handdator

Visa fullständig version : Karpathos direkt

inkfish
2006-06-05, 14:27
Vad i... Janne, flytta inte pa forumen sa dar, jag hittade ju inte var jag skulle skriva det harsnyft_drop

Hej alla!

* Svalare i gar och i dag efter nagra inledande riktigt heta dagar. I dag blaser det hart - sa hart att jag fick vanda hem igen med moppen, ar ovan som forare och kastvindarna var lite svarbemastrade for en harig ink. Det fick bli stranden har hemma i stallet.

* Karp ar annorlunda sa har tidigt i juni! Mkt lite folk. En del stallen har inte ens oppnat an. Var i Ammopi i gar och fick ett mycket battre intryck an i september. Dar var lite folk, skon avslappnad stamning och mkt vackert. At god lunch pa Golden beach taverna *vinkar till Norabye_bye *

* Smaratterna pa Orea Karpathos ar basta maten hittills.

* Pelagos ar sig likt. Underbar musik och god mat (samma kock som forra aret).

* Har aven atit god lunch pa Romios *vinkar till karinafp*

*Gyros ar aven i ar oovertraffad pa Tis Erasmias vid taxistationen. Har dock bara fatt en. Dagen efter jag kom intraffade en tragedi - ena sonen i familjen korde av vagen, bilen fattade eld och han brandes till dods. Begravningen var i Othos i gar, anslaget om den har suttit uppe overallt, bl a pa det hastigt stangda gyrosstallet. Nar jag korde ut moppen fran uthyraren igar holl jag pa att hamna mitt i begravningstaget:(

Jag far bryta har, har fler stallen pa natet att kolla och tiden ar strax ute. Ska kopa mer tid...

Men har ar underbart - forstas_B-anana

ciakoohler
2006-06-05, 14:37
Tack Ink för rapporten.!! Det kändes som jag var där !! klapp_klap

inkfish
2006-06-05, 14:53
Hej Cia! Jag gick forbi Mertonas haromdan, det pagar ett ratt ljudligt nybygge mittemot sa du hade det sakert tystare nar du var dar.

Ett fortydligande bara: det jag skrev om begravningstaget nyss riskerar misstolkas. Att jag kopplade ihop det med min moppehyra beror pa att jag funderat i nagra dagar pa om jag skulle ge mig pa moppeprojektet, jag ar ju inte van. Och att da hamna i slutandan av ett begravningstag efter en trafikolycka kandes lite - kusligt.:( Men naturligtvis overtraffar den tragiska olyckan mina sma funderingar med ett par ljusar...

Annars kan jag rapportera att vattnet vid Vrondistranden var svinkallt i dag. Vinden har nog vant for haromdan var det fantastiskt. Men idag var det - frisktAng_elx

Greenpeace hor till stallena som inte oppnat for sasongen an, sa tyvarr kan man inte fa en god lunch dar efter badet. I dag akte jag i stallet in till stan och at lunch pa To feggari, ingen markvardig mat men underbart lage pa Pigadias stokigaste grekgataklapp_klap

Elisabet
2006-06-05, 14:57
Så du längtar inte hem då??? :eek:

Äh, vet inte vad jag ska skriva, ville bara säga att det är kul att höra av dig!

Njut å må gott!!

När ska du hälsa på min farbror förresten? Och min tant från fototävlingen för ett par år sedan, om du minns henne. Hon bor runt hörnet!

inkfish
2006-06-05, 15:00
Inte direkt, nej...

Jag vet inte heller vad jag ska skriva, sitter bara och stirrar stressat pa nedrakningen pa datorn. Kopte forst en halvtimme vid datorn, sen en till - men nar den ar slut far det vara nog.

Frappen har pa Pot pourri ar inte den basta jag fatt, ska nog forsoka klamma en till nan annanstans innan jag gar hem och tar siesta... Nej, jag kan inte saga att jag langtar hemflabb_flab

inkfish
2006-06-05, 15:01
När ska du hälsa på min farbror förresten? Och min tant från fototävlingen för ett par år sedan, om du minns henne. Hon bor runt hörnet!

Visst ja, hon som gar kladd i en gron dorr:D. Henne kanner jag sakert ocksa igen.

Har moppen aven i morgon, sen blir det bade olymbos och agios minas endera dan.

Elisabet
2006-06-05, 15:04
Har moppen aven i morgon, sen blir det bade olymbos och agios minas endera dan. :eek: :eek: :eek: SKA DU KÖRA MOPPE DIT????????????? :eek: :eek: :eek:

inkfish
2006-06-05, 15:05
Javisst. Vardagsedge, greek style.

Nej det ar klart jag inte ska:D ! Har moppen i morgon och darfor ska jag inte pa batutflykterna forran jag lamnat tillbaka den!

Elisabet
2006-06-05, 15:09
Nej det ar klart jag inte ska:D ! Har moppen i morgon och darfor ska jag inte pa batutflykterna forran jag lamnat tillbaka den!Såg sen att jag hade läst fel.

Fortsätt å ha det så bra nu. Själv måste jag ut i kylan! Kram.

Riitta
2006-06-05, 16:13
Nu börjar det pirra på riktigt i restarmen när man läser om dina upplevelser på Karpathos:)
Inte det tragiska förstås:(
Har du sett skymten av Vasilis.eller hört vart han håller hus:o

Ha det så jättebra i fortsättningen också:)

Riittabye_bye

Ivi
2006-06-05, 18:27
Mycket trevligt med direktrapport, tackar så mycket! :)
Det har tydligen byggts en del i Pigadias centrum (var jag nu har läst om det, kanske på en av Karpathos-sidorna på nätet?). Vad säger du om det, Ink?
Lätt att hitta fortfarande, antar jag...;)

Längtar efter smårätterna på Orea Karpathos :p Där åt vi en god fisksoppa ett år sedan!

Ivi
-endast två veckor kvar _B-anana

Nora
2006-06-05, 18:28
Sukk, jeg får nesten litt tårer i øynene når jeg leser sånn her direkte fra Karpathos! Så kult at du passet på å spise på Golden beach! Kan nesten ikke vente med å komme ned dit selv. Om 13 dager er jeg der igjen.
Fikk du det litt blåsigt? Det er nok ikke til å komme bort fra at det er endel vind på Karpathos. Men man lar seg jo ikke stoppe av det!;)
Håper du får en fortsatt strålende semester!:)
Ps! Hvis du tilfeldigvis skulle gå forbi Kafeneion (som ligger ved siden av Acropolis), kunne du hilse Yannis og Stavros der fra Margrethe og Kjersti, og si at vi snart er på plass! bye_bye

karinafp
2006-06-05, 19:41
* Smaratterna pa Orea Karpathos ar basta maten hittills.
* Pelagos ar sig likt. Underbar musik och god mat (samma kock som forra aret).
* Har aven atit god lunch pa Romios *vinkar till karinafp*

Det låter betryggande. Då är några middagar räddade. flabb_flab

Hörde till min stora fasa att vännen Giannis har sålt Land and Sea och börjat fiska i stället snyft_drop, så vi hoppas ju innerligt att kocken stannat kvar... Giannis själv får vi träffa på andra ställen.

Karin
30 dagar kvar..._B-anana_B-anana_B-anana

inkfish
2006-06-05, 20:17
Tillbaka vid datorn som gud glomde - weblasaren behagade spontant starta om datorn alldeles pa egen hand och efter diverse hjalpforsok av personalen sitter jag nu sa vitt jag forstar med personalens privata inloggning, anvander firefox och surfar utan kortet for varje gang det stoppades i datorn skar systemet ihop. Vad forvanad man blirAng_elx

Ska svara lite snabbt, gick hit for att gora annat an kalimera egentligen:

* Karin: Land and sea vet jag inte vad det ar men forstar att jag missat nat... Jag laser om restauranger har pa Kalimera men sen nar jag val ar pa plats blandar jag ihop allt jag ser.:o

* Nora: har aldrig suttit ner pa Kafeneion men ska se vad jag kan gora. ;)

* Riitta: Vassilis pa Pelagos? Ja, honom pratade jag med for en halvtimma senflabb_flab. Vi var runt och letade efter Markos, den lilla ljuvliga roda kattungen fran i hostas som Vassilis lyckats halla liv i hela vintern och som formodligen vuxit upp till kvarterets slagskampe. Vassilis kom tillbaka fran Rodos for nagra dagar sen och har inte borjat jobba pa Pelagos an, dar ar lite folk och lugnt. Hes som satan ar han redan, det ar tydligen ett stamband som behover operation. Men Xronis sjunger lika vackert som nagonsin, det blev fin stamning i lordags nar hans bror Mimis ocksa dok upp.

* Ivi: vad som ar byggt ar jag inte ratt person att avgora... Jag kanner i alla fall igen mig valdigt val. Har ar stokigt, allt annat an pittoreskt, skrapigt - och ganska underbart:o

Snabbis var det ju... Nu ska jag strax ga och ata en bit, funderar pa att prova Mikes for forsta gangen. Var pa vag dit igar men det kom en regnskur och de har ingen markis, darfor fortsatte jag till Orea Karpathos i stallet. De hade spenatpaj nylagad for dagen och pa egenodlad spenat - sa jag var helt nojd anda, den var makalost god.

Tydligen ska det vara kallt och blasigt nagra dagar, jag far kura pa tavernor med mina bocker. Samre kan man ha detflabb_flab

Hej allabye_bye

karinafp
2006-06-05, 20:51
* Karin: Land and sea vet jag inte vad det ar men forstar att jag missat nat...

Om du går trappan ner från torget där du sitter... ner till hamnpromenaden, förbi Giorgos som står utanför La Mirage... ;) så ligger Land and Sea alldeles till vänster där trappan slutar. En absolut fantastisk restaurang.... var det förut, i alla fall... med en helt gudomlig giovetsi!

Om du tar dig bort till Kafeneion, kan du ta en titt på Acropolis alldeles bredvid också, och se om Nikos finns kvar där. Hälsa honom i så fall och säg att jag kommer ner i mitten av Juli... ;) Du, han är ungkarl, förresten.... Ang_elx

Karin
som LÄNGTAR!!! snyft_drop

Ingrid
2006-06-05, 22:01
Åh det er såååå herlig å lese det du skriver, Ink :) . Jeg gleder meg så utrolig til å dra dit selv nå. Får håpe at det kjølige været og vinden gir seg med det første. Hvis ikke, er det jo nok annet å finne på.
Ser fram til at du fortsetter skrivingen :)

Ingridbye_bye

Riitta
2006-06-05, 22:09
Tack Inkfish:) Hälsa dom på Pelagos så gott från oss och att vi längtar och kommer snart:) Hälsa Vasilis lite extra från Matilda;)

Riittabye_bye

Nora
2006-06-05, 22:14
förbi Giorgos som står utanför La Mirage... ;)
Karin
som LÄNGTAR!!! snyft_drop

Det er umulig å GÅ FORBI George på La Mirage!!!;) Det klarer ihvertfall ikke den jenta her.:o Men det gjør ikke noe, for La Mirage er et av de bedre stedene å innta middagen og x antall glass rødvin. (Nest beste rødvinen på Karp.:) )

rolle
2006-06-06, 07:40
Det beklagliga dödsfallet hos Haziandonios har förorsakat en hel del huvudbry hos kunderna på Tis Erasmias, men mej veterligen är de 3 bröder av vilka 2 har gatuköket och den tredje som ej deltagit där förolyckats ?

Kalimera
2006-06-06, 17:42
Jag fick idag denna avundsjuka bild från Inkfish när hon satt och åt lunch på Taverna Under the Trees norr om Finiki.

http://www.kalimera.nu/bilder/forum/ink_01.jpg

Friterade zucchinisticks, två nygrillade kycklingspett och en liten Amstel. Pris: 7.30 €. Mer vällagat går det inte att få. /Inkfish.

martinifk
2006-06-06, 17:56
Finns det någon gräns för hur mycket man kan längta till Grekland?????

Bilden som var helt underbar med utsikten och de nygrillade kycklingspätten fick längtan till Grekland att stiga ytterligare något.....

Martinifk med 43 "svåra" dagar kvar

Riitta
2006-06-06, 18:31
Där kommer vi och sitta under trädet och gotta oss om 5 veckor:p :D
Börjar snart och fatta att vi skall till KARPATHOS_B-anana

Riittabye_bye

SommarSara
2006-06-06, 19:55
Guuud så gott! MUMS! :p
Läääängtar med 10 lååånga dagar kvar!
/Sara

Chris
2006-06-07, 08:09
Naestan fraekt att skicka hem en saadan bild. Man blir ju totaltokig av laengtan .... !
Men det ser onekligen mycket underbart ut, och Ink ha det hur haerligt som helst daer nere!

Chris
...som aer groen av avund snyft_drop bye_bye

inkfish
2006-06-07, 10:38
Det beklagliga dödsfallet hos Haziandonios har förorsakat en hel del huvudbry hos kunderna på Tis Erasmias, men mej veterligen är de 3 bröder av vilka 2 har gatuköket och den tredje som ej deltagit där förolyckats ?

Ja, precis. Han som rakade ut for olyckan jobbade inte dar.

Har snackas vilt om orsaker, dock tar jag det mesta som rykten. Ryktesspridningen pa smastallen kan vara otrolig...

inkfish
2006-06-07, 10:49
Hej igen!

Ja, jag hade en sagolik dag i gar. Inte bara vid Under the trees med den underbara maten. Pa vag dit korde jag ner till Finiki och det var ju alltsa det ljuvligaste lilla stalle jag hittills sett pa Karpathos.

Ett litet fiskelage, bara 3-4 tavernor, pensionat, det ar allt. Tavernorna stoltserar med god fisk - folk pa on lar aka dit pa kvallarna for att ata fisk i solnedgangen. Fiskebatarna i hamnen hade samma namn som respektive taverna, tavernaagarna fiskar alltsa sjalva.

Dar satt jag och laste med en frappe i stillheten, lyssnade till vagbruset (strand som sag badbar ut utan att vara sensationell) och till gamla zeibekika med Mitropanos som spelades fran en av batarna i den lilla hamnen dar fiskarna satt pa sina batar och donade med naten.

Helt fenomenalt stalle, alltsa. 1.10 med moped fran Pigadia i makliga 25 km/tim.

Och sen vidare till Under the trees, alltsa. Det ar ofattbart hur nagot kan vara sa sprodfriterat som derass zucchinisticks. Latt, latt friterade och kryddade med generost med oregano. Overkligt gott. Ett stort fat kostar 2 (!) E. Deras fantastiskt STORA fina grekiska sallad pa egenodlade gronsaker kostar 3 E. Otroligt. Darefter sloade jag nan timme pa en solstol nedanfor tavernan innan jag korde hemat igen.

I dag stod Olymbos pa programmet, men migranvarnaren stod pa red alert nar jag vaknade sa det var bara att ta medicin och ga tillbaka till sangen.

Nu hasar jag runt i Pigadia i stallet, har fikat pa stranden. Det blir inte mycket badat men det ar anda blasigt och smakallt sa det gor inte sa mycket.

Kan for ovrigt rekommendera Kafe Galileo i stallet for Pot Pourri om man ska surfa. Battre och snabbare datorer, 1 E per 20 minuter.

Chris
2006-06-07, 22:07
Och sen vidare till Under the trees, alltsa. Det ar ofattbart hur nagot kan vara sa sprodfriterat som derass zucchinisticks. Latt, latt friterade och kryddade med generost med oregano. Overkligt gott. Ett stort fat kostar 2 (!) E. Deras fantastiskt STORA fina grekiska sallad pa egenodlade gronsaker kostar 3 E. Otroligt. Darefter sloade jag nan timme pa en solstol nedanfor tavernan innan jag korde hemat igen.

Laater fantastiskt gott! Och till humana priser dessutom!

Apropaa priser, vad ligger rumspriserna paa ungefaer? Det raeknas vael som foersaesong nu i boerjan av juni.

Vilken otur att faa migraen. Hoppas det gaar oever. I annat fall krya paa dig.

Chris
bye_bye

inkfish
2006-06-08, 20:31
Hos Elias kostar lagenheterna 28 for en person, 35 for tva. Rummen 20 for en person och jag TROR 25 for tva. Karpathos har billigare boenden an manga andra oar man jamfor med, tycker jag.

----

Efter en omtumlande dag i Olymbos har jag atit ovanligt tidigt och just landat en mycket god pizza pa Bella Karpathos, rekommenderas.

Ar sa full av intryck efter den har dagen att jag nog tar bussen till Ammopi i morgon och bara slappar pa stranden, det kan vara dags for en san dag.

Det blaser kallt dar jag sitter pa Kafe Galileo och musiken (bowiecovers???) ar pa maxvolymsnyft_drop :mad:

Kalimera
2006-06-08, 20:35
Det blaser kallt dar jag sitter pa Kafe Galileo och musiken (bowiecovers???) ar pa maxvolymsnyft_drop :mad:[
Jag skulle gärna byta med dig! snyft_drop Vilken underbar dag du måste haft! Du får smälta allt du upplevt (inkl bowiecovers) på Amopi i morn. :)

inkfish
2006-06-08, 20:48
Bowiecovers kommer jag att dromma mardrommar omflabb_flab

Har till slut utvecklat en smak for Metaxa. Det trodde jag aldrig. Men haromkvallen avslutade jag kvallen med grekiskt kaffe och Metaxa - och jaklar vad jag dromde. T ex lyckades jag stoppa traffickingen i Sverige!flabb_flab

Kalimera
2006-06-08, 20:51
T ex lyckades jag stoppa traffickingen i Sverige!
Blanda den med retsina och du ser till att Sverige vinner fotbolls-VM. :D

inkfish
2006-06-08, 20:54
Visst ja! De spelar pa lordag? Mot vem och vilken tid? Borde forsoka sitta kafe och se det.

inkfish
2006-06-08, 20:57
Nu tar det har Bowielarmet strax knacken pa mig. Dessutom sitter en tysk bredvid mig och roker cigarr. Av allt illaluktande skit.

Sa jag drar mig hemat och laser nagra sidor Stieg Larsson i stallet. Evt tar jag en metaxa pa vagen sa kanske jag loser Mellanosternkonflikten under natten.

Hej pa erbye_bye

Frappe
2006-06-08, 21:52
Visst ja! De spelar pa lordag? Mot vem och vilken tid? Borde forsoka sitta kafe och se det.

kl 19 grekisk tid mot Trinidad/Tobago.

Ha en fortsatt härlig ledighet!

Camilla

Mikke
2006-06-09, 00:35
Nu tar det har Bowielarmet strax knacken pa mig. Dessutom sitter en tysk bredvid mig och roker cigarr. Av allt illaluktande skit.

Sa jag drar mig hemat och laser nagra sidor Stieg Larsson i stallet. Evt tar jag en metaxa pa vagen sa kanske jag loser Mellanosternkonflikten under natten.

Hej pa erbye_bye

..jahaja...vavarejasa om öronproppar på Gallileo...

Kalimera
2006-06-09, 09:19
inkfish skickade precis denna avundsjuka direktbild från Amopi. snyft_drop

Texten lyder så här:

Den som vet något som låter mer än en badande grekisk förskoleklass har vunnit en badboll.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/ink_02.jpg

Kalimera
2006-06-09, 14:25
Ännu lite mer från inkfish:

Min stilla dag på stranden...Sista skoldagen, därför utflykt med bad och lunch, barn rusar runtoch bara skriker, föräldrar ryter, lärare blåser i pipor osv. Gissa ljudnivån på Golden Beach Taverna där jag tänkte mig en stilla lunch med min bok. :)

/inkfish

Ivi
2006-06-09, 17:57
Ännu lite mer från inkfish:

Min stilla dag på stranden...Sista skoldagen, därför utflykt med bad och lunch, barn rusar runtoch bara skriker, föräldrar ryter, lärare blåser i pipor osv. Gissa ljudnivån på Golden Beach Taverna där jag tänkte mig en stilla lunch med min bok. :)

/inkfish

He,he! Upplevde något liknande i stadsparken i Chania söndagen före grekisk påsk (utan lärare med visselpipor dock). Tror nog att närapå alla familjer från Chania hade parkerat sig i den cafén, där jag hade tänkt mig en stilla frappé :D Nåja, till slut var det faktiskt riktigt underhållande...:)

Ivi
-som också har haft skolavslutning i dag...utan visselpipa _B-anana

karinafp
2006-06-09, 18:02
-som också har haft skolavslutning i dag...utan visselpipa _B-anana

Lyckliga du! Jag får inte sluta förrän på tisdag!!! :(

Marianne
2006-06-09, 18:25
[quote=inkfish]Har till slut utvecklat en smak for Metaxa. Det trodde jag aldrig. Men haromkvallen avslutade jag kvallen med grekiskt kaffe och Metaxa.../quote]
Nämen... det trodde jag väl heller inte!
Först slutar du röka, och sen börjar du dricka metaxa - vad ska det sluta med?
Ha en fortsatt SKÖN semester på en fin ö! Och tack för HÄRLIGA bilder!

Titti
2006-06-09, 18:56
Summan av lasterna... ;)

Titti.

Ivi
2006-06-09, 18:59
Det här med vädret låter förresten riktigt bra för en norrbottning som helst undviker 30+ (är inte uppvuxen med det helt enkelt) :) Nu har jag 10 dagar kvar innan jag landar där, men jag hoppas att "det lagom svala vädret" håller i sig!
Härligt att du har vågat dig på Metaxa och grekiskt kaffe...man blir nog modigare med åren (iofs vet jag inte hur många du har på nacken :D)...
Har nämligen omvärderat retsinan i år och tycker att det är SÅ gott. Det tyckte jag INTE, när jag smakade på den för första gången så där 30 år sedan Ang_elx

Ivi

Titti
2006-06-09, 19:02
Förresten, Mikke, Kul att se att du är tillbaka här! Har saknat dina inlägg på stockholmsk värmländska.:confused:

Titti.

Kalimera
2006-06-10, 14:46
Fick nedanstående bild från inkfish för en stund sedan. Bilden är från Apela beach, tagen med mobilen. Hon åkte buss dit, bussen gick hela vägen ner till stranden! Fatta inte hur en buss kan ta sig ner dit!

http://www.kalimera.se/bilder/forum/ink_03.jpg

ciakoohler
2006-06-10, 14:49
Inte ända ner väl.Men ändå ,en hiskilig resa Tack för bilden

Riitta
2006-06-10, 17:00
Vi tar säkert båtenAng_elx :D
Ser ut som fina snorklingställen där ute vid stenarna?

Riittabye_bye

inkfish
2006-06-11, 17:31
Ja josses, det var en resa. Grusvagen ar en bussbredd bred och bussen kor nastan anda ner, stannar en niva ovanfor tavernan. Dar VANDER den:eek: flabb_flab.

Apela ar en sagolik strand. Bland de klaraste vatten jag badat i helt ljuvligtklapp_klap

I dag ar det lite varmare. Agnat dagen at bl a en tur till fots till Panagia Larniotissa soder om stan, enorma vyer hela vagen dit. Langs vagen var jag inne i det lilla kapellet som jag tror ar tillagnat Agios Savvas. Tande ett ljus for en annan hangiven Greklandsvan som avled for ett par veckor sedan, bara ett par dagar innan han skulle till Grekland igen.

Gick sen bort till stranden vid 17-tiden for ett dopp, underbar temperatur vid den tiden. Jag hade glomt hur langa dagarna ar vid den har tiden pa aret, det ar fortfarande inte morkt kl 21. Underbart!

Karinafp, Riitta: Xronis ar forvarnad om att ni kommer snart, han blev glad nar han horde det. Han fragade sarskilt om Matilda, Riitta - sa jag sa att jag trodde att hon skulle med. Fast hon kommer nog att bli besviken nar hon ser att gyrosstallet Panburger bytt skepnad till souvenirbutiken Pandora;)

A andra sidan ar gyros fantastiska pa Tis Erasmias vid taxistationen. Ja, jag ar tjatig men jag sager det mest for att fa upplysa om att de har HEMGJORDA patates som man kan bestalla till. Vansinnigt goda.

Kafe Galileo med de snabba datorerna var stangt nu, darfor ar jag tillbaka pa Pottan (nojd da, Mikke;) ?) och fore mig satt har uppenbarligen en mycket ung svenska som glomde att logga ur fran sitt MSN nar hon gick. Funderar pa om jag ska gora henne till ovan med alla sina kompisar eller inte;) flabb_flab

inkfish
2006-06-11, 17:33
Vi tar säkert båtenAng_elx :D
Ser ut som fina snorklingställen där ute vid stenarna?

Riittabye_bye

Hyfsade men dar hande inte sa jattemycket igar, det gick vagor och da lyser fisken med sin franvaro.

Daremot var det kul snorkling vid stenstranden i Ammopi haromdan - jag hittade 20 euro!flabb_flab

inkfish
2006-06-11, 17:43
Elisabet, glomde: har nu forsta prisuppgiften pa korsbar: hutlosa 4.30.

A andra sidan hade aprikoserna gatt ner till 2.80.

Riitta
2006-06-11, 17:58
Matilda och kompisen Emma skall med:) Panburger gör inte så mycket för nu har ungen bestämt sig att hon är vegetarian:eek: :D

Riittabye_bye

inkfish
2006-06-11, 18:00
Men sa praktiskt! Har finns ju hur manga goda gronsaksratter som helst.

Haromkvallen hade Orea Karpathos gjort salladen pa tomater fran sin egen tradgard och godare tomater har jag aldrig smakat.

Riitta
2006-06-11, 18:02
Barnet har varit med sin mor på Kalymnos 3 veckor och kommer hem på tisdag:o Sedan bär det snart av till Karpathos, så vissa kan inte klagaAng_elx :D

Riittabye_bye

Kalimera
2006-06-12, 11:41
JAA! Äntligen. Min första bläckfisk på Karpathos!

Apella, hade snorklat länge vid de stora stenarna och hittade den på väg in, den låg och kikade på mig djupt under en flat sten 3 meter från stranden. Tänkte jaga ut den men ångrade mig – det får bli en hemlis oss inkar emellan att den ligger där. :)

inkfish
2006-06-13, 21:52
Get up, stand up, stand up for your rights.... Fy satan, ikvall ar det Bob Marley har pa Kafe Galileosnyft_drop

Hade just en intressant promenad hit. Gjorde misstaget att ga hela bar-rakan upp hit och lyckades pa det viset passera - och skymma- sex eller sju storbildstv med fotboll:o. Trottoaren ar ju mellan tv:n och publiken overallt.

Det var mulet och varmt i morse, gick och hyrde moppe for de tva sista dagarna (pa fem dagar snittar jag nu 11 euro per dag for en 50-kubikare).

Och vilken underbar strand jag hittade! Xristou Pigadi, langs vagen ner mot flygplatsen. Vacker vik, grusstrand, dramatiska klippor, ett tiotal parasoller men ocksa skrevor mellan klipporna dar man kunde parkera sig utan solstolar. Dessutom var dar kristallklart vatten, en enkel taverna - och ett STORT lugn. Storsta stillheten sen den dar formiddagen i Finiki forra veckan. Det var egentligen inte badvader i dag, darfor var vi bara fem-sex stycken som hittat dit men fick i alla fall 3 timmars harligt sol- och badande.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/ink_04.jpg

Vilket stalle. Hoppas vadret blir nagorlunda hyfsat i morgon ocksa, da aker jag dit igen.

Anna Pernilla
2006-06-16, 23:52
Jag gick forbi Mertonas haromdan, det pagar ett ratt ljudligt nybygge mittemot sa du hade det sakert tystare nar du var dar.
Hur illa är det egentligen? Har precis bokat halva min vistelse där? De kanske har semester när jag kommer i augusti... Den andra halvan skall jag tillbringa på Agios Nicholaos rooms, nedanför Spoa_B-anana .Där blir det garanterat avkoppling!

inkfish
2006-06-17, 12:33
Vet inte! Jag gick bara förbi en gång. Men ta det du med ro, det behöver inte alls vara samma läge i augusti. De kanske dra ner på arbetet när det är mycket turister i omlopp - fast mest sannolikt är ju att de har semester själva.

Jag kom aldrig till Ag Nich/Spoa men gud vad häftigt det låter att bo på ett sånt ställe. Hur kommer det sig att du ska göra det?

Mikke
2006-06-17, 15:34
Hur illa är det egentligen? Har precis bokat halva min vistelse där? De kanske har semester när jag kommer i augusti... Den andra halvan skall jag tillbringa på Agios Nicholaos rooms, nedanför Spoa_B-anana .Där blir det garanterat avkoppling!

Att ALLTID ha me:
...ett par, tre Bilsom öronproppar, silikongummi med snöre emellan samt i cool,lite burk, pris ca 30 pix....Regardless of circumstances....De e bare å fixe, da...
Mikke

Anna Pernilla
2006-06-17, 15:39
En jag känner, känner ägaren till "hotellet"i Ag Nicholaos.Alla rum med havsutsikt,egen strand... Där blir lugnt, men efter en sommar med massa stress, blir det gudomligt:) .Lärde känna dottern till Eva som har Mertonas(hon, dottern, tycker ju Mikke är så snygg;) )men har inget hört om något bygge, så därför blev jag lite nervös och såg för mig att bli väckt alltför tidigt:eek: .Förhoppningsvis har de semester de oxå;) .

Mikke
2006-06-17, 15:47
...de måste av naturnödvändighet vara snett över gata, d.v.s den sidan där Eva å Ellen (hon med det sällsynt goda omdömet..:D...bor, för där finns det två obebyggda tomter, en nedanför och en ovanför.Men mestadels ere ju manuellt arbete på byggena, vilket inte bullrar alltför mykke, sen harom ju mestadels vanlig arbetsdag.
...there are always Bilsom...:D

Anna Pernilla
2006-06-17, 15:49
Det är inte Ellen som tycker så, utan Tina som bor i San Fransisco! Fast hela familjen är ju stormförtjusta i dig.

inkfish
2006-06-17, 15:50
Det är nog inte konstigt att du inget hört om bygget, det var ett vanligt husbygge bara. Just när jag passerade borrade de förmodligen i sten:(

Men som sagt: det behöver inte alls vara nån fara i augusti, jag skulle nog inte ha nämnt det.

Mikke
2006-06-17, 23:57
Det är inte Ellen som tycker så, utan Tina som bor i San Fransisco! Fast hela familjen är ju stormförtjusta i dig.

...gåtfullt, megalo gåtfullt.(enigma)..:D...men livet är ju ejjentlien en enda stor gåta,precis som man är för sig själv, så det är väl bara att acceptera stoiskt...
Mikke
(pst,haru adressen te Tina?)