handdator

Visa fullständig version : Hjalta99!!


Eva
2006-05-31, 13:07
Jag ska bo på samma hotel som du gjort!
Hoppas på en liten rapport om Karpathos, och Hotel Oasis när du kommer hem._B-anana

Hjalta99
2006-06-04, 21:11
Jag ska bo på samma hotel som du gjort!
Hoppas på en liten rapport om Karpathos, och Hotel Oasis när du kommer hem._B-anana


Hej,
Förhoppningsvis ska jag kunna leverera ett resebrev när jag fått mina foton från Karpathos (om det blir några bra, vill säga :rolleyes: , jag har ingen digitalkamera).
Hotel Oasis var fint. Vi fick ett rymligt rum med stor balkong, mot vägen tyvärr. Det finns bara en väg ut från stan och det var ganska störande med trafiken ibland. Mig gjorde det inte så mycket, jag sover i vilket fall som helst, men för den som är känsligare kan det vara lite besvärligt. Rummet låg lite snett mot gatan och var perfekt i den meningen att det inte var så mycket sol på morgonen och ingen alls på kvällen, vilket var perfekt eftersom det var så varmt :cool: .
Maria som äger hotellet är jättegullig, kanske lite väl inställd på att tjäna pengar. Hon ville ha 4 euro för fläkten per dygn, på Apollos anslagstavla står det 3 euro, men vi prutade ner det till 2 euro. Frukost, om man vill ha det, kostar 4 euro och är inte prisvärt. Köp hellre sånt som ni tycker om och laga själva. Vi trivdes bra i vilket fall som helst.
Hälsn
Eva - som redan längtar tillbaka...... snyft_drop

Eva
2006-06-08, 11:25
Tack för tipsen/råden!!flabb_flab

Håller på att längta ihjäl mig nu, sex veckor kvar.
Något annat ni rekomenderar, resturang, strand eller något annat vi inte bör missa?

IMME
2006-06-08, 20:29
Jag rekommenderar dig att äta på restaurang Crete, som ligger ca 1 km utanför Pigadias centrum. Restaurangen öppnar ca 17.30. Ägaren är en av de trevligaste greken jag har träffat
Stranden inne i stan är jättebra, speciellt biten närmast den lilla kiosken som säljer lite öl, läsk vatten och toast. 5 euro för 2 stolar och 1 parasoll. Jag kom hem den 4/6 och skulle kunna åka när som helst igen.
Hälsningar Ing-Marie