handdator

Visa fullständig version : Resa till Sverige


Agapi
2006-06-06, 18:40
Tank att ni alla vantar pa att fa aka till Grekland. Raknar dagarna tills ni ska pa semester.
For mig ar det tvartom. Jag har 13dagar kvar tills jag och familjen aker upp till Sverige och langtar sa. Har inte varit "hem" pa tva ar.
Ska antligen fa vara dar pa midsommar som jag inte har varit pa 11ar.
Lara mina smabarn lite svensk kultur. Ni kanske tycker det later trakigt men for mig som bor har nere ar det jatteroligt. Langtar sa!!!

Katerina_B-anana

Kalimera
2006-06-06, 19:26
Välkommen "hem". Svensk kultur, tänker du på Små grodorna då. :D

monica
2006-06-07, 07:58
Här är en till som räknar dagarna till Sverige inte bara jag, mina barn längtar också efter Sverige. Vi åker den 27 juni så vi missar midsommar men å andra sidan stannar vi till den 6 augusti.

Åhhhhh vad härligt det ska bli _B-anana _B-anana _B-anana

Monica

Zanét
2006-06-07, 08:48
Välkomna "hem" båda två :D

//Zanét bye_bye

Eirini
2006-06-07, 09:14
Har ar en till som ska aka till Sverige i sommar!!!! :)
Nu har jag varit har lange nog och det borjar bli for varmt.
Varen har varit jatteharlig och vintern med for den delen.
Jag langtar till skogar och sjoar, mina vanner och att fa fira midsommar med familjen och sist men inte minst ett stilla sommar-regn!!!

bye_bye

Zanét
2006-06-07, 09:25
Har ar en till som ska aka till Sverige i sommar!!!! :)
Välkommen hem du också :D Du ramade verkligen in den svenska sommaren med några få rader :) Stilla sommarregn är mysigt och sedan luktar ju allting så gott också.

Ska för en gångs skull stanna kvar i Sverige över sommaren. Påbörja behövlig renovering av huset och rensa upp det sista i trädgården :D Blir garanterat många grillkvällar och sittningar i uterummet det här året flabb_flab

//Zanét bye_bye

Jennie
2006-06-07, 11:39
Och här är en som precis kommit tillbaka till Grekland efter en Sverigetur. Det var underbart kallt och regnade varenda dag i 19 dagar. Det kan väl bara hända i vårt vackra land... Längtar redan tillbaka och är mycket avundsjuk på er som ska tillbringa hela sommaren i Sverige. Så grilla och spela lite kubb för mig oxå! Önskar er en härlig Sverige sommar!!

Lissi
2006-06-07, 11:58
VÄLKOMNA HEM säger jag till alla er som ska hit i sommar!

Det är ju inte alls konstigt att NI längtar hit, som bor i Grekland annars!
Alla måste nog ha ett "Längta till - land"..och här på Kalimera är det ju oftast Grekland.

Det enda som låter konstigt i mina öron skulle väl i så fall vara hur man kan längta tillbaks till 19 dagars regn!;) :confused:

Jag längtar i alla fall till Grekland!

Lissi - drygt en månad kvar.

dimitris
2006-06-07, 23:35
Man vill ha det man inte har!

Vi åker till Stockholm i oktober!!!

dimitris
Aten

Lissi
2006-06-08, 06:46
Vi åker till Stockholm i oktober!!!

dimitris
Aten

Då får Du nog också regn!;) Fast det kan också vara gudomligt vackert i Stockholm i oktober.

Lissi - som växte upp i Stockholm

Agda
2006-06-11, 21:34
Här är en till som hastigt och lustigt fick börja nedräkningen till avresan till Sverige den 27:e! Ska bli härligt och få avnjuta några ljusa sommarnätter.Hoppas att värmen håller i sig!
Agda

Agapi
2006-06-13, 10:30
Tank att det ar sa manga som langtar till Sverige.
Trodde det bara vad jag;) .
Ja Janne, det ar faktiskt Sma grodorna jag tanker pa_B-anana .
Langtar, langtar sa.
Ha en underbar sommar alla Kalimeravanner!!

Katerina

monica
2006-06-14, 23:23
Här är en till som hastigt och lustigt fick börja nedräkningen till avresan till Sverige den 27:e! Ska bli härligt och få avnjuta några ljusa sommarnätter.Hoppas att värmen håller i sig!
Agda

Då kanske vi åker med samma plan, jag och barnen flyger med Sterling den 27 juni. Helt underbart ska det bli.

Monica

Agda
2006-06-15, 12:22
Då kanske vi åker med samma plan, jag och barnen flyger med Sterling den 27 juni. Helt underbart ska det bli.

Monica

Det hade varit kul,men jag flyger från Zakynthos tråkigt nog!snyft_drop
Agda

anoula
2006-06-15, 13:08
Lissi - som växte upp i Stockholm
Så du är stockholmare du? Det är lustigt, ibland när jag svarar på någons inlägg försöker jag föreställa mig vilken dialekt personen i fråga har... nu måste jag tänka mig en Lissi som talar stockholmska och inte skånska, eller? :rolleyes:

Lissi
2006-06-15, 17:04
nu måste jag tänka mig en Lissi som talar stockholmska och inte skånska, eller? :rolleyes:

Nu blir det ännu krångligare för jag har sen jag var 14 år bott i Kalmar i 40 år fram till 2004:D :D ..och jag pratar INTE smålänska heller..

Kan Du höra hur jag låter nu:confused: :confused: ??

Lissi - som har en egen dialekt....;)

Janet
2006-06-15, 18:12
Oj.... vilken blandning. Kan du fortfarande säga R? :)

Lissi
2006-06-15, 19:03
Ja, jag har tungspets-R och tänk, alla tre barnen 25-32 år, som bott hela sitt liv i Kalmar, har också tungspets -R.
...fast nu får vi inte starta en " dialekttråd här!;)

Lissi

anoula
2006-06-15, 19:12
Lissi - som har en egen dialekt....;)
Intressant det där... :)

Janet
2006-06-16, 19:27
Intressant det där... :)

MYCKET intressant. Dialekter är verkligen otroligt roligt!

Men men... trevlig resa till Sverige alla ni som kommer hit! Hoppas ni får uppleva lite regn och grodor och lakrits å sånt :) å en rejäl dos svenska sommarkvällar!

bye_bye

Lissi
2006-06-16, 23:11
[quote=Janet trevlig resa till Sverige alla ni som kommer hit! Hoppas ni får uppleva lite regn och grodor och lakrits å sånt :) å en rejäl dos svenska sommarkvällar!

bye_bye[/quote]


....och mygg!!!!


Lissi

Hellen
2006-06-16, 23:34
Och våra små söta fästingar... Någon som vet om de finns i Grekland också?
Fick mitt första fästingbett (vad jag vet) i förrgår, genast målade jag upp en Boreliainfektion:confused: . Det är säkert ingen fara, men äckliga är de!


Förstår er som bor utomlands att ni längtar "hem till Sverige" ibland. Hoppas ni får en sådan underbar sommar som bara Sverige har...
Sådär "lagom" av allt.

Mina två -tre första dagar i Grekland brukar jag vara lite irriterad över det där lååångsaamma tempot, efter ett par dagar i Grekland så vill jag ta med det hem. _B-anana Tyvärr funkar inte beteendet här, men vad härligt det verkar och allt fungerar ju, om än lite långsammare, eller?

//Helén

Ruby
2006-06-16, 23:47
Och våra små söta fästingar... Någon som vet om de finns i Grekland också? Jodå, de finns i Grekland också! :mad: Det har vi tidigare konstaterat här på forumet.

Ruby