handdator

Visa fullständig version : Halsningar fran en langluff


Bossew
2006-06-06, 17:02
Har nu snart varit ute i tre veckor och lyckats halla mej fran datorer tills nu.

Har varit helnojd med allt hittills (forutom maneterna). Inte sa mycket vandringar denna gang da det var varmt fran borjan, mycket varmt tillochmed.

Flyg till Samos som jag lamnade genast for Fourni. En o som direkt for upp pa min topp-5. Under dagarna pa F passade jag pa att gora utflykter till Ikaria och Thimena. Hade tankt stanna 5 natter, det blev 9. Den sista dock ofrivilligt da delfinen blaste in. Hade valt stanna nagra extra natter just for att ta delfinen och slippa tillbaka till Samos bara for att vanda. Typiskt nog var det den enda blasiga dagen tills nu. Nu var det inte sa farligt for mej men nagot att tanka pa for er som har flyg att passa.

Efter forseningen pa Fourni la jag om rutten sa att jag akte direkt till Kalymnos och hoppade Patmos och Lipsi (tyvarr). Kalymnos har blivit en av oarna jag alltid forsoker aterkomma till, inte minst for deras fantastiska honung. 6 natter blev det har. Gratis traning far jag da jag alltid bor pa Melina, 127 trappsteg upp fran huvudgatan i Myrthies. Enda trakiga pa Kalymnos var alla maneter :( i borjan bara vid Telendos och Melitsaha men sedan massvis aven vid Mythies och Massouri.

Fran Kal tog jag en tidig farja i lordags direkt till Naxos, smidigt nar det gar att passa in dessa turer som bara gar ett fatal ganger per vecka. 4 timmar mellan Kalymnos och Naxos, framme 9.45 ar en perfekt tvarforbindelse.

Nu kvar pa Naxos till pa fredag med en avstickare till Aten i natt for att hamta en van som ska besoka mej nagra dagar. Pa fredag till Thira for 3 natter, efter det har jag manga alternativ men inget som jag vet sakert idag.

bosse

Riitta
2006-06-06, 17:08
Roligt och få läsa lite mer om dina äventyr:)
Verkar så att finns det inte mygg så finns det maneter på Kalymnos:o
Bra att det har blivit lite svalare där nere så du kan gå dina långpromenader.
Roligt för dig och visa din vän hur det är i Grekland:)

En fin fortsättning önskar Riitta o Leifbye_bye

ciakoohler
2006-06-06, 17:09
Jaså du blev fast för Fourni du också flabb_flab

Kalimera
2006-06-06, 19:20
Härlig läsning Bosse! Att du fastnade så för Fourni var kul. Har inte varit där på flera år, lever fortfarande på ljusa minnen. :) Skumt att det är så mycket maneter, jag tror aldrig jag sett maneter i Grekland. Hoppas de är borta tills vi åker ner. Reser ungefär i dina fotspår, tänker dock inte hoppa över Lipsi och Patmos. Men man vet ju aldrig.

Ha det gott på din fortsatta resa Bosse. Hälsa Thira! bye_bye

Elisabet
2006-06-06, 19:24
Hej igen! Jag såg att du var online förut men hann inte skriva då, för lammkotletterna på grillen var precis klara :p

Härligt att höra ifrån dig! Väntar med spänning på nästa rapport!

yeasou
2006-06-06, 19:34
Tack Bossew för rapporten. Jag känner att det måste bli en resa på 7-8 veckor någon gång i framtiden, för mig till öarna. Spännade att höra hur du har det! Soligt i Skåne idag men lite kallt i vinden!
MVH
Yeasou_B-anana

babsan
2006-06-06, 21:09
Enda trakiga pa Kalymnos var alla maneter :( i borjan bara vid Telendos och Melitsaha men sedan massvis aven vid Mythies och Massouri.


Usch o Fy. Inte bara Santorini som blivit invaderat av maneter :mad: .

Ha en fortsatt trevlig tid i Grekland :)

Barbro :)

Chris
2006-06-07, 07:56
Hej Bosse,

Roligt med haelsningar direkt fraan Grekland. Jag taenkte fraaga dig vad prisnivaan ligger ungefaer paa rum i aar.
Naer jag varit ute paa naetet och kollat saa verkar ribban ha hoejts i aar, men det aer saekert annorlunda paa plats.
Ha en fortsatt skoen resa.

Chris
bye_bye

inkfish
2006-06-08, 20:34
Jasa du har ocksa maneter. De finns har pa Karp ocksa just nu, jag har sjalv inte sett nagra men jag har a andra sidan knappt badat:o

9 dagar pa Fourni... Du borjar kanna dig mantalsskriven?;) flabb_flab

CarinaT
2006-06-09, 20:44
Hej Bosse

Här kommer en hälsning från oss i Örebro som blir sååååååååå avundsjuka på dig som får vara i underbara Grekland sååååååååååå länge.

Hoppas vi ses på Naxos i år igen, eller på någon annan ö.
Planet lyfter om 18 dagar, 10 timmar, 15 minuter......._B-anana

Jättekul att få läsa från din pågående resa.

Jiaso
Carina bye_bye

Bossew
2006-06-30, 09:45
Aterstar en dryg vecka av min resa. Sitter nu i hamnen pa Syras och vantar pa en bat till Paros.

Min kompis som jag skulle akt upp till Aten och hamtat blev tyvarr akut sjuk sa hon kom aldrig ner. Pga detta andrade jag mina planer och stannade en ytterligare en vecka pa Naxos. Darefter akte jag till Syros. Syros var fore det den enda hamn dar jag gatt in med en bat men inte klivit av. Har bott i Kini, pa Argo, dar jag trivits bra och darfor valt att stanna lange. Har nu nytt personligt rekord nar det galler antal natter i foljd pa samma o :)

Framfor mej ligger nu 2 natter pa Paros, 3 pa Naxos och 3 pa Santorini innan jag aker hem 8 juli.

Har denna resa kombinerat snabba stopp med langre pa ett for mej lite annorlunda satt och det passade alldeles utmarkt denna gang. Kanns bra att kunna andra planerna efter dagsformen :)

bosse

inkfish
2006-06-30, 15:43
Vilken underbar resa Bosse!

Kom du till Folegandros? Jag planerar in den i höst men vill gärna höra lite mer.

Bossew
2006-07-03, 10:43
Vilken underbar resa Bosse!

Kom du till Folegandros? Jag planerar in den i höst men vill gärna höra lite mer.

Tyvarr inte. Funderar pa att ta Folegrandos och oarna runt omkring dar i host eller nasta var och da bara kora vastra kykladerna.

Ar nu ater pa Naxos for slutspurten. Hann med 2 natter pa Paros mest for att aterse "min" frisor dar. Har klippt mej pa manga stallen i Grekland men hon ar bast. Passade samtidigt pa att besoka Antiparos, framforallt for ett besok i grottan. Som de allra flesta hoppade jag pa turistbussen, missade helt enkelt kollektivtrafikens skylt innan jag kopt biljett. Trots hojdradsla och att jag inte ar sa fortjust i tranga trappor tog jag mej bade ner och upp.

Idag moln, det har jag langtat efter lange :)

bosse

inkfish
2006-07-03, 11:59
Åtta veckor till Grekland för att gå till frisören? Den är rätt braflabb_flab

yannis
2006-07-03, 19:46
Från säker källa meddelas:

Bosse var snaggad den 6 juni på Naxos. Skäggstubben var det dock lite si och så med.. Tror inte hårsvallet var så yvigt när han kom till Paros drygt 3 veckor senare.

Men som upplysning finns det två bra frisörer på Patmos i gränderna ovanför hamnen. För att inte tala om frisören på Syros! Så några problem att hitta "klippare" på öarna finns inte. Som regel tar dom 9 Euro, både dam- och herrklippning.

Bosse: Ha nu bra dagar på Naxos och Santorini!!!

Birgitta