Visa fullständig version : Bora Bora
Jätteoväder i Grekland (https://www.ekathimerini.com/news/1255045/man-dies-in-floodwaters-on-lemnos-island-storm-warning-issued-for-attica/) just nu. Värsta översvämningarna någonsin på Rhodos och två omkomna på Limnos! :(
/Netwolf
Getpinglan
2024-12-01, 13:41
Tack för nyhetsförmedlingen Netwolf. Så sorgligt, 😢 en av dem som dog skulle rädda sin bil med traktorn, men blev övermannad av vattenmassorna i samma veva...
Kalimera
2024-12-01, 13:58
Ingen får ge sig ut på Rhodos vägar under 24 timmar. När jag var där i höstas regnade det så mycket att ingen kunde köra på vägarna på flera timmar. Jag, och många med mig, satt och tryckte på tavernorna i timtals.
Ruskigt!!
Enligt Katimerini har det kommit över 300 mm regn :eek:
Arma människor, det har varit mycket för Rhodos-borna nu!
Catlady 🐈
Usch vad hemskt! :eek:
//Conny
På Samos rejält med regn och åska plus liten jordbävning på de…
Det hade lugnat ner sig till imorse.
Pia
Fältjäntan
2024-12-02, 17:17
Ingen får ge sig ut på Rhodos vägar under 24 timmar. När jag var där i höstas regnade det så mycket att ingen kunde köra på vägarna på flera timmar. Jag, och många med mig, satt och tryckte på tavernorna i timtals.
Men hallå där Janne, har du varit på Rhodos i höstas. Har jag missat det helt?
Kan inte komma på att jag sett något.
Kerstin, som ofta har kort minne, men.....
Verkligrn fruktansvärt!
Vi har varit i kontakt med Nikos på Hotel Terinikos i Ialyssos.
Dom hade klarat sig helt ok med bilderna han skickat från orten var hemska att se.
Hoppas verkligen att alla får den hjälp som kommer att behövas.
//
KR
sjöborren
2024-12-02, 23:20
När vi var på Tilos i höstas hade ön inte fått regn på 6 månader. Nu skyfall/översvämning på Rhodos bara några timmar från Tilos. Helt galet! :eek:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.