Visa fullständig version : Bildgåta 5916 - Taverna ovanför Lichnos beach nära Parga
Kalimera
2025-05-09, 14:46
Var sitter vi nu och lunchar med utsikt?
https://kalimera.se/bilder/bilder/grekland-714.jpg
Getpinglan
2025-05-09, 16:41
Glossa på Skopelos?
Påminner om en restaurang strax utanför Parga??
Catlady 🐈 bye_bye
Håller med om fina Parga. :)
//Conny :)
Kan det rentav vara Santo? :confused:
sjöborren
2025-05-10, 12:32
Samos …:rolleyes:
Jag gissar på Antipaxi.
//Ofelia
Kalimera
2025-05-12, 15:12
Glossa på Skopelos?Nej.
Kan det rentav vara Santo?Nej.
SamosNej.
Ikaria?Nej.
Jag gissar på Antipaxi.Nej.
Påminner om en restaurang strax utanför Parga??
Rätt! Grattis! klapp_klap
Håller med om fina Parga. Rätt! Grattis! klapp_klap
Tavernan ligger ovanför Lichnos beach nära Parga (https://www.kalimera.se/grekland/parga/lichnos-beach-och-strand.html).
Vad kul, hade rätt för en gångs skull :) ;)
Där åt vi bland annat en Moxari Yovetzi som är den godaste jag smakat under alla år i Grekland.
Rekommenderas!!
Catlady 🐈 bye_bye
Vi har aldrig ätit där. Men vi gick förbi faciliteten på väg mot stranden. (Via olivträdstigen/skogen).
25 år sen vi var till Parga..
Då fanns det en restaurang på Lichnos
Pia
Kalimera
2025-05-15, 14:13
Där åt vi bland annat en Moxari Yovetzi som är den godaste jag smakat under alla år i Grekland. Låter fantastiskt! Vi åt också där, men minns inte vad, men minns att det var supergott!
Kalimera
2025-05-15, 14:14
Vi har aldrig ätit där. Men vi gick förbi faciliteten på väg mot stranden. (Via olivträdstigen/skogen).Den vandringen är så himla fin!
Kalimera
2025-05-15, 14:15
Då fanns det en restaurang på LichnosDär ligger Restaurant Coral, som är en av de bästa restaurangerna i området. Tycker vi. :)
Där ligger Restaurant Coral, som är en av de bästa restaurangerna i området. Tycker vi. :)
Vi var ju där både 2019 och 2022 i juli. Det finns ju flera tavernor på stranden, men Coral var kanske den som stack ut, matmässigt. Men det som inte var bra var att det var lite för många gäster som tyckte samma sak. Det var tom svårt att hitta lediga bord. Några vi pratade med hade fått vänta 45 min på sin lunch. Det går väl an när man äter middag senare på kvällen och beställer förrätter etc etc, men när det gäller en enklare lunch på en strandtaverna så tycker jag att tids-limiten är passerad här.
Kalimera
2025-05-23, 09:21
Det går väl an när man äter middag senare på kvällen och beställer förrätter etc etc, men när det gäller en enklare lunch på en strandtaverna så tycker jag att tids-limiten är passerad här.Håller helt med!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.