handdator

Visa fullständig version : Bor på Kefalonia


airtourslisa
2006-06-07, 15:55
Yassou!

Heter Lisa Hägglund och jobbar som representant för airtours här nere på kefalonia.

Hoppas att några av er kommer hit!

Har ni några frågor, tveka inte att höra av er. Ska försöka svara på det jag vet.

Hare bra!

Carina
2006-06-07, 17:44
Hej Lisa!
Vi var på Kefalonia förra veckan. Vi använde inte dina tjänster specifikt, men tyckte att du var väldigt trevlig med ett personligt sätt och inte en mekanisk uppläsning om vad som gäller t ex vid avresa.
Lycka till med jobbet i fortsättningen.

Carina

frank
2006-06-07, 22:00
Har du varit i den mysiga byn Poros på södra Kefalonia?.Rekomenderas annars.Funderar på att besöka ön över ett dygn i början av augusti .Ska till Lefkas 2veckor den 31 juli o tänkte passa på att åka dit då _B-anana mvh FRANK

airtourslisa
2006-06-08, 08:45
Hej Frank!

Jag har bara varit i Poros ett kort tag, då jag anlände med båt dit. Men de säger att den byn är mysig.. Lefkas sägs oxå vara väldigt mysig och ha vackra stränder...

Vänliga Hälsningar
Lisa

bopia
2006-06-08, 11:17
Yassas Lisa.

Vi var på Kefalonia för 8 år sedan och blev mycket förtjusta i ön,vi bodde i Poros då. Sedan dess har vi ofta talat om att återvända till ön igen och nu när Airtours erbjuder resor dit så kanske det blir av, men inte i år, för vi reser till Mytilini med Er/Airtours i augusti och hoppas du har trevliga kollegor där.

Airtours är vårt favorit resebolag hoppas ni blir kvar på Kefalonia länge, ön är helt fantastisk och har berört våran "greklandsjäl" djupt.

Vi tänker flytta till Grekland så snart vi hittar rätt "ställe". Våra hjärtan är redan där.Vi reser alltid till Grekland i slutet av augusti varje år för då har vi bröllopsdag och den kan inte firas någon annanstans.

Vilket underbart jobb du har och lycka till i fortsättningen så kanske vi ses nästa år.

Bopia ( som räknar dagarna till årets resa)

Tassetroll
2006-06-08, 11:39
Hej!

Va roligt! Jag och min sambo åker till Kefalonia och ska bo på Hotell Sissy i mitten av augusti. Vi har aldrig varit på Kefalonia tidigare och det ska bli jättespännande!!

//tassetroll

wilma
2006-06-08, 21:11
Hejsan!

Vi är en familj som kommer ner till Kefalonia den 10 juni, vi bor på hotell sissy, hur är vädret där nere nu undrar våra barn framförallt om det är varmt i havet?
Och sen så undrar jag om hur ni har det med utflykter?

Mvh Malin
ses snart!!bye_bye [
quote=airtourslisa]Yassou!

Heter Lisa Hägglund och jobbar som representant för airtours här nere på kefalonia.

Hoppas att några av er kommer hit!

Har ni några frågor, tveka inte att höra av er. Ska försöka svara på det jag vet.

Hare bra![/quote]

airtourslisa
2006-06-09, 15:08
Kalispera! Bopia

Vad roligt! Kefalonia är en underbar ö! trivs väldigt bra här!
Hoppas ni får en härlig semester på Mytilini och att ni kanske kommer tillbaka
till Kefalonia någon gång, vem vet, vi kanske ses!
Hare bra och sköt om er!

Vänliga Hälsningar
Lisa

kefalonia
2006-06-11, 11:08
Hejsan Lisa + alla andra! Är ny användare på Kalimera och jag var tvungen att registrera mig för att kunna ställa en fråga om vad det finns för utflykter på Kefalonia? :-)
Jag har inget körkort så jag hoppas verkligen att det finns utflyker till tex Myrtos, Melissani Lake, Drogarati Cave mm.
Ska dit i slutet av augusti så hoppas att jag får svar innan dess :-)

Lissi
2006-06-11, 13:43
Hej alla Kefaloniavänner!

Jag var på kefalonia 1994 och bodde då i Poros, en HELMYSIG by med bra strand! Det var bara andra året som någon svensk resebyrå(APOLLO) hade resor just till Porostill Poros och det var endast ett 100-tal turister totalt i byn, förutom vi, engelsmän o tyskar... Vi hade 14 underbara dagar där och bodde precis nedanför det fantasiska klostret, med getter och kalkoner som närmsta grannar och en otrolig värdfamilj som vi hade kontakt med flera år efteråt! Vi skulle åka tillbaks några år senare men då fanns inte Poros hos någon resebyrå , bara Lassi och det gillade vi inte när vi var där några dagar... Så Kefalonia ska jag till igen, men då ordna eget boende i Poros, för den sidan av ön gillade VI bäst i alla fall!

Lissi

aturner_56
2006-06-15, 23:37
Yassou!

Heter Lisa Hägglund och jobbar som representant för airtours här nere på kefalonia.

Hoppas att några av er kommer hit!

Har ni några frågor, tveka inte att höra av er. Ska försöka svara på det jag vet.

Hare bra!

Hej Lisa
Vi bodde på hotel Lassi 27 maj-3 juni. Du hade information med oss på söndagen på verandan (med bara oss två) och vi hade aldrig varit utomlands förr (om du minns) Vill bara säga att vi är fullkomligt nöjda med den service Du och Air Tours gav oss och har redan börjat att planera för nästa resa, även den till Kefalonia och hotell Lassi. Ett oförglömligt minne och en underbar resa. Kramar från Annika och Erling Törner

erika
2006-06-21, 16:36
Hej! Jag och min pojkvän ska åka till Kefalonia med Airtours och bo i Lassi på hotell Sissy i mitten av augusti.
Vad finns det för utflykter som ordnas under den tiden? Finns det möjlighet att åka till Myrthos beach? Ingen av oss har nämligen körkort.
Andra som har varit i Lassi, och/eller på hotell Sissy och har lust att berätta lite? :)
/Erika

Ankri
2006-06-21, 18:27
Hej...vi ska åka till Kefalonia för första gången....är det svårt att få boende???...vi åker den 21 juli o ska båtluffa på västra sidan o avlsuta resan på Korfu där vi tar flyget till Athen...vad speciellet ska man se när man är på Kefalonia...??

Anne

Simon (Kefalonia)
2006-06-25, 19:59
Hej!
Tänkte bara informera om att det finns en tur i Fiskardo som tar ut turister för att kolla på delfiner! Det är inte säkert att ni ser några, men en tur på medelhavet kan vara värt mycket! Jag har själv jobbat i organisationen som gör dessa utflykter, det är en volontärorganisation (FNEC-Fiskardos Nautical Environmental Club) som består av ungdomar från alla delar av Europa. Om ni har tid över, åk till Fiskardo och åk ut med denna båt. Om ni gillar att dyka ordnar samma organisation dykning. Hoppas ni alla får en underbar vistelse på Kefalonia, själv kan jag tyvärr inte åka ner i år, ska åka till Australien och plugga.

MVH
Simon

Tassetroll
2006-06-27, 16:46
Vi ska bo pa Hotell Sissy samtidigt som er Erika! Vilket datum reser ni dit? Vi aker 19 augusti och stannar i 2 veckor.

/Tass tass

Ruby
2006-06-27, 20:25
Hej!
Tänkte bara informera om att det finns en tur i Fiskardo som tar ut turister för att kolla på delfiner! Det är inte säkert att ni ser några, men en tur på medelhavet kan vara värt mycket! Jag har själv jobbat i organisationen som gör dessa utflykter, det är en volontärorganisation (FNEC-Fiskardos Nautical Environmental Club) som består av ungdomar från alla delar av Europa. Om ni har tid över, åk till Fiskardo och åk ut med denna båt. Hej Simon!

Jag var på en sådan båttur förra året när jag var på Kefalonia. Vi såg tyvärr inga delfiner men det var som du säger en trevlig utflykt ändå. Det var på museet i Fiskardo som vi upptäckte att man kunde åka med på såna turer - och det var din förtjänst att jag kände till museet, så tack för det! bye_bye

Ruby

MalinL
2006-06-29, 16:07
Hej igen!


Vi var nere hos dig den 10-17 Juni och bodde på Hotel Sissy.

Hoppas att allt är bra där nere. Själv håller jag redan på att längta ihjäl mig
efter Grekland i allmänhet och Kefalonia i synnerhet....


Önskar att kanske kunna återvända redan i år men såg att resorna mot slutet av sommaren redan börjar ta slut :(.

Hoppas att svenskarna inte sviker Kefalonia denna gång utan att resmålet blir kvar (det verkar ju lovande :) ).


Ville bara titta in och säga hej, men nu när jag ändå är här kan jag passa på att tipsa om en bra resturang i Argostoli. Den ligger strax innan man kommer ner till torget från Lassi och heter "El Greco". Genuin grekisk mat, suverän service och mycket bra priser!!!


P.S
Det finns en genväg från hotellet ner till gågatan i Lassi. Gå ner vänster efter poolen ;)
D.S

Kram /MalinL

Simon (Kefalonia)
2006-07-02, 12:53
Hej Ruby!
Vad skoj att du har åkt på denna tur! Jag hoppas du hade det riktigt bra och att du blev väl mottagen av Andreas. Vad tyckte du om museet? Jag har gjort en del av det... om den montern är kvar fortfarande. Jag skrev om vildhästarna på ön.

MVH
Simon

Ruby
2006-07-02, 22:38
Vad skoj att du har åkt på denna tur! Jag hoppas du hade det riktigt bra och att du blev väl mottagen av Andreas.Det var en trevlig tur, men vädret var inte det bästa så vi var bara ute i två timmar i stället för de planerade fyra. Andreas var med men han körde ju båten så vi pratade mest med en brittisk tjej (Stacy?) som var den som kunde mest om delfiner. Hon var jättetrevlig.

Vad tyckte du om museet? Jag har gjort en del av det... om den montern är kvar fortfarande. Jag skrev om vildhästarna på ön.Museet var intressant, men det var lite mindre än jag hade hoppats. :( Det mest spännande var utan tvivel Caretta-skelettet! Det var också roligt att läsa om musslan Pinna nobilis - som jag faktiskt såg senare när jag snorklade vid Antisamos. :)

Ruby

Simon (Kefalonia)
2006-07-03, 20:06
Hej!
Så du tyckte Pinna Nobilis var intressant! Jag har även där deltagit i studie om denna och gjort många dyk efter den. Vi mätte dem och räknade dem inom vissa områden. Den är ganska vanlig runt Fiskardo, men är ju annars utrotningshotad. Du pratade även med Stacey, hon är väldigt trevlig. Vi jobbade en del ihop och kan förstå att du tyckte om henne.

MVH
Simon

erika
2006-07-14, 02:06
Tassetroll (http://www.kalimera.nu/forums/member.php?u=404)
Vi åker tyvärr hem den 19e! :( åker dit den 12... synd, annars hade man fått lite extra resepolare ;)

MalinL (http://www.kalimera.nu/forums/member.php?u=1924) vbmenu_register("postmenu_50901", true);



Åh! Skulle inte du kunna berätta lite om hotell Sissy (vi ska bo där i augusti) och Lassi? Är det bra? Något särskilt som rekommenderas?

Hildegard
2006-11-15, 15:05
Hej, Jag och min familj gjorde en "miniluff" för 7 år sedan och var då på Kefalonia över en vecka. Vi fastnade för den lilla byn Skala, inte så långt från Poros. Bra strand, lugnt och skönt och många bra restauranger. Det är ju några år sedan nu så jag vet inte hur det är idag. Då var det mest engelska turister där, vi kände oss som dom enda svenskarna. Åker gärna tillbaka någongång men det är så många andra öar jag vill besöka först.:)

Lena J
2006-12-19, 15:40
Hej!
Vi ska åka till Skala i sep 07 vad vet du om det stället , stränder, maten. Vi har aldrig varit i Kefalonia, ge oss lite tips.
Är det ok med vespa vägar??
En längtansfull Lena J med man

evy
2007-06-28, 15:45
Hej :-)

Var på Kefalonia I maj på charter men ska nu tillbaka den 27/7 men åker på egen hand denna gång. Landar i Athen och tänkte ta mig över till kefalonia. Vet du om det är enklast att ta båten från Patras eller om det finns enklare sätt? och om man måste boka i förväg?


Mvh
EVy

Lissi
2007-06-28, 16:09
Kolla på Olympic Airlines..eller Aegean Airlines, det går flyg från Aten till Kefalonia...Bekvämt om inte annat om tiderna passar..Vissa turer är riktigt billiga!

Lissi

evy
2007-06-29, 16:42
Kolla på Olympic Airlines..eller Aegean Airlines, det går flyg från Aten till Kefalonia...Bekvämt om inte annat om tiderna passar..Vissa turer är riktigt billiga!

Lissi

Tack för ditt svar :-)
Mvh
Evy bye_bye

boobilee
2007-07-01, 12:07
Hej,

min man och jag ska till Kefalonia i augusti oc ska bo på Skala. Behöver lite information eftersom vi inte vet någonting alls. Vi ser fram emot att göra utflykter på egen hand och att besöka andra öar, men vill inte göra det över fritidsresor eller apollo eftersom de är för dyra. Kan någon hjälpa oss.

Tack

boobilee

PelleB
2007-07-02, 09:04
Hejsan,

NI har gjort ett bra val! För att finna information tycker jag att man kommer ganska långt genom att läsa inläggen på denna sida. Jag tycker det har varit svårt att finna några bra böcker om Kefalonia.

mvh Pelle