handdator

Visa fullständig version : Mykonos


Alexandra
2006-06-07, 16:43
Nu ar vi pa Mykonos, on passar oss perfekt. massa roliga affarer att titta i, supermysig stad, fina bad och alla pratar bra engelska. Tyvarr ar det valdigt dyrt har solstolar pa Superparadise kostar 9-11 Euro inkl parasoll. Pa Paraga kostade det 10 Euro. Mycket italienska resturanger har med god mat, dock ar det dyrt! Nikos taverna hade god mat, stora portioner och det var normala priser dar tror vi.

Vadret ar skont, nastan vindstilla och det ar varmt! Vattnet ar 21 grader och kallt, men uppfriskandeflabb_flab

Sa det var lite rapport fran underbara Mykonosklapp_klap

/Alexandra

Abi
2006-06-07, 21:27
Kul att läsa om Mykonos, då vi funderar på att åka dit om 1-1½ vecka.
Flyget till Aten går om 3 dagar 10 timmar 3 min........_B-anana

bye_bye Abi

Annlotta
2006-06-07, 22:53
Efter Naxos är Mykonos en av våra favoritöar, men varje år bestämmer vi oss för att ge en ny ö en chans. I år, som förra året, skulle vi åka till Amorgos istället.
Så närmar sig avresan och det är någon som inte känns rätt med vår rutt. Slutar som vanligt med att Mykonos plockas in och Amorgos ut, eftersom Mykonos har så otroligt mycket att bjuda på. Underbara bad, mysiga kvarter inne i staden och massor med människor att titta på! Dessutom går det att både bo och äta billigt.

Maggan81
2006-06-08, 14:24
låter härligt, jag skall till mykonos 25/6. nikos taverna verkar vara ett populärt ställe. har ni fler tips? har inte hittat så mkt om mykonos här på forumet (har dock beställt mera kalimera!) ön är inte så stor, eller hur? men handlar det om ett par kilometer, om man åker buss? vi skall bo nära staden, men de finaste stränderna verkar finnas söder om mykonos stad. hur mkt kostar bussarna dit? annat värt att veta? hur många grader är det just nu?

hälsningar maggan

Alexandra
2006-06-25, 23:57
Vet inte vad bussar kostar men det var lite olika, vet dock att man ska köpa biljetterna tur och retur. Finns i de flesta affärer typ kiosker osv. Badbåtar kostar ca 4-6 Euro vet inte om det är tor. Ön är inte så stor, vi bodde mitt i stan nära Lilla Venedig. Hyrde AVT och tog oss till olika stränder 13,5 Euro per dag moppe kostade 10 på det södra busstorget. Ön blev en favorit och dit kommer jag att återvända. Var på fina stränder och det finns massor av dem kvar att se:)

Rekomenderar varmt att besöka ön, och missa inte Delos om ni är intresserade av historia.

/Alexandra som längtar tillbakasnyft_drop