handdator

Visa fullständig version : Billigast resa


sanna_fenoemn
2006-06-11, 03:45
Någon som vet hur man billigast tar sig till Ios från Sverige? Är det stor skillnad på priset med färja Athen-Ios och Kreta-Ios

Janet
2006-06-11, 21:07
Hm... flyg med nått bolag som mellanlandar i Europa nånstans, till Aten... det brukar va billigast såhär när man inte bokat långt i förväg, tror jag.

Och jag tror inte färjepriserna skiljer sig nämnvärt. Det som spelar roll är om du åker snabbfärja (betydligt dyrare) eller vanlig.
Är inte helt säker på om du kan åka direkt från Kreta till Ios, kanske måste du byta färja nånstans?

mattias
2006-06-12, 12:08
Någon som vet hur man billigast tar sig till Ios från Sverige? Är det stor skillnad på priset med färja Athen-Ios och Kreta-Ios

Får ni tag på en resa till Santorini så är de det bästa alternativet då har ni bara en kortare båtresa på ca 2 h med en stor färja framför er.
Airtours och Apollo åker direkt till Santorini.

Här på Kalimera hittar du länkar till färjebolagens hemsidor:
"Under Resan" och välj sedan
"Båtresor"

mkh
2006-06-12, 23:18
Kan du åka nu med kort varsel har säkert Apollo och Airtours billiga sistaminutenflygstolar till Santorini. Med tanke på det svenska vädret är det nog inte så lätt att bli av med alla restresor.

/Marianne

scarymary
2006-07-01, 00:10
Jag skulle kolla in biljetterna på sterlingticket.se och flysnowflake.com
Förra året åkte jag 2 v till Athen tur och retur för 1300 pix, inte dåligt. I år blir det dock dryga 2000...

Jag vet inte hur priserna Kreta-Ios är, men det är billigt att åka från Athen till Kykladerna, typ 25 euro kostar det med vanlig båt som tar ganska många timmar. Med snabbåt blir det dyrare.

Hellen
2006-07-01, 19:26
Skulle också rekommender sista minuten till Santorini pga av den korta restiden och de goda båtförbindelserna.

Det går bår från Kreta till Ios men bara en om dagen och den går på förmiddagen vid 9-10 tiden, då är ju kruxet att hitta ett plan som landar på natten..
// Helén