handdator

Visa fullständig version : snabbfärjor


kalemalen
2006-06-09, 11:32
Brukar snabbfärjorna mellan naxos och rafina fålla tidtabellen. Ankommer Rafina från Naxos 15.15 och har Flyg hem 17.20. Bör väl hinna?

Peter
2006-06-09, 14:57
Brukar snabbfärjorna mellan naxos och rafina fålla tidtabellen. Ankommer Rafina från Naxos 15.15 och har Flyg hem 17.20. Bör väl hinna?
Det kan bli en riktig rysare... Den minsta marginal jag vågat chansa på är 4 timmar mellan färjan i Rafina och planets avgång. Och det var bara från Tinos och jag hade förbeställd taxi som väntade i Rafina.

I o f s så brukar de hålla tiden rätt bra men är färjan 30 min försenad pga blåst tex, och taxin till flygplatsen tar 30 min, så kommer du precis en timme innan planet ska gå. Jag har plåtmage och nerver av stål, men inte ens jag hade chansat på detta. Kan du inte hitta en färja som kommer någon timme tidigare åtminstånne... Ta inte någon GA bara...

Jag har dessutom för mig att det är så att på Athens flygplats ska du infinna dig 2 timmar innan flygets avgång. Ingen följer det, men i alla fall.

Jag blir nervös bara av att läsa detta... :eek: :D

Peter

Zanét
2006-06-09, 15:07
Jag blir nervös bara av att läsa detta... :eek: :D Peter
Jag med :eek: ;)

Ha i beräkning både förseningar och trafikstockningar och andra oförutsedda händelser som kan inträffa. Tror inte att du har den minsta pyttelilla chans att hinna med planet!

//Zanét bye_bye

Peter
2006-06-10, 17:35
Nä, jag skulle säga att du har mindre än 50 % chans att hinna med. Troligtvis betydligt mindre... Och det är för låga odds för att jag skulle chansa...

Du skriver inte vilken tid det gäller men om du nu vill åka just den dagen, kolla om du inte kan komma in lite tidigare genom att åka över Myconos eller Paros, om det är ont om direktförbindelser. Myconos är troligtvis bäst. Lämna Naxos tidigt på morgonen och åk till Myconos, och ta första bästa förbindelse in till Rafina. Då lär du komma in några timmar tidigare. Kolla även förbindelserna till Pireus. Det tar ca 1 timme med buss till flygplatsen därifrån.

Peter

kalemalen
2006-06-11, 22:22
Tack så väldigt mycket för alla goda råd.:)