handdator

Visa fullständig version : Utflykter - arrangör el. på egen hand?


Mollan
2006-06-12, 07:58
sambon & jag ska 1 vecka till Platanias (hotell Marika Suites) i augusti.:) Vi vill gärna uppleva orten med omnejd och inte bara ligga på playan!

Önskar tips om "vad man inte får missa" och vad som är sevärt. Har hört en del om Knossos bland annat, hur långt är det dit från Platanias?

Sen undrar vi om det finns lokala utflykts arrangörer där nere för mina erfarenheter säger att det vanligtvis är dyrare att boka via researrangören (i vårt fall Fritidresor).

Längtar sååååå_B-anana /Mollan

guppel
2006-06-12, 19:26
Sen undrar vi om det finns lokala utflykts arrangörer där nere för mina erfarenheter säger att det vanligtvis är dyrare att boka via researrangören (i vårt fall Fritidresor).

Längtar sååååå_B-anana /Mollan

Satsa på de kretenska utflyktsarrangörerna, ni spar mängder av euro:D , och står ni ut med att slippa s k skandinaviska guider å håller tillgodo med tex engelsk guidning så kan ni dessutom räkna med att ha turen att träffa en kretensk guide, som kan så fantastiskt mycket mer klapp_klap om Kreta än vad Fritids- eller andra nordiska resebyråers personal normalt har i repertoaren.

Vi tar numera aldrig researrangörens grejor om det inte är enda sättet att få se något som vi gärna vill...Ang_elx

mvh
// Guppel

Mollan
2006-06-13, 21:21
Tack Guppel! Då satsar vi på de kreteanska arrangörerna, anade att det är et bästa men lite expertråd är alltid bra! Du har möjligtvis inte tips på ngt specifikt företag?

Soliga hälsningar
Mollan