handdator

Visa fullständig version : Rodos-Kykladerna


carl04
2006-06-07, 14:12
Hej igen!
Snälla, behöver tips på hur man smidigast tar sig från Rodos till Kykladerna så snabbt och smidigt som möjligt. Vi kommer fram på kvällen den 17 juni och ska sedan försöka ta oss därifrån ut i Kykladerna så snart det går. Snälla, ge mig tips!
/Carl

Ia
2006-06-07, 14:48
Ikke så mye å velge mellom, men fult mulig i følge gtp. Men med de rutene som står oppført nå går det ingen ting på lørdager.
Søndager går Blue Star til amorgos kl. 9.30 og bruker 6 timer.
(Det beste alternativet synes jeg)
Mange av de andre rutene tar vanvittig lang tid, mulig du må innom Pireaus, vet ikke noen annen grunn til at det skulle ta så lang tid.
Når jeg søker på gtp. får jeg opp forbindelse med Santorini, Mykonos, Amorgos, Milos & Syros.
Til Syros går Blue Star kl. 18.30 og er fremme kl. 02.55 på tirsdag og muligens på søndag. (ellers så er det den eneste søndagen det ikke går ferge til Syros fra Rhodos.

Du får lete litt og pusle litt selv. Det finnes flere båttabeller som er lagt ut i forumet her.
Alternativet er jo fly, men antagelig ganske dyrt...

Ia_B-anana

Peter
2006-06-07, 15:15
Gå in på GTP och sök på Rhodos - Pireus. Välj de turer som passar tidsmässigt och klicka på "more information" under varje. Där får du info om exakt vilka hamnar den färjan går i under resan. Även via karta. Då kan du se om något altrenativ passar dig.

Peter

Ia
2006-06-07, 15:32
Det var jo også lurt..., da så jeg grunnen til at noen ferger tok så lang tid..., de går innom kreta først :eek: Litt av en rundreise !

Jeg pleier å søke på bare avreise sted, ikke legge til verken datoer eller ankomststed. Da får jeg opp alle de steder hvor ferge fra f.eks. Rhodos anløper. Husk å sjekke datoene som kommer opp til høyre nøye!

Det blir jo hele tiden lagt ut nye ruter tror jeg, nå mot høysesongstart.
Og så må man da i tilegge sjekke opp med hurtigbåtselskapene i tilfelle det finnes en løsning der.
Flying Dolphin kjører jo til Kos, kanskje er det lettere å komme til kykladene derifrra...? , men da begynner det å bli kostbare båtbiletter slik at det alikevel kanskje kan lønne seg å fly.

Det var ikke noe bedere fra Kos..... , etter en liten sjekk

Ia_B-anana