handdator

Visa fullständig version : Resebrev


Riitta
2006-06-02, 19:09
Det var spännande läsa om era ävetyr på Kreta. Inte roligt och bli sjuk på semestern:o Tur att ni kunde ta er runt så mycket i allafall. Jag hade säkert suttit och blundat också på dom högsta ställerna:)

Riittabye_bye

Elisabet
2006-06-02, 19:11
Och vilka härliga bilder! Kul att få se något annorlunda!

Goliat
2006-06-03, 11:24
Tack för ett trevligt resebrev Cia! Det verkar som ni lyckades avverka hela Kreta på en resa. Imponerande! Tråkigt att Kenneth gick och blev dålig. På den slingriga vägen från Kato Zakros som du beskriver i resebrevet antar jag att ni passerade Xerokambos (den i mitt tycke vackraste platsen på kreta).

Kul att ni även passerade min favoritort Makrigialos.

Göran

Lissi
2006-06-03, 11:45
Så härligt att läsa!!! Stort tack!
Just den delen av Kreta ni var på nu är den vi bestämt oss för att ta nästa gång vi åker till Kreta! Man hinner ju inte allt på varken en eller två resor. Härliga bilder också!'

Lissi

Ivi
2006-06-03, 12:16
Det var ju verkligen en resa att minnas! Glädje, trivsel och dramatik...
En del utav era bilutflykter har även vi gjort. Håller med dig att man upplever så otroligt mycket mer av Kreta, när man hyr bil där. Själv äger jag inte något körkort, så visst är jag tacksam över att ha en icke höjdrädd chaufför ;)
Intressant att få läsa om sydöstra delen, där har vi inte varit än!

Visst var det på Captain Vassilis (av Ifigenia-studios) fotot med den fina himmelsängen var taget? Där bodde vi också under vår sista natt i Chania i april.
Utsikten från balkongen var ju fantastisk!

Ivi

ciakoohler
2006-06-03, 12:21
Visst var det på Captain Vassilis (av Ifigenia-studios) fotot med den fina himmelsängen var taget? Där bodde vi också under vår sista natt i Chania i april.
Utsikten från balkongen var ju fantastisk!

Ivi[/quote]

Ja just precis ,bredvid rummet med Jazzucin.

Marianne
2006-06-03, 23:46
Har just läst ditt resebrev, Cia. VILKEN härlig resa ni har gjort runt det mesta av Kreta! Hoppas Kenneth är helt frisk igen!

ciakoohler
2006-06-04, 08:24
Jodå tack för omtanken,han piggnade ju till redan på måndagen,men vad det egentligen var för fel lär vi inte få veta ,om det inte drabbar honom igen.Nu får jag tid att träna lite mer för att orka gå Samariaravinen och det var ju ingen nacdel precis.

Lissi
2006-06-04, 09:05
Nu får jag tid att träna lite mer för att orka gå Samariaravinen och det var ju ingen nacdel precis.

Är Du säker på att Samariaravinen verkligen är/var öppen?? Ni kanske ändå inte kunnat gå den denna gång för vi har läst att den ska vara avstängd en lång tid, kanske hela säsongen pga att det dåliga vädret som varit har gjort den för osäker just nu. Vi avstod därför att åka dit.

Lissi

Elisabet
2006-06-04, 09:10
Är Du säker på att Samariaravinen verkligen är/var öppen?? Ni kanske ändå inte kunnat gå den denna gång för vi har läst att den ska vara avstängd en lång tid, kanske hela säsongen pga att det dåliga vädret som varit har gjort den för osäker just nu. Vi avstod därför att åka dit.Den öppnade redan i påskas (svensk påsk). Det skrevs i minst två trådar då - men kanske du missade det för att ni var där...?

Lissi
2006-06-04, 09:39
Ja så var det nog, för när vi kollade tidigare så skulle den INTE vara öppen! Men då har vi den kvar till nästa gång.. Imbrosravinen har jag gått iaalla fall!:D

Lissi

martinifk
2006-06-06, 17:41
En klapp_klap för dessa resebrev.


Martinifk