handdator

Visa fullständig version : "Morgontips" önskas


Kristin
2006-06-11, 13:23
Snart bär det iväg_B-anana , anländer till Naxos ( om tiden håller) med båt 04.35 och undrar om det är någon som kan tipsa om tidsfördriv tills det dagas??? Vi ska senare samma dag åka vidare och kommer därför inte att ha tillgång till rum. När öppnar de tidigaste tavernorna?

Peter
2006-06-11, 14:30
Det finns ju inte så mycket att göra så dags på morgonen. Men det finns ett nattöppet ställe precis i början av hamnpromenaden. När ni kommer av piren gå snett till höger bort mot promenaden. Där ser ni säkert skyltarna för resebyrån Zaz. Mitt över vägen som går uppåt ligger detta ställe. De har både flytande och fast föda... Jag fördrev själv ett antal timmar där en natt för ett par år sedan mellan två båtar.

Peter

Riitta
2006-06-11, 15:51
Jag skulle leta reda på en bra plats där man kan se soluppgången och passa och och njuta av den och ta fina bilder:)

Riittabye_bye

Titti
2006-06-11, 18:49
..."en bra plats, där man kan se soluppgången"...

Portaran kanske? Det är ju populärt att se solNEDgången där, men det ska väl gå att göra tvärtom? Ett dopp i soluppgången vore väl också skönt! För den som inte vet det, så var portaran en gång för många århundraden sen tänkt att bli porten till ett Apollotempel. Den ligger på en halvö direkt till vänster, när man klivit av båten. You can´t miss it.

Titti.

Kristin
2006-06-13, 23:22
Tack för "morgontipsen"!

Packat och klart, på torsdagmorgon åker vi äntligen_B-anana . Vi hinner säkert med såväl fast/flytande föda på det nattöppna stället som ett bad i soluppgången.