Logga in

Visa fullständig version : Nybörjare...

netzz
2006-06-05, 19:10
Vi är en familj på vuxna och två barn(5 och 7 år) som har bokat flygbiljetter till Athen.
Vi landar vid 17.00 den 12 september och har sedan tänkt att ge oss ut i övärlden.
Vi har två veckors semester._B-anana
Vad är bäst, ta in en natt på hotell eller ta en kvällsfärja ut?:confused:
Vi tänkte oss nog Naxos och Paros ev även Antiparos kan dessa vara något för en nybörjar familj?
Eller har ni några andra förslag?
bye_bye bye_bye bye_bye bye_bye
Familjen Wahlgren / Kalmar

pawik
2006-06-05, 20:22
Vi tänkte oss nog Naxos och Paros ev även Antiparos kan dessa vara något för en nybörjar familj?

Naxos, Paros, Antiparos blir helt perfekt för er. Alla tre öarna är jättebra nybörjaröar och helt underbara.
Jag skulle nog satsa på en kvällsfärja ut. Boendet ute på öarna är ju billigare än i Aten och på Paros och Naxos nästan slåss man om gästerna. Det blir jobbigt men storstaden Aten är inte mindre jobbig.
Lycka till.
/pawik

SteffTee
2006-06-05, 21:06
[
Familjen Wahlgren / Kalmar[/quote]

Antiparos blir v ä l d i g t folktom andra delen av september så mitt förslag är Antiparos/Paros först och sedan Naxos/Sifnos.
Kvällsfärja till Paros i sep kan nog vara svårt att hitta men en natt i Aten är inte helt fel och sedan tunnelbana till Pireus och en morgonbåt till Paros.
De avgår normalt vid 0730-tiden

l8
2006-06-06, 18:14
Jag håller med, det är väldigt folktomt på Antiparos i mitten - slutet av september. Jag har varit där 17 sept en gång och det var nästan stängt på de flesta restauranger m m.

Lotta_B-anana _B-anana

Kalimera
2006-06-06, 18:41
Vad är bäst, ta in en natt på hotell eller ta en kvällsfärja ut?Om jag vore ni skulle jag åka direkt till öarna i stället för att stanna i Aten.

CarinaN
2006-06-06, 19:44
Familjen Wahlgren / Kalmar

Trevligt med ännu en Kalmarbo här på Kalimera! Välkommen!

Carina från Kalmar - som landar i Aten om 12 dagar_B-anana

Abi
2006-06-07, 08:11
Trevligt med ännu en Kalmarbo här på Kalimera! Välkommen!

Carina från Kalmar - som landar i Aten om 12 dagar_B-anana

Instämmer!

bye_bye Abi, också från Kalmar - landar i Aten om 4 dagar:D

netzz
2006-06-07, 18:13
japp och vi jobbar nästan på samma enhet...Carina och båda bor i Lindsdal. Du kan väl berätta hur ni haft det när ni kommer hem.:cool:
Nettan på förskolan avd Stjärnan_B-anana

CarinaN
2006-06-07, 19:24
japp och vi jobbar nästan på samma enhet...Carina och båda bor i Lindsdal. Du kan väl berätta hur ni haft det när ni kommer hem.:cool:
Nettan på förskolan avd Stjärnan_B-anana

flabb_flab Oj, var det du??!!
Där ser man... världen är allt bra liten. Konstigt att alla Kalimeror från Kalmar bor i Lindsdal... det är inte bara du och jag vet du.

Carina - som gärna berättar när jag kommit hembye_bye

netzz
2006-06-07, 19:58
flabb_flab
Vem mer bor i Lindsdal?

Abi
2006-06-07, 20:45
flabb_flab
Vem mer bor i Lindsdal?

bye_bye Jag bor i Lindsdal :cool:

Chris
2006-06-07, 21:33
Vi är en familj på vuxna och två barn(5 och 7 år) som har bokat flygbiljetter till Athen.
Vi landar vid 17.00 den 12 september och har sedan tänkt att ge oss ut i övärlden.
Vi har två veckors semester._B-anana
Vad är bäst, ta in en natt på hotell eller ta en kvällsfärja ut

Om man tänker på att ni landar 1700 och innan ni får ert bagage och tagit er ner till Pireus i rusningstid. Kan bli ganska tufft, även om det är att föredra. Sedan vet jag ju inte för övrigt hur er "transferdag" har varit för övrigt och då tänker jag på era ungar. De kanske är urtrötta efter resan Kalmar - Grekland.

Som det ser ut i tidtabellen just nu så verkar det inte vara så många kvällsbåtar som går till Paros.

En annan tanke kan vara att istället ta sig till Rafina och ta en övernattning där, för att sedan ta "Seajet 2" kl 07:40 (onsdagen den 13:e) som kommer till Paros 10:40. Den mellanlandar också på Tinos och Mykonos - kan vara kul att se under dagtid för barn och vuxna med för den delen.

Annars tror jag Paros/Antiparos & Naxos är bra ö-val.

Chris
bye_bye

netzz
2006-06-08, 20:09
Vi har en ganska lång resdag vi startar i Kalmar vid 7.00 och är inte i Aten förrän 17.00, så det är nog inte bara barnen som är trötta.

Har du något bra hotell i Rafina.
Jag har bara kollat lite i Aten.
Tack

CarinaN
2006-06-08, 20:25
Har du något bra hotell i Rafina.
Jag har bara kollat lite i Aten.
Tack

Vi ska bo sista natten i Rafina innan vi åker hem. Det är ju faktiskt närmare till Rafina än till Piraeus från flygplatsen. Hotel Corali ska vi bo på. 65 euro för två personer i högsäsong (1 juli), i september är det nog betydligt billigare.

Carina