handdator

Visa fullständig version : Smolk i glädjebägaren !


Chris
2005-04-13, 22:15
:mad:
Nu har Apollo skickat brev som talar om att vi som ska till Aten kl 07:15 den 19 maj får åka via KOS ! :mad: Och anländer först till Aten kl 13:40 samma dag. Mycket flyg för pengarna blir det ... Och jag blir ur-sur. När man äntligen fått fram en båt som avgår 16:00 från Pireus.

Visserligen lovar "Metron" att det bara ska ta 60 minuter mellan flygplatsen och Pireus med byte av linje i Monastiraki.
Men stressigt blir det, när man ska sitta där och behöva räkna sekunder, då man vill ägna sig åt nyttigare saker....

.... Som att få stressa av på en taverna och ta in något gott - och riktigt känna in känslan att nu börjar semestern ! :cool:

Nej in i det sista är det "blåslampan" som gäller .... :eek: :eek: :eek:
Njae, jag ska väl se lite ljusare på situationen - jag har i alla fall semester ....

Chris
... som värdesätter tiden oerhört! OCH - erkännes: inte gillar läget ...
:( :mad: :confused:

Riitta
2005-04-14, 07:27
Det var inte roligt. Man vill ju inte börja sin semester med att stressa ihjäl sig:mad:
Det är ju inte så ovanligt att Apollo ändrar sina tider och resvägar:mad:
Får väl se om vi klarar oss.

Riitta

Bossew
2005-04-14, 08:34
:mad:
Nu har Apollo skickat brev som talar om att vi som ska till Aten kl 07:15 den 19 maj får åka via KOS ! :mad: Och anländer först till Aten kl 13:40 samma dag. Mycket flyg för pengarna blir det ... Och jag blir ur-sur. :( :mad: :confused:

Ska med samma plan men min båt går först 17:30 så det känns ganska lungt.

Däremot har jag vid flera tillfällen råkat ut för detta problem när jag flyger med Apollo till Aten. Ringde dom förra gången det hände och frågade om jag fick stiga av där de mellanlandade men tyvärr gick inte det.

bosse

kari
2005-04-14, 08:51
Däremot har jag vid flera tillfällen råkat ut för detta problem när jag flyger med Apollo till Aten. Ringde dom förra gången det hände och frågade om jag fick stiga av där de mellanlandade men tyvärr gick inte det.

bosse

Da er det tydelig at Apollo anvender litt forskjellig praksis.
Jeg mellomlandet på Santorini ifjor (Mykonos - Oslo).
- og det var ikke noe spørsmål, ALLE måtte forlate flyet :confused:


:) Kari

kirtor
2005-04-14, 09:29
Er det svært ofte at Apollo endrer på rutene sine? Har liten erfaring med Apollo. Skal ha fly til Kos i juni og håper de holder timetabellen. Skal med båt ut fra Kos samme ettermiddag. Kanskje må man blir over på Kos?

Bossew
2005-04-14, 09:34
Da er det tydelig at Apollo anvender litt forskjellig praksis.
Jeg mellomlandet på Santorini ifjor (Mykonos - Oslo).
- og det var ikke noe spørsmål, ALLE måtte forlate flyet :confused:


:) Kari

Jag menade att jag ville avsluta min resa där vi mellanlandade, men det gick inte.

Annars har jag inte heller varit tvungen att lämna planet utan bara de som avslutat sin resa har gått av men det kan vara olika beroende på om planet ska städas eller om stoppet varar länge.

bosse

Arne
2005-04-14, 15:15
Det finnes flera lösningar på problemet med omvägen över Kos till Athen.

Vi funderar dels på att ta oss en taxi direkt till Pireus från flygplatsen, dels ha vi också snokat upp att det går en Blue-Star runt sextiden som är framme på Syros efter 2 tim 40 minuter. Så det är lugnt!!! Snabbfärjan är dock dyr. Vi reste med den åter till Athen från Syros förra året och priset var då 32€ pp!!

Återkommer i ärendet framöver...

Arne och Hustrun

"Svärmor överlåtes med rikligt vederlag"

Bossew
2005-04-14, 15:44
Vi funderar dels på att ta oss en taxi direkt till Pireus från flygplatsen, dels ha vi också snokat upp att det går en Blue-Star runt sextiden som är framme på Syros efter 2 tim 40 minuter. Så det är lugnt!!!

17:30 avgår den båten, 21:10 i Syros och 23:30 i Naxos där jag tänker stiga av. Försöker alltid åka med Bluestar-båtarna när de finns som alternativ. 22.60 € kostar det mellan Pireus-Naxos, vilket bara är 2 € mindre än till Syros så de två sista timmarna är ju nästan gratis :)

bosse

Lissi
2005-04-14, 16:41
Vi har också fått ändrade flygtider med Apollo från Sturup till Rhodos fvb till Symi...Innebär kanske en övernattning på Rhodos....Vi var SÅ glada att få morgonflyg kl 7, men nu blir det eftermiddagsflyg istället.....Ack ja! Det beror helt klart på att så få åker till Grekland nu jämfört med tidigare.... Hemresan blir också ändrad.....

MEN ...det blir så härligt ändå!!!
Lissi- 65 dagar kvar!

Ivi
2005-04-14, 17:58
Har fått one way-biljetten till Rhodos 1 maj från Arlanda (med Apollo). Allt stämmer med den första informationen vi fick i december :)! Dock har jag inte fått hemresebiljetterna (one way) än. Borde jag bli :eek: eller bara vara :cool: eller kanske till och med :D eftersom chansen att få STANNA på Rhodos efter 15 maj fortfarande finns ;)?

/Ivi :confused:
-som äntligen kunde använda flera smilies i samma inlägg :D

Eva L
2005-04-14, 19:49
Ja då får man bara hålla tummarna på att flyget inte bokas om. Åker visserligen med Ving och dom brukar inte boka om men nu när dom hyrt in sig på Apollos flyg till Parga blir det genast lite mer opålitligt. Inte kul med flygtidsändringar i sista stund när man som jag redan bokat inrikesflyg och hotellrum i Stockholm.

Eva

Chris
2005-04-14, 21:18
Det finnes flera lösningar på problemet med omvägen över Kos till Athen.

Vi funderar dels på att ta oss en taxi direkt till Pireus från flygplatsen, dels ha vi också snokat upp att det går en Blue-Star runt sextiden som är framme på Syros efter 2 tim 40 minuter. Så det är lugnt!!! Snabbfärjan är dock dyr. Vi reste med den åter till Athen från Syros förra året och priset var då 32€ pp!!

Återkommer i ärendet framöver...

Arne och Hustrun

"Svärmor överlåtes med rikligt vederlag"

Nej då Arne, så illa är det inte. Det låter bra att det finns fler båtalternativ. Sedan att den är dyr det spelar ingen roll - det kan man ju jämföra om man tagit sig ett rum på fastlandet för utfärd dagen efter, där priserna troligtvis är betydligt dyrare.

Chris
:) :) :)