handdator

Visa fullständig version : för många val?????


Joanna
2006-05-31, 21:15
Hej guys and dolls, nu e biljetten bokad, den 25 juli bär det av från heathrow till athen.
På grund av studier samt praktik blir det inte de sedvanliga 4-5 månaderna på min paradisö paros utan istället 6 veckor.
Dock är det 6 veckors semester och inget absolut inget jobb, vilket kommer bli första året på länge som jag inte jobbar. Underbart!!!
Så nu kommer utmaningen, eftersom jag inte är bunden till jobb denna sommaren skulle jag vilja utforska de för mig 'okända' kykladerna.

Så frågan är alltså vart ska man ta vägen? Har inte riktigt några kriterier för vart jag vill utan vill gärna ha förslag och höra era erfarenheter. Ska definitivt åka till koufounissi som min lillasyster höjde till skyarna, men i övrigt vet jag inte....
Tänkte på milos, kimolos, serifos, sifnos, folegandros eller kanske kea?
Några förslag?
/joanna, som njuter av att solen vandrat hela vägen från grekland till london så man får försmak inför sommaren!

Anna Pernilla
2006-05-31, 21:36
Milos älskar jag!Lagom stor, underbara stränder, å de här typiskt kykladiska med vita små hus i pittoreska byar.Rekomenderar alla att åka dit;) .

Kalimera
2006-05-31, 21:48
Jag gjorde rutten Kea, Kithnos, Serifos, Sifnos och Santorini på tre veckor för något år sedan. Det var en otroligt bra kombination. Du är ju borta längre så du kan även klämma in Kimolos, Milos, Folegandros och Sikinos. Då får du en dos av allt! :)