handdator

Visa fullständig version : Fixa hotell på egen hand


MarieS
2006-06-04, 19:28
Hejsan!

Jag och min sambo har varit i Grekland ett antal gånger nu och har alltid åkt charter. Nu bärjar vi känna oss lite varma i kläderna och har börjat fundera på att fixa hotell på egen hand.
Finns det någon bra sida på nätet (förutom Kalimera.nu :) ) där man lätt kan boka egna rum eller måste man veta vilket hotell man ska bo på innan?

Är supertacksam för alla tips!

MVH
Marie _B-anana

Ioslina
2006-06-04, 19:34
När ni kommer ner till öarna som ni ska bo fixar ni enklast och troligtvis billigare rum än att boka i förväg. Beror kanske på när ni åker (högsäsong?) och om det är något väldigt eftertraktat ställe ni vill bo på. Ta reda på ung vilka öar ni vill bo på, läs på "resmål A-Z" här längst upp på vänstra sidan, leta på era öar och läs om ni hittar något som ni vill absolut bo på. Jag har båtluffat runt 3 ggr förr och har aldrig bokat rum i förväg! Lycka till och ha en trevlig resa..........pst! jag åker nu på onsdag morgon!

Elisabet
2006-06-04, 20:56
Om man söker i någon sökmotor på hotel + den ö man vill åka till, så får man ofta flera alternativ som går att boka online och/eller förteckningar över hotell med hemsidor och epostadresser och/eller telefon- och faxnummer.

Men som Ioslina säger, det är oftast inte nödvändigt om ni inte har speciella krav. Priset blir vanligen lägre om man väljer hotell på plats.

MarieS
2006-06-05, 10:17
Tack för tipsen!
Ha en trevlig resa, Ioslina :)

MVH
Marie_B-anana

Ioslina
2006-06-05, 10:40
Tack för tipsen!
Ha en trevlig resa, Ioslina :)

MVH
Marie_B-anana

Tack tack! Det pirrar lite i magen....ska i tvättstugan i kväll, sen måste jag packa i allt jag vill ha...fast jag måste gallra ur lite...........

MarieS
2006-06-05, 15:33
Det är nog det enda tillfället då det är roligt att vara i tvättstugan:)
Visst är det svårt att packa, man får nästan beslutsångest ibland.

Vart ska ni resa, Ioslina?

MVH
Marie_B-anana

Ioslina
2006-06-05, 15:44
Det är nog det enda tillfället då det är roligt att vara i tvättstugan:)
Visst är det svårt att packa, man får nästan beslutsångest ibland.

Vart ska ni resa, Ioslina?

MVH
Marie_B-anana

vi reser från athen/piraeus till koufinissi och amorgos (ev tvärtom beroende på bäst förbindelser de dagar vi vill åka!), sedan blir det milos och ios, även där ev tvärtom! puh! mkt att packa ner, mest småplock tycker jag, sånt som är onödigt att köpa i grekland.... sen ska man ha ödle och blom vakt.....

MarieS
2006-06-06, 11:37
Det låter trevligt.
Amorgos och Milos är jag väldigt sugen på att besöka någon gång. Vem vet, det kanske blir en öluff nästa år för vår del.
I år blir det Skopelos, jag längtar hur mycket som helst.

Ha en bra resabye_bye

MVH
Marie_B-anana

Chris
2006-06-07, 22:50
Om man söker i någon sökmotor på hotel + den ö man vill åka till, så får man ofta flera alternativ som går att boka online och/eller förteckningar över hotell med hemsidor och epostadresser och/eller telefon- och faxnummer.

Men som Ioslina säger, det är oftast inte nödvändigt om ni inte har speciella krav. Priset blir vanligen lägre om man väljer hotell på plats.

Hej, håller med om att priserna blir lägre på plats.

Men jag själv tycker det är kul att surfa på nätet och kolla vad det finns för alternativ. Var de ligger och ibland även kolla priser och bilder. Det är en del i mitt planerande innan jag åker. Oftast har jag memorerat olika ställen och har en hum om platsen och dyker de då upp så är det inte fel.
Jag älskar att planera - det är ett sätt att dämpa hungern och längtan Ang_elx

Chris
bye_bye