handdator

Visa fullständig version : Grattiskort till bröllop?


evelina57
2006-05-31, 21:55
Jag gör på beställning alla sorters kort till födelsedagar o.dyl. och nu har jag fått förfrågan om att göra ett kort till ett "½-grekiskt" bröllop.
Jag vill gärna att det ska vara lite speciellt och bli ihågkommet och undrar därför om det är några särskilda symboler, färger, mönster och annat som ska anknyta till ett sådant bröllop.
Tar tacksamt emot alla förslag och tips!

Evelina

inkfish
2006-05-31, 22:02
Det jag först kommer att tänka på är stefana - kransarna som både brud och brudgum får under vigselakten. Kan se ut så t ex så här:
http://64.17.166.99/images/EkaterinaThumb.jpg

Elisabet
2006-05-31, 22:06
Halvgrekiskt, är det svensk-grekiskt alltså?

Jag har inga konkreta förslag men symboler för vardera landet som liksom förenas kanske är något att spinna vidare på. Det kanske är något sådant du har tänkt dig?

monica
2006-06-01, 07:57
Gillar förslaget om kransarna eftersom det är den stora symbolen vid grekiska bröllop.
Vet att Panduro har små vita blomsaker som du kanske kunde göra små kransar av, emellan kransarna ska det sitta ett sidenband som håller ihop dem. Detta kunde ju göras i miniatyr och sättas på framsidan av kortet.

lycka till med kortet
Monica

evelina57
2006-06-01, 08:32
Halvgrekiskt, är det svensk-grekiskt alltså?

Jag har inga konkreta förslag men symboler för vardera landet som liksom förenas kanske är något att spinna vidare på. Det kanske är något sådant du har tänkt dig?

½-grekiskt innebär i detta fallet att bruden är "turkcypriot" och brudgummen svensk-italiensk. Vigsel i Nicosia. Blomsterkransarna lät ju fint.