handdator

Visa fullständig version : almirida


gaie
2006-06-05, 20:22
Vi drar nå på frdag den 9. juni til Almiridaflabb_flab Gleder oss veldig!

Noen som har noe å si om stedet?

nilam
2006-06-05, 20:49
Vi gillade Almirida mycket, lugnt och skönt! Trevliga tavernor och vi upplevde att det var mycket billigare där än andra ställen på Kreta som vi besökt. Missa inte den stenugnsbakade pizzan på en av restaurangerna...kommer inte ihåg namnet men jag tror bara det var en som serverade pizza...supergod!

Trevlig resa!

Malin

Lindiz
2006-06-05, 22:49
Vi gillade stället. fin strand, god mat och bra priser.

Dock blev man lite "lurad" av en biluthyrningsfirma som ståtade med stora skyltar om att dom växlade pengar. Men se det gjorde dom INTE. Dom hade slutat med det. Så det fanns ingen i Almyrida som växlade pengar utan man fick ta taxi till nästa by (eller passa på att växla på dagen när man var i chania eller på någon annan utflykt) Uttagsautomat saknades. Kändes rätt snopet då vi gjorde upptäckte precis efter en Chaniadagstur och valde att växla "hemma". Kassan bestod då av enbart svenska pengar så det blev till att åka till nästa by och växla för att vi skulle kunna gå ut och äta middag!

Men det gick ju bra det med. Taxichaffisen var hur gullig som helst. Han körde mig till ett ställe han visste växlade, väntade och tog mig tillbaka igen. Hur smidigt som helst.:D

God mat finns på tavernan som skyltar med att dom har kött från egen farm. Mycket kalkon - jättegott!

Lola
2006-06-06, 15:51
En dam på Apollo sa att det skulle finnas uttagsautomater där nuförtiden. Jag undrade, eftersom vi ska dit själva i augusti. MEN tilläggas ska att damerna på Apollo - vad jag vet - inte kan mer än vad som står i katalogen och på deras hemsida (de kan mao läsa innantill, precis som jag själv :p ) och på hemsidan står det just att det finns automater där. Men helt säker kan man aldrig vara...

Lindiz
2006-06-06, 18:18
Ja det kan säkert finnas idag.. vi var där förra sommaren i juli och då fanns det inte!

Peter_2006
2006-06-12, 17:05
Nej det finns ingen ATM machine i Almyrida (Almirida)
det finns i Kalives.