handdator

Visa fullständig version : Hyra moppe i Pigadia


amk
2006-06-09, 20:14
Hej alla.

Vi åker till Karpathos o Pigadia i början av augusti.
Tänkte hyra moppe o undrar om man bör boka i förväg hemifrån i fall någon har erfarenhet av detta. Åkte till Kalymnos för 2 år sedan samma period och då var det inga problem att hyra på plats men då var det väldigt lite turister där förmodligen pga OS.

Om någon vet något bra ställe så vore jag tacksam för tips.
Även tacksam för tips om bra tavernor/restauranger då vi inte varit där förut. Gärna från någon som varit där i år.

Ha en bra sommar
amk

Hjalta99
2006-06-09, 21:37
Hej alla.

Vi åker till Karpathos o Pigadia i början av augusti.
Tänkte hyra moppe o undrar om man bör boka i förväg hemifrån i fall någon har erfarenhet av detta. Åkte till Kalymnos för 2 år sedan samma period och då var det inga problem att hyra på plats men då var det väldigt lite turister där förmodligen pga OS.

Om någon vet något bra ställe så vore jag tacksam för tips.
Även tacksam för tips om bra tavernor/restauranger då vi inte varit där förut. Gärna från någon som varit där i år.

Ha en bra sommar
amk

Hej,
Jag kom hem för en vecka sedan från Karpathos (helt underbart!). Jag och min kompis hyrde (på plats) varsin Yamaha 50cc (gammal) för 9,50 euro/dag. Vill man ha en lite nyare modell blir det lite dyrare för varje modell. Hyrde man fler än tre dagar var det 10 % på priset från fjärde dagen. Hjälmar fanns det gott om! Vi hyrde på Gatoulis i Pigadia.
Maten, maten, maten - Har aldrig ätit så mycket gott! Även den minsta tavernan (i Ahata) serverade calamares som var helt gudomliga... flabb_flab "Under the trees" en km norr om Finiki är ett ställe ni heller inte får missa! Och så var vi på en restaurang inne i Pigadia, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, som serverade en mixed plate med olika rätter från Karpathos - bara så gott! Så ni behöver absolut inte svälta! :rolleyes:

Hälsn
Eva - som redan efter en vecka hemma har kraftig abstinens...... snyft_drop

Riitta
2006-06-09, 21:41
Hur skall detta sluta om vi gamla Kalymnosgalningar fastnar för Karpathos för mycket:eek: :D

Riittabye_bye

karinafp
2006-06-09, 21:54
Och så var vi på en restaurang inne i Pigadia, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, som serverade en mixed plate med olika rätter från Karpathos - bara så gott!

Ja, men då måste du ju beskriva var den ligger!!! Så vi hittar dit!;)

rolle
2006-06-10, 06:40
Hur skall detta sluta om vi gamla Kalymnosgalningar fastnar för Karpathos för mycket:eek: :D

Riittabye_byeInbillar mig att det är enklare än sluta röka eller kröka ?Men det går nog, ifall du märker att du mår bättre av att besöka Karpathos !!!

rolle
2006-06-10, 06:52
Aldrig problem med moppe på Karpathos,rekomenderar Moto Karpathos på vägen ut från stan mot Aperi,de har också en depå vid stadskansliet,bäst hyra den på kvällen, så slipper man morgonrusningen ?

Hjalta99
2006-06-10, 09:18
Hur skall detta sluta om vi gamla Kalymnosgalningar fastnar för Karpathos för mycket:eek: :D

Riittabye_bye

Ingen risk, Riitta!
Kalymnos kommer jag alltid tillbaka till :D ! Håller just nu på att fundera ut hur och om jag ska kunna åka en vecka i höst. Det är ju inte bara att ge sig iväg, det kräver en viss planering och det är mycket som ska klaffa. Men det är inte helt fel att åka till nya öar heller ;) - i fjol Rhodos, i år Karpathos. Med lite Kalymnos emellan flabb_flab ! Vem vet vad det blir nästa år? Lesvos :confused: ?

Hälsn
Eva

inkfish
2006-06-11, 17:36
Aldrig problem med moppe på Karpathos,rekomenderar Moto Karpathos på vägen ut från stan mot Aperi

Dar hyrde jag. Thanasis verkade vara en bra och rejalt forsakrad kille.

Jag hyrde en nyare 50 cc for 13 E forsta dagen. Sen bestamde jag mig for tva dagar till, 11 E per dag. Sag att det fanns priser pa ca 10 pa andra stallen men tyckte att Thanasis moppar verkade frascha och bra, dessutom hade han bra urval.

inkfish
2006-06-13, 22:01
Dag fyra och fem med moppe ar jag nu nere pa 10 per dag, trots det gatt flera dagar mellan...? Men jag klagar inte;)