:20
Är det någon som har tips på någon riktigt bra taverna i Samos stad, en äkta grek, gärna med levande musik. Någon som vet?

Hasse
2006-06-12, 22:02
Oj, jag vet att vi var på en taverna mitt inne bland gränderna i Samos stad för några år sedan. Jag ser den framför mig, åtminstone till viss del men jag har några dilemman.

1. Jag minns inte vad den heter.
2. Jag minns inte vad vi åt
3. Jag minns att vi tyckte den var bra
4. Jag minns något om att vi utgick från Hotel Aeolis, bakom hotellet
någon gata och vidare tillbaka mot centrum. "Gatan" var smal och det
var väl ett par hundra meter.


Ganska tafflig "beskrivning" va ?

Borde kanske ägna mer tid åt att inte bara ha kvar egna bildminnen i huvudet och istället anteckna upplevelser noggrannare ?



Hasse :rolleyes: :cool:

xenos
2006-06-13, 06:56
Hej Janne, det är snart dags va!?

Tavernan jag vill rekomendera finns på Likourgou Logotheti, samma namn som på huvudgatan i Pythagorion…
Den börjar vid torget som har två namn enligt mina närmaste källor, Pyhagoras Square och St Nicholas Square, i alla fall finns lejonstatyn där. Den går parallelt med Sofouli. Om man knallar från detta dubbla torg så befinner sig denna taverna på vänster sida; havssidan. Det är den sista på gatan i nordlig riktning och sisådär fyra kvarter från piren, båtarna och dem som säljer biljetter.
Namnet har jag glömt men dörrar och fönster är klassiskt blåmålade, ett par bord finns också på den smala gatstumpen som leder ner till !strandpromenaden”, Sofouli från Likourgou Logotheti. Det tycks vara ett riktigt familjeföretag med svartklädd gammelmor på en stol. Vi äter alltid där innan färjan avgår.
Pröva och hälsa Samos. Om sjutton dagar är jag där på den tavernan.

Lefteris

Kalimera
2006-06-14, 19:25
Ganska tafflig "beskrivning" va?
Tack Hasse, jag hör av mig om jag hittar dit. Ang_elx

Kalimera
2006-06-14, 19:34
Hej Janne, det är snart dags va!?Ja, det börjar brännas nu. :)

Pröva och hälsa Samos. Om sjutton dagar är jag där på den tavernan.
Tack för tips! Har printat ut din beskrivning och kommer definitivt åka dit en kväll. Jag hälsar Samos från dig. Vem vet, jag kanske sitter kvar när du kommer ner. :D