handdator

Visa fullständig version : Rättningar i inlägg


Hellen
2006-06-03, 11:55
Hej!

Hur långt tid har man på sig att justera ev.stavfel eller annat i sina inlägg?Gjorde ett inlägg i går kväll I "Avatar".
Upptäckte nu ett stavfel, men kommer inte åt att rätta det.
Har tidigare gjort justeringar i inlägg, så problemet är inte att jag inte vet hur man skall göra.

Hjälp! någon?

// Helén- som är "stavfelsallergiker"

Tom
2006-06-03, 12:10
Hej !
Du har 1 tim på dig att redigera.
/Tom

Elisabet
2006-06-03, 13:31
Helén- som är "stavfelsallergiker"Jag har ett mycket bra antihistamin mot den allergin: Tänk på att det finns så ofantligt mycket här i livet som är viktigare än stavfel och att huvudsaken är att de som läser förstår vad man menar. Och för att de ska göra det är stavningen så gott som obetydlig jämfört med en mängd andra saker! :)

"Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet."

Hellen
2006-06-03, 13:37
Ja, den testen är bra Elisabet, egentligen helt fantastisk. Har sett den tidigare. Jag lider inte av att andra stavar fel, någon språkpolis är jag inte heller, däremot tycker jag att syftningsfel och särskrivningar av fel aktig karaktär berikar tillvaron ;-)
// Helén

Moster
2006-06-03, 13:38
Elisabet! Det funkar klapp_klap Men visst ser det knasigt ut när man långsamt kollar in varje ord! Tänk vad vi människor är lättlurade.

Moster, som inte heller gillar när texter är felstavade :)

Elisabet
2006-06-03, 14:16
Många har säkert sett texten förut, den har florerat på internet länge. Det skulle jag naturligtvis ha sagt. Men den är bra! :)

Men Moster, är det inte anpassningsbara vi är? Inte lättlurade väl? :rolleyes: flabb_flab

Moster
2006-06-03, 15:53
[quote=Elisabet]

Men Moster, är det inte anpassningsbara vi är? Inte lättlurade väl? :rolleyes: flabb_flab

Det har du rätt i. Eller är det kanske samma sak? Ang_elx

kostas
2007-04-10, 18:34
Men varför är det så att man kan gå in och ändra i sina inlägg bara under den första timmen? I dag försökte jag skapa en bildgåta för första gången och då blev denna begränsning en nackdel. Det ville nämligen inte lyckas och då jag äntligen fick det att fungera hade det gått över en timme sedan mitt första försök. I stället för att gå in i mitt ursprungliga inlägg och rätta den felande bildlänken blev jag därför tvungen att göra ett nytt, och det kändes ju lite onödigt.

Nicke