handdator

Visa fullständig version : Boende på Sifnos


Netwolf
2006-06-01, 13:20
Hej
Vet någon om ett trevligt boende i Faros, Sifnos? Vi anländer den 22/8 på kvällen med båten från Ios. Har provat med Kalimerafavvisen Aperanto, men det verkar fullt. :(

Meltemin
2006-06-01, 15:16
Det finns ett stort antal bra boenden ovanför huvudgatan i centrala Faros, med utsikt mot stranden, havet och solnedgången. Bara att gå runt och leta efter ett som ni gillar.

Apelsina
2006-06-01, 15:23
Bara att gå runt och leta efter ett som ni gillar.

Man behöver alltså inte vara orolig för att inte få rum på Sifnos även om man kommer i högsäsong och inte har förbokat (hoppas sätta mina fötter i den sifnoska myllan under andra halvan av juli, och vill helst inte vara uppbunden av att ha bokat boende innan)klapp_klap ?

Meltemin
2006-06-01, 18:17
Ooops, sorry Netwolf. Missade att du undrade över boende i Faros. Det jag skrev gäller Kamares, hamnbyn där färjorna lägger till.

Men vi besökte Faros över dagen förra sommaren (i månadsskiftet juni/juli) och fick intryck av att byns pensionat var ganska fullbokade då. Om du reser under högsäsong kanske det kan vara läge att förboka.

Janérik
2006-06-02, 23:37
Man behöver alltså inte vara orolig för att inte få rum på Sifnos även om man kommer i högsäsong och inte har förbokat (hoppas sätta mina fötter i den sifnoska myllan under andra halvan av juli, och vill helst inte vara uppbunden av att ha bokat boende innan)klapp_klap ?
Hmm, kan bli lite tufft det.
Vi åkte obokade till Sifnos för några år sedan, vi brukar vara ute andra halvan av juni. Tog bussen till Faros (iofs ganska sent på dagen) och började söka boende. Efter en stunds ringande från kafeterian så lyckades de till slut hitta ett ledigt rum åt oss men det verkade inte finnas många lediga rum kvar i byn.
Jag vet att jag gått runt och fotograferat namnskyltar på hotell men vet inte riktigt var jag har bilderna, skicka mej ett mail så kanske jag kommer mej för att söka rätt på dessa bilder så kan du få lite telefonnummer på boenden som jag inte testat själv ännu.

Mvh Janérik

Stina
2006-06-03, 15:57
Jag kan varmt rekommendera Rooms Thalatta i Faros, bästa läget med underbar utsikt över havet och byn!
Mycket vackra och välvårdade studios med stora privata terrassser/balkonger!
Bör nog bokas innan ankomst(populärt återvändar-ställe)
Kan bokas hos aegean thesaurus travel som har kontor i Kamares och i Apollonia.

Mvh. Stina:)

Apelsina
2006-06-05, 21:38
Jag vet att jag gått runt och fotograferat namnskyltar på hotell men vet inte riktigt var jag har bilderna, skicka mej ett mail så kanske jag kommer mej för att söka rätt på dessa bilder så kan du få lite telefonnummer på boenden som jag inte testat själv ännu.


Vad schysst av dig!! Vi har dock tvingats inse att Sifnos nog inte funkar i vår rutt i år utan får vänta till en annan gång. Tyvärr, måste jag säga för jag var så nyfiken på den ön:( .