Visa fullständig version : Kalispera-tröjor
Kalimera
2006-06-02, 22:16
Förra året var det många som frågade efter Kalispera-tröjor. Många är kanske att ta i, men tillräckligt många för att det eventuellt ska vara lönsamt att beställa t-shirts. (Ni som saknar tajtare linnen och toppar får vänta till i höst. :o )
Anledningen till att Kalispera-tröjor kom på tapeten var att många greker undrade varför man bar Kalimera-tröjor på kvällen. Borde det inte stå Kalispera då? På måndag ska jag beställa fler Kalimera-tröjor, de börjar ta slut. Om det finns intresse beställer jag även Kalispera-tröjor. På framsidan kommer det stå KALISPERA (på grekiska), och på baksidan kommer det stå www.KALISPERA.se (http://www.KALISPERA.se). Min tanke just nu är att Kalispera-tröjorna ska vara svarta. Nattens färg. :)
Innan jag lägger ut en omröstning vore det kul om ni kom med kommentarar.
Topp !
Vi köper (många, som vanligt).
R :D
En Kalispera-tröja vore inte så dumt och dessutom svart - YES!
//Zanét bye_bye
...och negligé med godnatt, kanske kunde var något?:)
Här blev det visst fredagskväll nivå....
Jag är ingen t-shirt fantast,men skulle däremot kunna tänka mig att ha ett linne, fast inte nödvändigtvis med kalispera, kalimera räcker gott då det är sällan jag har linne på mig på kvällarna. Det känns mer som ett dags- strand- utflyktsplagg.
Är det så att det är en ny färg för varje år på kalimera- och ev. kommande kalispera-tröjorna?
// Helén
Jag köper en! mvh FRANK:)
Kalimera
2006-06-02, 22:30
Är det så att det är en ny färg för varje år på kalimera- och ev. kommande kalispera-tröjorna?
Tidigare var det så. Vi har haft vita, grå och gula tröjor, men den som finns idag - blå med vit text - kommer finnas även nästa år.
Jag köper ännu fler om du tar hem även barnstorlekar från t ex 2 år och uppåt :D
//Zanét bye_bye
Kalimera
2006-06-02, 22:31
Topp !
Vi köper (många, som vanligt).
R :DSkrev (nästan) ett mejl till dig idag Rasmus ang din jättebeställning, men mejlet gick inte iväg. Återkommer i morn. ;)
Så B R A, Janne klapp_klap
Jeg liker, og bruker gjerne, sort :)
- og KaliSPERA trøye har jeg ønsket meg lenge :D
:) Kari
Kalimera
2006-06-02, 23:12
og KaliSPERA trøye har jeg ønsket meg lenge
Det var kanske du som kom med idén Kari? I så fall var det du som (omedvetet) gav mig idén att köpa www.kalispera.se (http://www.kalispera.se) klapp_klap
ciakoohler
2006-06-02, 23:38
Kalispera nai nai Bättre än kalimera egentligen ,för det är ju på kvällen man behöver en T shirt.På dan är den oftast för varm.Så jag är med absolut!!! Cia
kalispera
karinafp
2006-06-02, 23:44
Klart jag skaffar Kalisperatröjor, helt givet!!!klapp_klap
Kalimera
2006-06-02, 23:48
Många tycker att det är en bra idé. Tycker ni att svart tröja med vit text är bra?
Tycker ni att svart tröja med vit text är bra?
JA, håper du velger det :)
Når det gjelder ideen, Kalis p e r a trøye, så var det nok ikke jeg som kom med den :)
-, men jeg har hatt veldig lyst på en siden forslaget kom fra ???, husker ikke hvem.
:) Kari
Kalimera
2006-06-03, 00:03
Jag köper ännu fler om du tar hem även barnstorlekar från t ex 2 år och uppåt :D
//Zanét bye_byeHur små storlekar betyder det?
Elisabet
2006-06-03, 00:06
Vet inte när det pratades om kalisperatröjor första gången, men kanske i den här tråden?
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1459&highlight=kalispera
Hur små storlekar betyder det?
Hittade via ett postorderföretag följande mått på barnstorlekar:
Ålder
ca 2 mån - 6 mån - 1 år - 1-2 - 3-4 - 5-6 - 7-8 - 9-10 - 11-12
Storlek
50/62 - 62/68 - 74/80 - 86/92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146
//Zanét bye_bye
Vi har haft vita, grå och gula tröjor, men den som finns idag - blå med vit text - kommer finnas även nästa år.
Och den grekiskt blåa är helt klart snyggast! ;)
Vi kommer självklart att beställa kalispera-tröjor också, och undertecknad önskar fortfarande alternativ med V-ringning, om det inte blir för besvärligt att få fram.
Ivi
Kalispera tröjor skulle gärna beställas härifrån också:)
Riittabye_bye
Hittade via ett postorderföretag följande mått på barnstorlekar:
Ålder
ca 2 mån - 6 mån - 1 år - 1-2 - 3-4 - 5-6 - 7-8 - 9-10 - 11-12
Storlek
50/62 - 62/68 - 74/80 - 86/92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146
//Zanét bye_bye
Som ganska nybliven pappa vill jag nog påstå att man kan stryka storlekarna som är under 70 eller kanske till och med 80. Barn i den storleken tenderar att växa så snabbt så man hinner knappt tvätta kläderna före de har växt ur dem. Gick på marknaden och tittade idag och funderade på att köpa en t-shirt med häftig text men konstaterade att hon hinner knappt ha den före den är för liten så det fick vara, dessutom är ju en "body" mycket mera praktisk på småbarnen.
Mvh Janérik
Svart och vit? Naturligtvis blir det ett köp om det blir dessa färger även om den inte är randig;)! Och gärna lite tight modell i damvarianten.
Celbe
Kalispera tröjor skulle gärna beställas_B-anana_B-anana
mvh.ulfklapp_klapklapp_klap
Hei Janne.
Ja, jeg vil gjerne ha to trøyer i str. S. om di blir i svart med Hvit skrift.
God ide.
Og www.kalispera.se (http://www.kalispera.se) virket, måtte bare sjekke ;)
Ia_B-anana
Jag kommer också att beställa Kalispera-tröja. Önskar mig också linne i någon form.
Titti.
Jag köper 2st!!:cool:
Peter
Vem kan motstå detta erbjudande? Inte vi i alla fall! Shoot Janne!
lena och Nisse
även om den inte är randig;)!
Celbe
Nä för då hade vi köpt fler, eller hur ;) ;)
Stinab
SteffTee
2006-06-05, 15:54
Janne//Hobbyprojektet växer. Snart större än Ullared med postorder och allt. Jag har visserligen inte någon Kalimeratröja i garderoben men kanske beställer än i framtiden. Ställer mig tveksam till Kalispera-text eftersom det då egentligen inte finns någon anknytning till denna fantastiska sajt som jag gärna flaggar för i blå T-shirt
Ställer mig tveksam till Kalispera-text eftersom det då egentligen inte finns någon anknytning till denna fantastiska sajt som jag gärna flaggar för i blå T-shirt
Som Janne sa - www.kalispera.se (http://www.kalispera.se) _B-anana
SteffTee
2006-06-05, 21:52
Som Janne sa - www.kalispera.se (http://www.kalispera.se) _B-anana
Man ska läsa från början, annars står man där med byxorna nere :)
"Svart sa Bill, Blått sa Bull"
Jag saknar en kalimera-tröja (eller kalspera) i barnstorlek...104cl vore perfekt. Får väl tillverka en egen inför sommarens resa.
Johnny har ju lärt sig säga kalimera, jamas och så efcharisto (eller hur man nu ska skriva det!) så visst sjutton behöver han en kalimera tröja...:)
Ja kalispera tröjor och handdukar till stranden kanon ide._B-anana
Förra året var det många som frågade efter Kalispera-tröjor. Många är kanske att ta i, men tillräckligt många för att det eventuellt ska vara lönsamt att beställa t-shirts. (Ni som saknar tajtare linnen och toppar får vänta till i höst. :o )
Anledningen till att Kalispera-tröjor kom på tapeten var att många greker undrade varför man bar Kalimera-tröjor på kvällen. Borde det inte stå Kalispera då? På måndag ska jag beställa fler Kalimera-tröjor, de börjar ta slut. Om det finns intresse beställer jag även Kalispera-tröjor. På framsidan kommer det stå KALISPERA (på grekiska), och på baksidan kommer det stå www.KALISPERA.se (http://www.KALISPERA.se). Min tanke just nu är att Kalispera-tröjorna ska vara svarta. Nattens färg. :)
Innan jag lägger ut en omröstning vore det kul om ni kom med kommentarar.
Janne, vilken bra idé med Kalisperatröjor. Vi är absolut intresserade. Köper kanske flera och ger till våra grekiska vänner.
Systrarna Lena o Siv
Svarta o vita kalispera tröjor låter som en mycket god ide!!!!..
Kalimera
2006-06-09, 14:53
Kalispera-tröjor är nu beställda. Leverans vecka 29. Jag beställde inte så många, måste först se hur intresset egentligen är. ;)
http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalispera.gif
Ser snyggt ut. Blir bra till nästa år.
// Helén
Leverans vecka 29.
Var är beställningsformuläret? Vill beställa NU :D
//Zanét bye_bye
Kalimera
2006-06-09, 15:11
Du får ge dig tills tåls några veckor till. flabb_flab
Okey då ;) Då gör jag en förhandsbeställning istället :p
//Zanét bye_bye
Många tycker att det är en bra idé. Tycker ni att svart tröja med vit text är bra?
Alltså......vän av ordning tycker som så att svart botten blir förfärligt varmt i Grekland när solen ligger på. Men vad majoriteten tycker, så tycker jag.
Köper mer än gärna 2 st.
Hasse :cool:
Kalimera
2006-06-09, 15:33
Alltså......vän av ordning tycker som så att svart botten blir förfärligt varmt i Grekland när solen ligger på.
Du ska ha den när solen har gått ner Hasse. ;)
ciakoohler
2006-06-09, 15:49
Okey då ;) Då gör jag en förhandsbeställning istället :p
//Zanét bye_bye
Jag med 2 xl Cia
Du ska ha den när solen har gått ner Hasse. ;)
Den tiden på kvällen idkar vi oftast taverna-sittning så jag vet inte hur jag ska göra ? Ska jag byta om i en telefonkiosk ?
Hasse ;) :cool:
ciakoohler
2006-06-09, 16:01
Den tiden på kvällen idkar vi oftast taverna-sittning så jag vet inte hur jag ska göra ? Ska jag byta om i en telefonkiosk ?
Ja gör det eller dra helt sonika tröjan över huvudet när solen går ner klapp_klap .Det kommer absolut att väcka stort jubel.
Ja gör det eller dra helt sonika tröjan över huvudet när solen går ner klapp_klap .Det kommer absolut att väcka stort jubel.
Eftersom ingen absolut tillrättalagd starttid för kalispera finnes så får väl iklädandet av kalisperatröjan mana till egna intiativ och tidpunkter ?
Hasse ;) :rolleyes:
karinafp
2006-06-09, 16:56
Då beställer jag också! 4 stycken, största möjliga storlek! flabb_flab
Karin
Hej!!
Janne: Urfina tröjor klapp_klap
Vill gärna oxå ha en sån...... eller två....
Stl störst.... xxl och en xl
Tack tack!!!
Carin
martinifk
2006-06-10, 00:01
Vilka snygga tröjor!!!
Pappa får helt klart beställa en kalisperatröja åt mig:)
Martinifk
Jag får sitta vackert och acceptera svart färg med vit text men då ska banne mig XL-storleken vara extra luftig även om jag ska ha den på mig efter solnedgången.
Heja Janne klapp_klap
Då beställer jag flabb_flab 4 stycken 3 small och 1 xl._B-anana _B-anana _B-anana
bye_bye
Nicke
Jag beställer en medium:)
Riittabye_bye
Jag beställer en L
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
Jag beställer en L
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
mvh.ulf
Det blir ju så perfekt till septemberaftnarna i Rethymnon !
Här får man nästan se till att "pussa storken" !bye_bye
Ja vi beställer på stående fot 1st 160cl samt en M!!
Lissi o cbriss
Och vi beställer en L och en XL!
lenapg
Kalimera
2006-06-12, 20:53
Kalispera-tröjorna kommer vecka 29, först då kan beställningar tas emot. Om det visar sig att många köper beställer jag hem fler tröjor.
Jajamänsan, jag vill oxå ha en kalisperatröja...!! _B-anana
Väntar otåligt på beställningsformulär...!! flabb_flab
/Sussan
Athanasia
2006-06-13, 12:25
En Kalispera-tröja önskas även här!!:)
dum fråga kanske, men vad är det för skillnad mellan Kalmiera-tröjan och Kalispera-tröjan? :confused:
Vill också ha en Kalispera-tröja!!
När jag nyligen var i Grekland var det en grekisk tant som såg min Kalimera-tröja och tyckte att det skulle stå Kalimera på framsidan och Kalinichta på ryggen. En idé, kanske..?
Visserligen är svart inte min favoritfärg men det får väl duga. Glöm inte att ta hem ett stort lager av cl 160 så inte många blir utan som förra gången. Den är väldigt stor i storleken så small går inte till oss småväxta damer.
Eva
Oj..
...tänk så LÄCKERT det vore med slimmade blå linnen på dagen med KALIMERA och så svarta kvällslinnen med KALISPERA!
Så lätt det skulle bli att packa!!!:D
Badlakan också förstås!
Lissi - snart dags att packa!
Håller med Lissi! Figursydda dammodeller hade inte varit fel! Top med v-ringning och insydd i midjan, samt lagom slimmade linnen.
Varför inte en Kalimera-badge som man kan sy fast på ryggan också? När det är blåsigt på färjorna (och tröjorna inte syns under jackor o dyl) kan man känna igen andra kalimeror genom att kolla på ryggan :D
Gärna linne det skulle jag använda under resan. Tröjan hade jag bara en gång för att Arne skulle fota men det glömde vi. Jag tycker att modellen den har är mer klädsam på herrar än på damer.
Eva
Hej!
Jag tycker att det var en rolig idé. Jag är helt klart intresserad.
dum fråga kanske, men vad är det för skillnad mellan Kalmiera-tröjan och Kalispera-tröjan? :confused:
Kalimera betyr god dag/morgen (brukes om morningen og formiddagen) , mens Kalispera betyr god ettermiddag/god kveld.....Altså om man vil ha på sin trøye om kvelden så passer det bedere at det står Kalispera på trøya :)
Ia_B-anana
Jag kan oxå gärna tänka mig ett linne... eller två.... flabb_flab Både Kalimera och Kalispera.. Kan ju vara bra att ha ett av varje, minst! flabb_flab
Usch vad tiden är lång när man väntar:eek: ,var blir vecka 29 av:confused: .
Nicke
Kalimera
2006-07-19, 11:03
Igår kom tröjorna, de är skitsnygga! Upplagan är begränsad så det är först till kvarn som gäller. Det går inte att beställa här i forumet, beställningsformulär kommer på Kalimera senare under dagen.
http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalispera_01.jpg
http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalispera_02.jpg
Tröjan hade jag bara en gång för att Arne skulle fota men det glömde vi. Jag tycker att modellen den har är mer klädsam på herrar än på damer.
Eva
Nog fotade Arne alltid när tröjan fick värma mig under båtresan från Fourni till Samos. Kanske bra med svart som värmer ännu bättre.
Eva
Snygg tröja, Janne! klapp_klap Hoppas jag hinner först till kvarnen... :rolleyes:
Yes! Beställningen är gjord nu till sambon o mig flabb_flab
Moster
Masouraki
2006-07-19, 13:21
Jag har också beställt min tröjaklapp_klap klapp_klap
Ska ha på mig den nästa månad i Grekland_B-anana
Tröjorna är beställda! klapp_klap Nu har jag tre tröjor; en ljusblå, en mörkblå och en svart. Lätt att packa :D
Nu har även jag beställt Kalisperatröjor. Nu väntar jag på pyjamasen "Kalinichta":D
/Netwolf
Masouraki
2006-07-19, 13:36
Nu väntar jag på pyjamasen "Kalinichta":D
/Netwolf
Den väntar jag också på;) :D
Helst i rosa:p :)
Jag kan tänka mig ett nattlinne. Gärna i någon Greklandsblå färg ;) Eller varför inte i någon annan häftig färg?
Moster :)
martinifk
2006-07-20, 00:28
2,5 timme innan avfärd mot Arlanda beställde min pappa Gäddan en Kalispera tröja åt mig som jag kan ha på Samos i september:rolleyes:
Martinifk
Jag ser fram emot ett rosa Kalimera-linne/topp. Jag har längtat efter lite mer kvinnliga former på tröjorna, hoppas att det går att köpa snart. (jag älskar rosa!) :p :o
Janne! Det är inte lätt att vara alla till lags, men det är ju så roligt med dessa tröjor som det står Kalimera på. :D Man får massor av spontana kommentarer från människor man känner och inte känner. bye_bye
Annika/Göteborg
Tillverkare av sportkläder har ofta snygga skärningar på sina linnen. Kanske något att undersöka för Janne vid letandet efter en bra linnemodell. T-shirten är ju som många säger mer en herrmodell och dessutom väldigt stor. Jag skulle gärna betala mer om ett linne blir dyrare och för en snygg modell i trevlig färg (ej rosa som någon önskat) kan jag tänka mig att betala uppåt 300kr om kvaliten är bra. Vad tycker ni andra?
Eva
Masouraki
2006-07-21, 18:35
Fick min kalisperatröja idag_B-anana
Tack Janne:) Den är jättefinklapp_klap
Vi fick våra tröjor idag också! Kanonsnygga! Hurra! klapp_klap
Vi fick oxå våra idag _B-anana dom åker med på resan i år klapp_klap .
Det blir gött och glida omkring i chania på kvällen i dessa..
klapp_klap Till Janne
Nicke..bye_bye
Här kom åsså 2 st kalispera tröjor idag!!! Skall premiär användas på skiathos...
Tips:
Clique som säljs på bla Stadium brukar ha snygga och billiga linnen.
Under 100:- även om man bara köper ett.. :)
Masouraki
2006-07-25, 07:43
Tips:
Är det skrivet till oss eller till Janne:confused: ?För att det är kalimeralinnen vi vill haklapp_klap
Tips:
Nu är det ju kalimeralinnen vi är intreserade av och inte linnen vilka som helst utan då föredrar jag mitt Nikelinne och för kvällsbruk lite mera glittrigt.:)
Eva
Varför inte ett svart linne med "Kalimera" skrivet med glittertext i silver? Kan det vara nåt? Ett par hundringar kan jag tänka mig att betala, max 250 kronor.
Nu har jag fått mina Kalisperatröjor_B-anana _B-anana
Görsnygga, som vi säger på västkusten!
/Netwolf
Vil bare si at KALISPERAtrøyene virkelig er s t i l i g e, Janne klapp_klap
- og heldigvis er de i samme deilige myke bomullskvalitet som de blå KaliMERA trøyene :)
Om 66 dager pakkes de ned i sekkene,
- men det kan nok være de blir tatt i bruk her hjemme før det :D
bye_bye Kari
SteffTee
2006-07-27, 18:59
Kalisperatröjan har kommit till m ig också. Tack för det Janne!
Visst är Kalisperatröjorna snygga! Ser fram emot att ha den på semestern. Mvh Ann
Hej
Då är man hemma igen snyft_drop .
Ville bara tala om att Kalisperatröjorna var en superhit_B-anana.Jag har aldrig pratat med så många eller sagt Kalispera på "alla" år som jag gjorde på en kväll i Chania.Mina döttrar växte ca:2 meter så jag började undra om vi skulle komma in i en taxi flabb_flab av all uppvaktning dom fick.
Ha de gött alla..
Nicke.
Elisabet
2006-08-19, 10:21
Hur är det med storlekarna?
Är de stora i storleken som mera-tröjorna, eller ska man beställa den storlek man brukar?
Kalimera
2006-08-19, 11:09
Ville bara tala om att Kalisperatröjorna var en superhit.Jag har aldrig pratat med så många eller sagt Kalispera på "alla" år
Det var verkligen kul att höra! Ska själv se hur responsen blir i höst. :)
[/QUOTE]
Är de stora i storleken som mera-tröjorna, eller ska man beställa den storlek man brukar? [/QUOTE]
Hej
Sorry för "delayen" Elisabet .(Mycket jobb efter semestern)
Vi tyckte att dessa var som mera tröjerna..(= Underbara flabb_flab _B-anana )
Ha de
Nicke.
Är de stora i storleken som mera-tröjorna, eller ska man beställa den storlek man brukar?
Stora som vanligt. Ingen större skillnad mot den andra tröjan. Jag har tagit 160 cl men den är egentligen för stor. 150cl hade passat bättre men det finns inte. Annars har jag stl 36 i svenska storlekar.
Eva
Ni som saknar tajtare linnen och toppar får vänta till i höst. :o )
Är det höst nu?Ang_elx flabb_flab
Passar även på att säga att det varit jättekul att följa er resa live, de platser man själv besökt framkallade en extra känsla av att själv vara med. _B-anana
//Helén
Kalimera
2006-10-06, 08:52
Är det höst nu?Inte riktigt än, det är ju fortfarande sommarvärme ute. :)
Passar även på att säga att det varit jättekul att följa er resa live
Det var även skitkul att skicka inläggen, synd att det inte alltid fungerade, jag skickade fler än vad som publicerades.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.